Se pare ca e un blestem care planeaza asupra turismului romanesc – nu avem si noi parte de o campanie de promovare ca la carte. prin 2004 aveam “Eterna şi fascinanta Romanie”, acum cativa ani Romania se prezenta strainilor ca fiind o tara cu “fabulospirit”, anul trecut eram “Romania, land of choice”. Anul asta strainii ar trebui sa exploreze gradina carpatica, din pacate insa frunza din logo-ul noi campanii e copiata.
E clar ca la asa tara avem un logo pe masura, singura mea intrebare e: oare cand o sa avem si noi o campanie de promovare la nivel international de care sa fim cu adevarat mandrii? E clar ca la orice campanie vor fi si carcotasi, dar vreau si eu sa vad o campanie la care macar 60% dintre romani sa zica: Da frate, misto campanie, sunt mandru de tara mea!
Sau poate problema se pune altfel, nici o campanie nu ne va multumi pentru ca noi de fapt nu suntem nemultumiti de ideile prin care e promovata Romania, ci suntem nemultumiti de tara in general.
De la romanii care pleaca in afara in concedii pentru ca s-au saturat sa fie jecmaniti in tara pana la cei care evita sa vorbeasca romaneste in public cand sunt in strainatate, pentru ca se tem ca vor fi aratati cu degetul, de ce ar trebui sa fie mandri romanii de tara asta? Au vreun motiv?
Lasati patriotismul ieftin, ganditi la rece: avem motive ca sa fim mandri de Romania?
Cititi si asta.
Nu numai ca e copiata frunza, dar nici macar nu e un logo reprezentativ; zici ca-i un palmier acolo; mai degraba ma duce cu gandul la o tara exotica, la o locatie tropicala, nici vorba la ce-au vrut ei sa transmita :|.
[…] This post was mentioned on Twitter by mariussescu, nepoate. nepoate said: RT @mariussescu: Ce frunza mea http://bit.ly/bsuRQB […]
[…] Dacă mai vreţi să mai citiţi şi să vă ofticaţi, citiţi-l şi pe Sescu. […]
Jenant … nici macar nu are continuitate ‘imbinarea’ celor 3 frunze ce zboara si s-ar uni in logo ….
A fost o asemenea campanie. De care să fim mândri. Care ne umplea sufletul de bucurie. Se numește “Simply Surprising”. Creată de Ogilvy.
Până la urmă, putem avea mama campaniilor dacă avem rahat de oferit. Dacă lumea iese din țară cu capul plecat, că li se cer naiba știe ce taxe. Dacă servirea este în dorul lelii, că deh, muncește care are chef. Dacă mijloacele de informare (turistice) sunt aproape inexistente. De șușele, numai de bine, ca să zic așa!
La ce bun o campanie?! Să promoveze… ce?!
Logo-ul aduce tare mult cu altu folosit de o tara mult mai sudica. Prezentarea grafica (animatia) o gasesc insa remarcabila si m-a surprins extrem de placut. Pe de alta parte chiar daca logo-ul seamana cu cel al altei tari, nu este identic, iar semnificatia lui este total schimbata intr-un mod foarte reusit, dupa parerea mea.
Daca avem motive sa fim mandri de Romania? Nu sunt absolut deloc patriotic, iar multa vreme dupa ce am plecat din tara am refuzat sa scriu numele tarii cu majuscula. Mi-a fost si imi este sila de foarte multe cate se petrec acolo pe multe planuri care nu are rost sa le enumar aici. La intrebare as putea raspunde “Da, avem dece sa ne mandrim de Romania”. Natura este fantastica. Natura in sinea ei, ignorand mizeria din paduri, sticlele sparte, si altele. Nu este insa promovata destul si nici intr-un mod adecvat, dar este ceva cu ce ne putem cu siguranta mandri. Oamenii, cei care inseala, mint, fura, si asa mai departe, tot ei sunt in general de o inteligenta si inventivitate care ii face sa fie invidiati in multe parti ale lumii. Arhitectura, asa cum este ea, este in multe locuri frumoasa si cred ca ne putem mandri cu faptul ca locuintele nu sunt facute ca in multe alte tari in special de peste oceane, unde le-am spus autohtonilor ca noi ceea ce numesc ei case noi numim grajduri frumoase si tinem vaci in ele. Nu cred ca am fost prea departe de adevar.
In concluzie, din punctul meu de vedere, eu cred ca ar fi nedrept ca din cauza multitudinii de aspecte negative prezente in Romania sa spunem ca nu exista nimic cu care sa ne mandrim. Este adevarat ca aceste motive sunt eclipsate de cele neplacute, dar… totusi exista.
Cu stima,
Ursuletul