fbpx

Nu câștigă cel mai bun produs, ci produsul cel mai bine promovat

Am zâmbit un pic citind pe niște grupuri cu antreprenori discuții despre marketing. Unii ziceau că nu ai neapărat nevoie de marketing, reclame, de publicitate, e suficient să ai un produs foarte bun, clienții vor veni singuri, în timp. Acum nu zic că asta nu e adevărat, în 1% din cazuri poți avea un produs sau serviciu genial, care rupe tot și este recomandat de clienți, iar compania din spate crește fără marketing.

Problema e că pentru o companie care reușește asta sunt 99 care se zbat să ajungă la clienți, să crească vânzările, și fără promovare e dificil. Poți să ai un produs genial, dacă nu știe lumea de el ești terminat.

Când zic marketing nu mă refer automat la campanii online sau offline. Inclusiv faptul că oferi servicii excepționale clienților și ei sunt dați pe spate de asta și te recomandă prietenilor, devenind un fel de avocați ai brandului, e tot marketing.

Dar chiar și asta presupune o abordare setată către client.

Nu câștigă cel mai bun produs, ci produsul care este suficient de bun, e vândut cum trebuie și de cine trebuie, are și customer support bun, și cel mai important, reușește să acapareze suficientă cotă de piață înaintea concurenței. Dacă mai are și un marketing bun, atunci un produs suficient de bun va bate la fund produse extraordinare, dar de care nu a auzit nimeni.

Credeți că Facebook e cea mai bună rețea de socializare? Google+ era chiar ok ca design și funcționalități când a apărut, dar era făcută de Google, care nu au nici o treabă cu socializarea online, nu au știut cum să creeze tracțiune, plus că Facebook era deja prea mare ca să fie dat la o parte.

Mai știe cineva ceva de Yelp? Până acum câțiva ani erau cei mai tari pe partea de recenzii pentru HoReCa, dar nu au vrut să vândă către Google, oamenii găseau recenziile lor în Google, Google s-a supărat, a scos la înaintare Google My Business cu recenziile proprii, iar Yelp a scăzut enorm, pentru că depindeau de Google. Nu au ajuns suficient de mari, suficient de repede, și nu și-au fidelizat utilizatorii.

Toată lumea cumpără de pe Amazon, sunt cei mai mari și cei mai tari, dar vi se pare că site-ul lor e o capodoperă a designului web? Nu, e praf pe usability, e chiar urât ca design, dar sistemul din spate e pus la punct, oferă ceea ce caută clienții, sunt buni pe logistică, pe adaptarea la nevoile pieței, și au crescut rapid pe toate nișele, astfel încât să domine e-commerce-ul.

Ăsta e un articol lejer, dar ideea e simplă, nu câștigă cel mai bun produs, ci produsul care e folosit cel mai des, care e promovat cel mai bine. Uneori nu trebuie să fii cel mai bun, ci să fii suficient de bun și să ai un marketing al naibii de bun.

Recomandă

6 Comentarii

  1. În general, oamenii spun că Amazon e destul de OK pe usability, din ce știu eu. Fac multe teste, și în general sunt dați ca reper – “Uite, Amazon fac X, e de bine”. Poate mă înșel. 🙂

  2. Imi aduc aminte de un fragment dintr-o carte, intr-un final câștigă cel care dă cel mai mulți bani pe reclamă, bine reclamă gândită, nu aruncat banii aiurea.

    În rest perfect de acord, dar mai ales pe mediul mic și mijlociu conceptul de marketing e destul de greu de înțeles.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *