Media Rating Council e o organizație independentă din State ce se asigură că advertiserii care vând reclame, online și offline, respectă niște standarde de măsurare pentru audiență, niște metrici. Dacă ești acreditat de ei ai mai multe șanse să vinzi reclame brandurilor, că se uită managerii pe cifre și teoretic au încredere mai multă. Anul trecut Facebook și Instagram au fost acreditate de MRC. Deloc surprinzător, anul acesta George Ivie, directorul executiv al organizației, a declarat la un summit că discută cu liderii din industrie despre scăderea importanței clicului ca indicator pentru campaniile online, clicurile nu mai sunt așa de relevante, ei vor să se orienteze spre metrici mai buni. Și eu nu cred că e o coincidență, nu de alta, dar Faebook de mult timp tot încearcă să ne prostească cu faza asta. Clicurile nu sunt așa de importante, hai cu reach-ul, hai cu afișările, cu like-urile, ce contează că din 10.000 de oameni doar 5 au făcut clic și au intrat pe site-ul tău?
As part of its plans to develop new, higher-order outcome-based measurement standards, the Media Rating Council (MRC) has been having discussions with major industry stakeholders at the I-COM Data Summit here that it’s thinking of letting the click founder as it shifts its focus to more meaningful “engagement metrics.”
“The click is pretty dubious,” MRC CEO and Executive Director George Ivie told MediaPost, confirming that the council is “thinking about” deprecating the click altogether.
While it’s unlikely the MRC would actually void it as an ad metric altogether, Ivie said clicks likely would simply become irrelevant as the industry shifts its focus on better metrics.
Either way, Ivie said the MRC is overdue to update its click metric standards, and that it’s possible it will just let them grow dormant rather than giving them new meaning.
De aici.
Știu că și clicurile pot fi manipulate, sunt ferme de boți ce doar cu asta se ocupă, dar totuși, ce metrici ar putea fi mai buni pentru a măsura eficiența unei campanii pe internet? Ok, avem conversiile pentru magazinele online, lead-urile și formularele completate pentru servicii, asta e finalitatea, dar tot de la clicuri se pleacă. Cât timp raportul clicuri versus leaduri sau conversii e ok, campania de promovare merită continuată.
Eu nu înghit pastila Facebook, încerc să nu mă iau după mirajul cifrelor mari. Degeaba ai reach de sute de mii de utilizatori, mii de like-uri și comentarii, dacă nu ai comenzi, vânzări, nu ai clienții noi.
Vă întreb și pe voi – dacă clicul nu mai e un metric bun pentru a măsura campaniile online, ce altceva am putea folosi?
Bonus, ceva pe subiect de la Bob Hoffman
Has there ever been a fall from grace as complete and precipitous as the poor click?
At first the click was the symbol of a new age in which consumers wouldn’t just see ads, they would “interact” with them. Then, as numbers started trickling in, it became obvious that no one was clicking and “interactivity” with advertising was an infantile delusion.
So the industry needed desperately to concoct a new story. The new story went like this: We were only kiddin’ about clicks. They don’t really matter. It’s “engagement” that matters. Engagement was the perfect answer because no one knew what the hell it meant. Now we have come full circle and clicks are dead, and engagement — the most vague and useless “metric” the con men could come up with — is the new king.
As usual, I am in total disagreement with the marketing industry. I think clicks are, by far, the most telling measure of online advertising effectiveness. Or perhaps to be more precise, the most telling measure of online advertising ineffectiveness.
As far as I can tell, online advertising has been mostly useless as a brand building medium and much more effective as a direct response medium. And clicks are the only way to execute a direct response.
Analyzing clicks also reveals how poorly targeting works, and how immune most consumers are to online advertising. Analyzing the number and nature of clicks renders online advertising accountable. And if there’s one thing the online ad industry will absolutely not tolerate, it’s accountability. Which is why clicks must go.
Sunt multe alte lucruri pe care le putem masura. Pentru un FMCG ce valoare are un click? Insa sunt alte lucruri care conteaza, cum e view rate, cum e time spent si, de ce nu, cat e reach-ul. Pentru ca TV-ul nu vinde click-uri, dar este eficient
Pe TV clar e alta discuție.
o metrica, doua metrici