Am râs la partea de mai jos din articolul de pe blogul unei agenții, cred că a fost scrisă de un robot, nu de alta, dar stereotipurile erau valabile acum 10 ani:
Dacă până nu demult, rețelele de socializare erau folosite doar pentru a distribui poze din vacanță, filmulețe cu pisici sau rețete culinare, acum li se acordă o mai mare importanță și din partea brandurilor.
Dar de ce aceste schimbări? Deoarece și comportamentul utilizatorilor s-a schimbat foarte mult. Aceștia nu mai sunt acum doar simpli observatori ai brandurilor în online. Dorința este aceea de a putea comunica și interacționa în timp real cu brandurile preferate, prin like-uri, comentarii sau mesaje și share-uri.
Realitatea e că sunt puține cazurile în care consumatorii chiar își doresc să interacționeze cu brandurile preferate, iar loialitatea față de branduri e tot mai greu de menținut. Oamenii cumpără produse bune, dar asta nu înseamnă că vor cumpăra orice e lansat de un brand. Pot să cumpăr 3 telefoane mișto de la producătorul preferat, dacă la al patrulea producătorul o dă în bară al cincilea telefon va fi de la alt brand.
Când își doresc consumatorii să interacționeze direct cu brandurile în social media?
Când brandul face o treabă proastă pe partea de customer suport, asistență, relații clienți sau cum vreți să îi ziceți, și consumatorul nu are altă soluție.
Am pățit și eu asta, aveam o problemă cu serviciile unei bănci sau ale unui supermarket, am căutat soluții pe site-ul lor, am căutat să vorbesc cu o persoană de la suport, am deschis tichete fără răspuns, și când am rămas fără alternative mi-am dorit să interacționez cu brandul pe internet, le-am trimis mesaje și i-am etichetat, în speranța că ajung să vorbesc cu niște oameni, nu procese automatizate și roboți care mă plimbau în cerc.
Când brandul știe să comunice foarte fain pe social media, se leagă de memes, trenduri, știe să se lege cumva de discuțiile zilei, fără a face reclamă agresiv, in your face.
Aici ajută mult o agenție care să aibă libertate de creație, un copywriter bun, niște manageri care nu sunt închistați în mentalițățile învechite cu misiunea și viziunea firmei.
Când brandul comunică informații cu adevărat utile.
Nu mă refer la postările cu doar azi preț redus la 14,99 lei, comandă acum, ci la cele în care brandul e dispus să comunice onest avantajele serviciilor sau produselor pe care le comercializează, nu cu înflorituri. De asta brandurile trimit produse în teste creatorilor de conținut, știu și ei că e mai bine să oferi conținut util, nu doar reclame.
Cam atât. Nu zic că nu sunt și oameni care dau like și share la postările brandurilor din proprie inițiativă, dar de aici până la a spune că se trezește Gigel dimineața și arde de nerăbdare să interacționeze cu Nike, Samsung sau Coca-Cola pe Facebook e cale lungă. Rezolvă-mi problemele, fă-mă să râd sau oferă-mi niște informații utile, asta vor consumatorii de la branduri pe social media.
Hai să facem și un sondaj în comentarii. Când ați văzut ultima dată o postare a unui brand pe Facebook și i-ați dat share pe profilul vostru?
neplătit? 😀
Evident.
Nu inteleg de ce trebuie sa citim mereu si mereu toate tampeniile astea despre corporatii, branduri, influenceri si asa mai departe. Chiar e greu de inteles ca pentru noi care nu suntem in bula voastra de elitisti nu ne intereseaza toate astea?
Pentru că ăsta e domeniul în care lucrez, și nu e nimic elitist. Iar când vezi mesaje slabe din partea brandurilor e pentru că unii încă cred că asta vor consumatorii, să comunice cu brandul.