Apropo de lucrurile care nu sunt permise pe Facebook, zilele trecute vorbeam cu un client despre ce fel de mesaje ar trebui să posteze pe pagina de Facebook a companiei, cum ar trebui să existe un echilibru între mesajele comerciale și cele ce nu au legătură cu brandul, și mi-a spus că oricum nu postează oferte pe Facebook cu trimiteri către magazinul online, pentru că nu are voie, știe el că dacă face asta Facebook îi șterge pagina.
Evident, un expert din ăsta în social media apărut după ploaie l-a sfătuit bine…
Revenind, e adevărat că Facebook dezavantajează linkurile externe postate, avantajând conținutul creat direct în rețea (text, foto, video), dar asta nu înseamnă că un brand nu are voie să posteze mesaje prin care să își promoveze produsele sau serviciile.
Da, reach-ul organic pentru mesajele promoționale e la pământ, dar în continuare sunt metode prin care un brand își poate promova produsele pe pagina de Facebook. Evident, dacă vrea să ajungă la toți fanii paginii sale cu toate mesajele postate trebuie să plătească.
În primul rând, pentru a atrage atenția oamenilor obișnuiți un brand ar trebui să renunțe la limbajul de lemn, corporatist, și să folosească un stil de comunicare lejer, pe înțelesul audienței. Mesajele postate pe Facebook ar trebui să fie educative, amuzante, informative, utile pentru fanii.
Asta nu înseamnă că nu putem promova produse, dar în locul unui mesaj cu Laptop Sony la 3499 lei – link către site e mult mai util să scrii ceva despre facilitățile laptopului, de ce e el mișto, să pui o poză reală cu laptopul în acțiune, nu una primită de la furnizor. Lumea reacționează la chestile astea, deoarece e conținut util, nu zgomot.
Ce nu poate posta un brand pe Facebook
- Conținut pornografic, nuditate, imagini și mesaje ce instigă la violență, rasism, discriminare, terorism, atacuri la persoană, intimidare, hărțuire. Cu alte cuvinte, nu amestecați opiniile și ideile personale cu poziția brandului.
- Oferte false, înselătoare, care induc în eroare utilizatorii.
- Mesaje promoționale despre medicamente eliberate pe bază de reţetă.
- Oferte pentru jocurile de noroc online, jocurile de îndemânare sau loteriile, inclusiv cazinourile online, pariurile sportive, jocurile de bingo sau de poker, care sunt permise doar în anumite ţări, cu autorizare în prealabil din partea Facebook.
- Paginile care încurajează vânzarea de bunuri și servicii reglementate (inclusiv arme de foc, alcool, tutun sau produse pentru adulți) trebuie să ofere acces doar persoanelor cu vârsta de cel puțin 18 ani.
- Dacă vă promovați prin reclame ce conțin imagini, aveți grijă ca textul de pe imagini să nu depășească 20% din suprafața totală. Reclamele care conţin mai mult de 20% text în imagine nu vor fi aprobate pentru a se afişa pe Facebook. Facebook oferă un tool pentru a testa dacă imaginea voastră va fi acceptată.
Ce poate posta un brand pe Faceboook:
Orice nu intră în categoriile de mai sus și respectă regulile bunului simț. Evident, mesajele prea promoționale nu vor avea un impact prea mare, deci va trebui să fiți creativi, să creați conținut pentru pagină, iar dacă puteți să faceți și clipuri video veți fi avantajați, de exemplu eu am obținut de 17 ori mai multe afișări pe Facebook pentru clipul video urcat direct față de un link către clipul video postat pe blog.
Da, concursurile cu like și share sunt legale, dar din fericire nu prea mai au efect, de când impactul organic al mesajelor postate a scăzut.
Mai multe detalii despre recomandările pentru pagini.
Și să nu uit, în timp ce vă bateți capul despre cum să ajungeți la fanii de pe Facebook, verificați și cum se prezintă site-ul vostru pe Google.ro, pentru că pe Facebook oamenii stau pentru relaxare, dar pe Google intră când au nevoie de informații sau chiar vor să cumpere ceva, și dacă site-ul vostru nu apare la căutări pierdeți clienți.
Foto: photos of food via Shutterstock