fbpx

Cât poți vinde prin email spam? 1 vânzare la 10.000 de emailuri trimise

Sau rata de conversie a email spamului, dacă ne luăm după cifrele furnizate chiar de către o firmă care vinde astfel de servicii, MarketingBox, care mi-a trimis un email (fără permisiunea mea, desigur) prin care mă informau că spamează pentru clienții lor încă din 2006. Despre diferența între spam prin email și email marketing cu acordul clientului am scris deja, dacă trimiți emailuri cu oferte comerciale către persoane care nu s-au înscris în baza ta de date ești spammer.

Normal că cei de la MarketingBox nu spun nimic despre legalitatea bazelor de date pe care le administrează, cum au făcut rost de adresele de email, câți dintre destinatari și-au dat acordul pentru a primi spamul trimis de ei, pentru că adresele de email sunt copiate de pe internet, fără permisiunea destinatarilor.

Man_teacher

Foto: Man teacher via Shutterstock

Cât de mult poate MarketingBox să spameze zilnic:

Am generat milioane de vizite pe site-urile clientilor nostri
Bazele noastre de date contin 1700000 persoane unice din Romania, corespunzatoare nevoilor a 4,7 milioane consumatori (conform Institutului national de Statistica, o familie are in medie 2.8 persoane)
Putem expedia zilnic pana la 2 milioane emailuri.
Expedierea a 100000 emailuri dureaza 45 minute
Zilnic generam pentru clientii nostri o suma medie de 280 vanzari

Câti oameni sunt spamați de către cei de la MarketingBox:

Totalul bazei de date este de 1.740.000
Barbati si femei, intr-o pondere de 38-62%
Segmentul 25-40 ani este cel mai bine reprezentat, cu o pondere de 55%
Distributia rural-urban este de 26-74%
Cele mai mari 6 orase din Romania acopera 63% din baza de date

Câți bani cer cei de la MarketingBox clienților pentru a spama în numele lor:

  • < 50000 emailuri lunar – 11 EURO/10000
  • 50001-100000 emailuri lunar – 9.5 EURO/10000
  • 100001-300000 emailuri lunar – 8.5 EURO/10000
  • 300001-600000 emailuri lunar – 7.5 EURO/10000
  • 600001-1,2 milioane emailuri lunar – 7 EURO/10000
  • 1,2-2,5 milioane emailuri lunar – 6,5 EURO/10000
  • >2,5 milioane emailuri lunar – 6 EURO/10000

Cât de mult poți vinde prin email spam, conform cifrelor oferite de ei:

  • In medie ratele de deschidere sunt de 8-10% din volumul transmiterilor
  • Ratele de click sunt de 15-25% din ratele de deschidere (depinde mult de design si de concizia exprimarii)
  • Ratele de conversie sunt intre 0,5 si 2% din totalul click-urilor. (depinde foarte mult de calitatea si performata ofertei in sine)

Haideți să facem un calcul simplu, plecând de la cifrele de mai sus și presupunând că sunt reale.  Dacă trimiți 10000 de emailuri și spamezi oamenii fără a avea permisiunea lor plătind 11 euro plus TVA, 800 de oameni deschid emailurile. Eu cred că rata e mai mică, filtrele de spam sunt mai bune acum, iar emailurile care ajung direct în spam sunt șterse de destinatari fără a fi deschise, dar asta e altă discuție.

Din cei 800 de oameni 120 fac clic. Din cei 120 care fac clic 0,6 destinatari convertesc, adică s-ar putea să cumpere ceva. S-ar putea să fie 1-2 destinatari care cumpără, dar asta e varianta optimistă, și după cifrele furnizate de ei, care nu sunt sigur că sunt reale.

De dragul discuției, să spunem că la 10.000 de emailuri trimise cu un cost de 44 lei faci o vânzare. Dacă ai sau nu profit depinde de ce vinzi. Pentru asta ai spamat 10.0000 de persoane, și sunt sigur că multe dintre ele vor asocia ulterior brandul tău sau compania ta cu spamul, cu un business neserios, care stresează oamenii țipând tare de tot:  Cumpără, cumpără!

Merită să spamezi 10.000 de oameni pe email pentru a vinde unuia singur? Merită să îți asociezi brandul cu spamul pentru 1 vânzare? Să îmi spuneți voi.

Recomandă

6 Comentarii

  1. am intrat de curiozitate pe site-ul lor si am vazut ca preturile sunt /campanie, incepand cu pachetul minim de 61 euro/50.000 pers.E posibil ca la numarul asta sa creasca si rata de conversie, iar investitita intr-un mail spam sa se amortizeze rapid.Pe de alta parte, multi folosesc acest serviciu mai mult ca un generator de trafic, trafic compus din utilizatori reali si unici care fac sa creasca site-ul in google analytics, trafic, wta, gtop sau alte aplicatii de contorizare a traficului web, utilizatori insa care nu sunt neaparat interesati de site-ul vizitat, dar prin cresterea traficului de pe site pot aduce potentiali clienti din motoarele de cautare care vor considera site-ul mult mai important daca acesta are trafic.
    Ca se-ntampla ca din nu stiu cate clickuri sa mai si cumpere cineva, e foarte bine.
    Per ansamblu, oricum am privi lucrurile, emailul respectiv ramane tot spam, dar in acelasi timp genereaza si venituri.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *