E o pâine de mâncat acum pentru cei care fac și vând cursuri online, nu doar pentru adulți, ci și pentru copii, că tot stau ei mai mult timp pe internet, de când cu pandemia. Mă uitam că am fost targetat de o reclamă pentru un curs online care învață copiii să devină creatori de conținut video, și nu e chiar ieftin, 80 de euro pe lună.
E logic că targetează părinți, iar cârligul e gândit destul de bine, în loc să lași copilul să consume conținut aiurea pe Youtube, Instagram, TikTok mai bine dai un ban cinstit și îl pui să învețe cum să creeze clipuri video profi. Nu?
Evident, întrebările incomode sunt ignorate:
- Cât timp e ok să stea copilul cu tehnologia în brațe, 1 oră pe zi nu e suficient?
- Ar trebui să lăsăm copilul la 10 ani să creeze conținut pentru social media, să se filmeze și să își pună viața online?
- Cum rezolvăm problema bullying-ului pe internet? înainte să blocheze Youtube complet comentariile la clipurile destinate copiilor erau numai înjurături, jigniri și hărțuiri pe acolo.
- Cum ajungem la un echilibru între accesul copiilor la tehnologie, educarea privind utilizarea internetului în mod responsabil și încurajarea altor activități, gen citit, jucat pe afară, practicat un sport, socializat offline, avut o viață?
Totuși, reclama a subliniat un lucru important, dacă tot lași copilul pe internet și are acces la tehnologie ar fi mai bine să devină un creator, în loc să fie simplu consumator. E mai bine să fie printre cei 1%, în loc de cei 90%.
Mențiunea aici este că pentru ca un copil să devină creator de conținut online nu trebuie neapărat să se filmeze sau să pună poze cu el, să se expună public. Poți să înveți copilul să programeze, să cânte, să creeze muzică, să facă streaming din jocuri, să editeze clipuri video și să le publice fără ca el să apară în clipuri. Mai există și chestia aia old fashion dar încă utilă, să ai un blog. 🙂
Posibilități sunt, dacă vrei să folosească internetul și tehnologia pentru a crea, nu doar pentru consum.
Sigur, dar cred că ar trebui să fie pregătit nu numai tehnic, cum să filmeze șamd, ci și psihic.. Să învețe despre dezamăgiri, succes, eșec.. nu de alta, dar i-ar putea doborî pe unii copii.
Mai ales psihic, de asta nici nu trebuie lăsați copiii să zburde singuri prin online, că poate să fie mult mai urât decât în viața reală.
Apoi apare goana după like-uri, vizualizări, subscriberi, indiferent de conținut. Fata mea a postat câteva clipuri și am rămas surprinsă să văd că un video care avea în titlu cuvântul Coca-Cola, pentru că era filmat la standul lor, are de zece ori mai multe vizualizări decât unul care prezenta recenzia unei cărți, ceea ce le poate schimba lor scara de valori încă în formare. Sensibil subiect.
Bullying-ul apare și din partea colegilor de clasă, luând pe nepregătite uneori, cel de pe contul de YouTube să zicem că e mai cu delay.
Da, doar că offline afli mai ușor de el, poți discuta cu părinții altor copii, online mulți se ascund în spatele unor aliasuri.