fbpx

Credibilitatea prin asociere

Are Vali un articol cu trimitere la ultimul clip video postat de Coffeezilla împreună cu Jason Calacanis, despre antreprenorii falși care încearcă să vândă diverse cursuri online. Canalul Coffeezilla e foarte ok, tipul caută toți țeparii de pe internet și arată cum funcționează sistemul lor, cum te manipulează. L-am mai recomandat și eu pe aici.

În clipul video unul din subiectele abordate, despre care am citit prea puțin la noi, este credibilitatea prin asociere. De asta vedeți și la noi mulți vânzători de fum cum încearcă să apară prin poze cu vedete sau antreprenori reali, deoarece vor să beneficieze de transferul de credibilitate. Dacă îl văd pe Costel în 5 poze alături de 5 vedete ajung să cred că și Costel e vedetă, deci sunt mai multe șanse să am încredere în ce vinde sau recomandă el.

Mai jos clipul pus direct la minutul 3:17, când vorbesc despre  credibilitatea prin asociere, deși vă recomand să vă uitați la tot când aveți timp.

Tehnica asta nu e folosită doar de vânzătorii de fum, o folosesc și cântăreții la început de drum, când scot video featuring-uri cu alți cântăreți consacrați, o folosesc și actorii necunoscuți, atunci când apar în primele filme alături de actori premiați și așa mai departe.

Bine, la vedete de fapt sunt casele de discuri sau agențiile în spate, care pun la cale colaborările prin care ridică jucătorii noi din domeniu. În timp, dacă vedeta are și un pic de talent nu mai e nevoie de transferul de credibilitate prin asociere, ajunge vedetă pe cont propriu.

În cazul antreprenorilor de carton care încearcă să vândă diverse cursuri online mecanismul e mult mai simplu, au nevoie doar de bani și o agenție de PR.

Plătesc apariții în câteva emisiuni TV, trimit câteva comunicate de presă, organizează câteva evenimente unde invită vedete reale (contra cost, evident) și în timp oamenii ajung să aibă impresia că ei sunt pe bune, deși nu au în spate realizări, companii crescute de la zero sau experiență practică. Sunt și la noi destui, e suficient să deschideți ochii.

De exemplu acum 2 ani erau pline posturile de radio românești de reclame la cursurile despre cum să te îmbogățești vânzând pe Amazon, deși în afară sistemul era deja expirat de mult. Cei care plăteau pentru reclamele radio nu făceau bani vânzând pe Amazon, ci vânzând cursuri despre vânzarea pe Amazon credulilor care aveau câteva mii de euro de cheltuit aiurea.

Înainte de pandemie erau și niște evenimente de business la care nu am participat niciodată, deoarece pe lângă mulți speakeri cu istoric real, succes dovedit, se strecurau și unii vânzători ce fum, ce erau în căutarea unui transfer de credibilitate.

Ideea e simplă, în momentul când vezi pe internet un guru din ăsta fals cum îți promite cheia succesului pentru 999,99 lei încearcă să te uiți în spatele lui, să vezi cine e de fapt, ce recomandări are, ce a făcut la viața lui, dincolo de comunicatele din presă și testimonialele plătite. Are realizări reale sau doar aruncă o perdea de fum pentru a prosti oamenii?

Recomandă

4 Comentarii

  1. Hai ca s-a mai curatat si Romania, de la atata foame unii vanzatori de fum au fugit prin tarile calde la meseriile de baza din agricultura. 🙂

  2. Ca să nu mai vorbim de cei care sunt prezenți pe TikTok în ultima perioadă și au zeci de mii de urmăritori și sute de mii de vizualizări.

    • Da, pe TikTok e și mai grav cred, că publicul țintă sunt adolescenții care sunt și mai creduli, de obicei. Am văzut inclusiv tiktokeri minori care se lăudau cu milioanele de dolari făcute anual.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *