Este evident că modificările făcute de Facebook prin Edgerank afectează paginile de Facebook, tot mai mulți administratori se plâng că mesajele lor sunt văzute de un număr scăzut de fani în comparație cu perioada anterioară implementării schimbărilor de algoritmi. Da, Facebook a introdus Pages Feed care arată toate mesajele postate de pagini, dar e un feed separat de feedul mesajelor postate pe wall, deci nu ajută prea mult.
În plus, s-au făcut și studii pe tema asta, cum s-a modificat interacțiunea cu fanii după schimbările efectuate în Edgerank.
Overall we found that Organic Reach (-25% change), Viral Reach (-45%), and Engagement/Fan decreased (-17%), while Virality marginally increased (+7%).
Ok, am stabilit asta, Facebook vrea mai mulți bani pentru ca mesajele unui brand să ajungă la fanii acelui brand de pe Facebook. Totuși, ce putem face ca brand pentru a crește numărul de fani, numărul de mesaje vizualizate, pentru a ajunge la mai multe persoane pe Facebook, în afară de cumpărarea de reclamă?
Facebook nu este o destinație, ci o metodă de comunicare
În primul rând, țin să reamintesc tuturor care se pierd în goana după un număr cât mai mare de fani că Facebook nu este o destinație, ci o metodă de comunicare. Cu alte cuvinte, folosim Facebook pentru a comunica cu publicul nostru țintă, pentru a interacționa cu fanii, dar finalitatea mesajelor nu ar trebui să fie acolo, ci pe site, blog sau orice altă platformă deținută de brand, unde avem control deplin asupra conținutului și asupra felului în care putem comunica cu vizitatorii.
Ar trebui să folosim Facebook pentru a atrage oamenii pe site-ul nostru, pentru a îi determina să se aboneze la newsletterele noastre, pentru a le prezenta oferte, servicii, produse.
Pagina de Facebook nu este o proprietate a brandului, în final Facebook poate șterge sau bloca foarte ușor o pagină, poate modifica regulile jocului astfel încât mesajele de pe pagină să nu mai ajungă la fani decât contra cost. E un scenariu absurd, știu, dar acum 1-2 ani era de neconceput ca mesajele publicate pe o pagină de Facebook să nu ajungă la toți fanii, acum e ceva normal, dacă 20% dintre fanii unei pagini văd mesajele e bine.
Pagina de Facebook este doar un canal de comunicare. Site-ul, blogul sau orice altă aplicație online deținută de brand și găzduită pe propriul server este o proprietate online. Ar trebui să nu uităm asta.
Bun, acum să revenim la problema inițială, cum facem pentru a crește vizibilitatea mesajelor postate pe pagina de Facebook, fără să plătim pentru reclame? Câteva idei în continuare.
Metode pentru a crește vizibilitatea mesajelor postate pe paginile de Facebook
Publicați mesajele manual pe pagină, renunțați la aplicațiile ce posteaza automat articole.
Da, ați citit bine, renunțați la Netorked blogs, RSS Graffiti sau alte aplicații similare, care postează automat articolele de pe site sau blog pe pagina de Facebook. În primul rând pentru că Facebook dezavantajează mesajele postate automat, în al doilea rând pentru că dacă un utilizator blochează o aplicație toate mesajele postate prin aceea aplicație pe wall vor fi ascunse, pentru toate paginile care o folosesc. Știu că e mai mult de muncă, dar dacă vreți rezultate trebuie să scrieți mesajele și să postați manual linkurile.
Folosiți butoanele pentru a adăuga aplicații utile pentru fani
Poate că nu știați, dar imaginile asociate butoanelor de sub fotografia din headerul paginii pot fi schimbate, iar pe lângă aplicațiile standard puteți adăuga și altele, maxim 12 în total, aplicații care pot crește timpul petrecut de fani pe pagină. Sugestii de aplicații – integrarea contului de Youtube pentru ca fanii să urmărească clipurile direct din pagină, pagină de abonare la celelalte canale din social media, pagină de abonare la newsletter, aplicații pentru concursuri, fotografii. Nu vă mulțumiți cu postarea de mesaje text pe pagina de Facebook, încercați să oferiți mai mult fanilor.
Includeți cât mai multe fotografii în mesajele postate pe pagină
O fotografie poate fi de 20 de ori mai eficientă decât un mesaj text. Înlocuiți thumbnailul generat automat de Facebook pentru mesajele ce conțin linkuri cu o fotografie personalizată, de cel puți 400 px. Tuturor ne plac fotografiile, și dacă imaginea postată e relevantă pentru audiență interacțiunea fanilor cu mesajele postate va crește, fie că vorbim de like, share sau comentarii. Puteți posta și fotografii fără trimitere către o pagină de pe site, cât timp sunt relevante pentru fani. Nu uitați nici de clipurile video.
Programați mesajele pentru a fi publicate la ora de maximă audiență
Puteți programa mesajele să apară pe pagina de Facebook atunci când cei mai mulți dintre fani sunt activi în rețea. Orele diferă în funcție de audiență, dar de regulă dimineața și seara se obțin cele mai bune rezultate, în jurul orei 8 când lumea ajunge la birou și seara după 6, când se termină ziua de muncă. Cel mai bine e să testați publicarea de mesaje la diferite ore și să verificați în Facebook Insights care au fost cele mai vizualizate, pentru a descoperi orele potrivite paginii voastre.
Cereți fanilor să bifeze Get Notifications pentru a primi toate mesajele postate pe pagină
Atunci când știți că ceea ce postați pe pagină e relevant și util pentru fani le puteți cere acestora să bifeze opțiunea Get Notifications ce apare în dreptul butonului de Like. Opțiunea este echivalentul adăugării unei persoane în lista de prieteni apropiați pe Facebook, practic scad șansele ca fanii să nu vadă mesajele postate pe pagină.
Puneți întrebări fanilor
Nu mă refer aici la clasicul, Dă Like dacă îți place și Share dacă nu îți place care se practică pe la noi, ci la întrebări legate de produsele, serviciile sau activitatea brandului, evenimente din viața brandului, ba chiar și întrebări legate de pasiunile fanilor. Veți fi surprinși să descoperiți câți oameni sunt dornici să comunice, dacă un brand arată că e cu adevărat interesat.
Încercați să fiți utili
Nu exagerați cu conținutul promoțional, care ar trebui să fie de maxim 20-25% din totalul mesajelor postate pe pagina de Facebook. Încercați să fiți utili, informativi, amuzanți, autentici, reali și evitați monotonia, lauda de sine și limbajul de lemn. Fanii apreciază mesajele simple și sincere.
Oferiți premii și discounturi fanilor fideli
Unii spun că sistemul ăsta nu face decât să atragă vânătorii de oferte, eu zic că e ok să oferi din când în când fanilor activi bonusuri, vouchere, mici cadouri, pentru a îi motiva în continuare să se implice pe pagina de Facebook a brandului.
Concluzia – nu există soluții magice pentru brandurile ce vor să aibă mai multă vizibilitate pe Facebok, sunt doar recomandări de bun simț care pot crește implicarea fanilor în relația cu brandul.
Ce alte recomandări ați include în listă?
Un articol util. Ar trebuie si tu sa-ti urmezi primul sfat :D. Si mie imi place Hootsuite, dar il folosesc doar cand nu am timp. Iar pentru Bitdefender, nu folosesc NICIODATA un tool 3rd party, desi mi-ar fi mult mai usor.
Când public articolele proprii sau pt clientii cu care lucrez le pun direct pe Facebook, dar dacă găsesc un articol interesant pe net pentru prietenii de pe Facebook și alte rețele dau share cu hootletul Hootsuite, e mult mai simplu, în plus scopul acelor linkuri e să fie utile pt cititori.
Foarte interesant articolul. Sunt curioasă, cum se implementează aplicaţiile (de exemplu cea pentru un newsletter)? M-ar bucura un link spre un tutorial. 🙂
Depinde de serviciul folosit pentru newsletter, de exemplu pentru MailChimp există o aplicație proprie pe Facebook pentru a crea un tab nou cu abonarea la newsletter. https://apps.facebook.com/mailchimp/
Sfaturi bune pentru adminii de pagini FB.
Sfaturi bune pentru adminii de pagini FB.
[…] că mai e mult până acolo, încă mai avem de făcut educația de bază. Nu vorbesc de optimizarea mesajelor postate pe Facebook pentru a crește vizibiltatea brandului, ci de lucruri simple, cum ar fi faptul că pe Facebook o firmă trebuie să își facă pagină, […]