Cum să NU trimiți comunicate de presă

Câteva idei despre greșelile pe care le-am remarcat eu la trimiterea de comunicate de presă, ținând cont de faptul că am primit zeci de comunicate luna aceasta dar doar 1 sau 2 mi-au atras interesul.

comunicat de presaSursa foto

  • Nu trimiți comunicate de presă de pe adrese de email gratuite (Yahoo, Gmail, Hotmail etc). Un comunicat de presă trimis de un PR-ist de pe o adresa de email gratuită nu prezintă credibilitate, plus că de pe Yahoo 99% sunt șanse să intre în spam. Vezi și Despre firmele care folosesc adrese de Yahoo plus Lecția de PR, capitolul email.
  • Nu trimiți comunicate cu știri inutile, care nu interesează pe nimeni. Vezi și Când e bine să trimiți comunicate de presă.
  • Nu trimiteți comunicate de presă care laudă excesiv produsul sau serviciul. Ok, e bine să te lauzi, dar și când exagerezi…
  • Nu trimiți comunicate de presă pe email dacă nu am stabilit anterior că sunt interesat să primesc comunicate de presă de la tine. Se procedează mai ales cu bloggerii așa, hai să trimitem același comunicat la 100 de bloggeri, poate  va scrie măcar unul.
  • Nu trimiți comunicate de presă doar pentru că ți-am dat cartea mea de vizită. Nu, nu era pentru spam, ci pentru conversații reale.
  • Nu trimiți comunicate de presă în PDF.
  • Nu trimiți comunicate de presă fără fotografii, dacă este posibil. O fotografie ajută enorm în ilustrarea unui articol.
  • Nu trimiți comunicate de presă kilometrice. O pagină ajunge, iar în email să fie incluse ideile principale.
  • Nu trimiți comunicate de presă având la subiectul emailului ca titlu Comunicat de presă. Folosește un titlu interesant, altfel emailul ajunge direct în spam sau la gunoi.
  • Nu trimite comunicate de presă însoțite de emailuri impersonale. Pe cât posibil introdu în email măcar numele destinatarului. Contează enorm de mult.
  • Nu trimiți comunicate de presă vinerea sau în weekend. Nu le citește nimeni, iar luni dimineață vor fi șterse la prima oră.

Aveți completări sau obiecții?

Recomandă prietenilor!



18
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
somnulescu
Vizitator

Nu trimiteti comunicate de presa catre persoanele/siteurile care nu agreeaza acest lucru.
Nu trimiteti comunicate de presa iar in e-mail la “recipients” sa treci toate adresele de e-mail catre care trimiti comunicatul 🙂

dan
Member

– Nu trimite atasamente in format Word. Nu atasa imagini IN fisierul *.doc
– Nu trimite macheta de print cu o marime cuprinsa intre 15-30 mb.
– Apropos de adresele de mail, nu folosi adrese de genul: scumpyka22@yahoo.com

akbar
Vizitator
akbar

Plain text FTW!

dan
Member

un om hotarat!

trackback

[…] lucruri le-a spus foarte bine Marius Sescu în articolul lui. La aceste întâlniri discutăm și despre situații pe care le întâlnim și cum trebuie să fie […]

trackback

[…] Cum să NU trimiți comunicate de presă […]

trackback

[…] Sursa imagine: Marius Sescu […]

Aurel Serban
Vizitator
Aurel Serban

eu nu am intalnit pana acum comunicate trimise in format word 🙂 ci doar in pdf

Aurel Serban
Vizitator
Aurel Serban

eu nu am intalnit pana acum comunicate trimise in format word 🙂 ci doar in pdf

trackback

[…] amintit acum că am mai scris pe tema asta în trecut: Cum să NU trimiți comunicate de presă, Cand e bine sa trimiti un comunicat de presa. Totuși, cred că recomandările astea sunt la fel […]

Claudiu Ciobanu
Vizitator

Jumătate dintre comunicatele pe care le primesc (uneori sunt zeci de comunicate pe zi deşi retail-FMCG.ro e o revistă foarte nişată) nu au şi varianta de comunicat cu diacritice, noi scriind preponderent cu diacritice. O companie profi trimite ambele variante, cu şi fără diacritice. Da, comunicatul trebuie să fie neapărat însoţit de o poză sau de un logo. De multe ori dau replay şi solicit eu acest lucru. Urăsc pdf-urile. Word-ul e cel mai ok. Să publici la timp, primul dacă se poate, în branşa în care activezi, e vital pentru o publicaţie, iar editarea comunicatelor, atunci când vine vorba… Citește tot »