Câteva idei despre greșelile pe care le-am remarcat eu la trimiterea de comunicate de presă, ținând cont de faptul că am primit zeci de comunicate luna aceasta dar doar 1 sau 2 mi-au atras interesul.
- Nu trimiți comunicate de presă de pe adrese de email gratuite (Yahoo, Gmail, Hotmail etc). Un comunicat de presă trimis de un PR-ist de pe o adresa de email gratuită nu prezintă credibilitate, plus că de pe Yahoo 99% sunt șanse să intre în spam. Vezi și Despre firmele care folosesc adrese de Yahoo plus Lecția de PR, capitolul email.
- Nu trimiți comunicate cu știri inutile, care nu interesează pe nimeni. Vezi și Când e bine să trimiți comunicate de presă.
- Nu trimiteți comunicate de presă care laudă excesiv produsul sau serviciul. Ok, e bine să te lauzi, dar și când exagerezi…
- Nu trimiți comunicate de presă pe email dacă nu am stabilit anterior că sunt interesat să primesc comunicate de presă de la tine. Se procedează mai ales cu bloggerii așa, hai să trimitem același comunicat la 100 de bloggeri, poate va scrie măcar unul.
- Nu trimiți comunicate de presă doar pentru că ți-am dat cartea mea de vizită. Nu, nu era pentru spam, ci pentru conversații reale.
- Nu trimiți comunicate de presă în PDF.
- Nu trimiți comunicate de presă fără fotografii, dacă este posibil. O fotografie ajută enorm în ilustrarea unui articol.
- Nu trimiți comunicate de presă kilometrice. O pagină ajunge, iar în email să fie incluse ideile principale.
- Nu trimiți comunicate de presă având la subiectul emailului ca titlu Comunicat de presă. Folosește un titlu interesant, altfel emailul ajunge direct în spam sau la gunoi.
- Nu trimite comunicate de presă însoțite de emailuri impersonale. Pe cât posibil introdu în email măcar numele destinatarului. Contează enorm de mult.
- Nu trimiți comunicate de presă vinerea sau în weekend. Nu le citește nimeni, iar luni dimineață vor fi șterse la prima oră.
Aveți completări sau obiecții?
Nu trimiteti comunicate de presa catre persoanele/siteurile care nu agreeaza acest lucru.
Nu trimiteti comunicate de presa iar in e-mail la „recipients” sa treci toate adresele de e-mail catre care trimiti comunicatul 🙂
O da, aia cu emailurile in care toti sunt trecuti la TO e prea tare. Pacat ca am vazut faza asta si la agentii mari.
– Nu trimite atasamente in format Word. Nu atasa imagini IN fisierul *.doc
– Nu trimite macheta de print cu o marime cuprinsa intre 15-30 mb.
– Apropos de adresele de mail, nu folosi adrese de genul: scumpyka22@yahoo.com
Pai daca e adresa de yahoo e clar ca intra in categoria NU. Legat de atasamentele in Word am o dilema – daca nu in Word atunci in ce?
Poti concepe si un mail civilizat (adica formatare, etc) fara sa atasezi documente. Daca e vorba de o mapa de prezentare a ceva, o trimiti dupa ce ai luat legatura cu omul. Zic eu.
Adică tu spui că ar fi mai ok să incluzi comunicatul de presă (sau un text adaptat online-ului) în interiorul mailului, fără să-l atașezi? N-aș fi de acord… Adică nu văd motivul pentru care nu e ok un atașament în word.
Nu toti folosesc Office, desi pare suprinzator. Totusi, personal eu prefer un rezumat de 2-3 idei in email si detaliile in comunicatul atasat, in Word.
Daca ii dai la om formatare ca in Word – o sa-ti faca circ de multe ori acolo, 7 fonturi si culori si marimi. Pe langa asta va mai insera si un logo acolo, si o semnatura cu 7 functiii si nr. de telefon, si o poza sau mai multe. Si cum nu ajunge toata treaba asta, il mai salveaza si *.docx.
La asta ma refeream mai mult cand ziceam de doc-uri, nu neaparat ca nu e ok sa primesti comunicatele sub forma asta. Dar sa fie curate.
Plain text FTW!
un om hotarat!
[…] lucruri le-a spus foarte bine Marius Sescu în articolul lui. La aceste întâlniri discutăm și despre situații pe care le întâlnim și cum trebuie să fie […]
[…] Cum să NU trimiți comunicate de presă […]
[…] Sursa imagine: Marius Sescu […]
eu nu am intalnit pana acum comunicate trimise in format word 🙂 ci doar in pdf
eu nu am intalnit pana acum comunicate trimise in format word 🙂 ci doar in pdf
[…] amintit acum că am mai scris pe tema asta în trecut: Cum să NU trimiți comunicate de presă, Cand e bine sa trimiti un comunicat de presa. Totuși, cred că recomandările astea sunt la fel […]
Jumătate dintre comunicatele pe care le primesc (uneori sunt zeci de comunicate pe zi deşi retail-FMCG.ro e o revistă foarte nişată) nu au şi varianta de comunicat cu diacritice, noi scriind preponderent cu diacritice. O companie profi trimite ambele variante, cu şi fără diacritice.
Da, comunicatul trebuie să fie neapărat însoţit de o poză sau de un logo. De multe ori dau replay şi solicit eu acest lucru.
Urăsc pdf-urile. Word-ul e cel mai ok.
Să publici la timp, primul dacă se poate, în branşa în care activezi, e vital pentru o publicaţie, iar editarea comunicatelor, atunci când vine vorba să pui diacritice sau să transformi o exprimare la persoana întâi într-una la persoana a treia singular îţi consumă mult timp.
Am început să nu mai public astfel de comunicate dar nu uit niciodată să dau feed-back acelora care mi le trimit. Mi se pare mai corect aşa.
Corect, deși în ultimul timp am început să primesc tot mai multe comunicate care au ambele variante, cu și fără diacritice. De obicei cei care trimit comunicate fără fotografii nu au nici o tangență cu online-ul, altfel ar ști că e nevoie de imagini pt ilustrarea articolelor.