fbpx

Chiar și marketerii urăsc publicitatea agresivă. Cum scapi de reclame pe Facebook

Facebook a început să exagereze cu postările sponsorizate zic eu, stăteam în weekend pe laptop și jumătate din postările din newsfeed erau de la branduri care vroiau să îmi recomande ceva. Sunt ok cu reclamele relevante pentru mine, dar eu eram pe Facebook pentru a vedea ce mai fac prietenii mei plecați prin lume, nu vroiam să fac shopping. Înțeleg 10-15% reclame, dar când 1 din 2 mesaje e sponsorizat deja este prea mult.

Așa că mi-am instalat o extensie de Chrome care curăță Facebook de reclame și îl aranjează la design, ca să pot naviga liniștit de pe laptop. Facebook Flat e extensia, cred că așa ar arăta rețeaua socială, dacă utilizatorul și satisfacerea acestuia ar fi pe primul loc, iar profitul ar trece pe 2. Din păcate, cred că și Facebook începe să se lăcomească, acordă prea multă atenție brandurilor și monetizării, ignorând utilizatorii, practic chiar produsul pe care îl vând, pentru că să recunoaștem, dacă nu plătim pentru ceva, atunci noi suntem cei vânduți.

facebook-curat

Și prietenii au zis că e un pic ciudat ca eu, specialist în marketing online, om care se ocupă cu campanii online, promovare pe internet, să recomand ascunderea reclamelor.

Doar că nu e, pentru că eu mereu am recomandat tuturor echilibrul, marketingul responsabil, nu spamarea clienților potențiali până când aceștia ajung să urască brandul tău, în loc să îl descopere. Marketingul ajută, dar nu poate vinde un produs sau serviciu prost. Înțeleg că Facebook trebuie să facă bani, și din moment ce noi nu plătim pentru servere, programatori, mentenanță, dezvoltare, banii vor veni de la brandurile care plătesc pentru a ajunge la noi.

Dar nu mi se pare corect să fiu asaltat efectiv cu reclame, iar conținutul pentru care intru de fapt pe Facebook să treacă pe plan secundar. E la fel ca în povestea cu Adblock și blocarea bannerelor online, extensiile astea nu au devenit populare pentru că oamenii urăsc reclamele din start, ci pentru că mulți publisheri s-au lăcomit și au început să umple site-urile cu reclame imense, bannere de tip pop-up sau bannere fără buton de închidere, sau bannere cu sonor pus pe auto, și lumea a fost nevoită să facă ceva, pentru a ajunge totuși să citească articolele. Facebook începe să aibă aceeași problemă, aglomerarea cu reclame în detrimentul conținutului.

Concluzia: reclamele sunt bune, dar să nu uităm că oamenii intră pe un site, o aplicație, o rețea socială pentru utilitatea ei. Dacă nu se exagerează cu reclamele și acestea sunt relevante, utile, sunt șanse mari ca oamenii să reacționeze bine la ele. Dacă se exagerează, începe declinul.

Recomandă

15 Comentarii

  1. Momentan facebook are un pic de bun simţ. Să nu vină vremuri să te uiţi la pozele dintr-un album: imagine, imagine şi ad. Gen cum sunt pe video-urile de pe youtube. Rulează video-ul şi dintr-o dată apare reclama.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *