fbpx

Două beneficii negative ale cumpărării de fani pe Facebook

Beneficiile nu pot fi negative, știu asta, dar m-a enervat un mesaj de vânzare like-uri la kilogram primit pe Facebook, de la un combinator online care promitea marea cu sarea. Citez:

Cateva dintre miile de beneficii pe care vi le aduc un numar mare de like-uri (fani) pe pagina dumneavoastra de Facebook:
– obtineti noi parteneri si clienti mult mai usor;
– creste foarte multe brand awareness pentru firma dumneavoastra;
– va salveaza o multime de bani si de timp;
– multiplicarea credibilitatii companiei dumneavoastra in fata partenerilor si clientilor;
– multiplicarea valorii si imaginii afacerii dumneavoastra.

Mesajul complet e aici.

Dacă discutăm despre avantajele unui număr mai mare de like-uri pentru un brand, totul se rezumă la o întrebare simplă: Cantitate sau Calitate? Cu ce ajută brandul meu faptul că are 10000 de fani pe Facebook, dacă 90% dintre ei nu sunt reali ori sunt din altă țară, unde eu nu vând? Nu mai bine am 500 de fani activi, interesați de ceea ce am de spus, de noutăți despre produsele sau serviciile mele?

Acum să vă zic despre cele 2 beneficii negative, dacă cumpărați fani pe Facebook:

1. Fanii cumpărați nu interacționează cu pagina ta de Facebook (pentru că sunt falși în 99% din cazuri), deci reach-ul tinde spre zero, deci și mesajele postate pe viitor pe pagina de Facebook vor avea reach mic. Noul algoritm Facebook ține cont de interacțiunea fanilor cu brandul, cu cât mai mulți fani comentează, dau like, share cu atât mesajele postate ulterior vor fi afișate mai vizibil în newsfeed. Normal, dacă ai cumpărat fani la kilogram ai reach mic și oricât de mult te-ai chinui ulterior să creezi conținut de calitate, mesajele tale nu vor fi vizibile. Soluția – ștergerea fanilor falși.

2. Te costă mult mai mult ca mesajele tale să ajungă la fanii reali de pe Facebook. Pentru a amplifica reach-ul mesajelor postate pe pagina de Facebook (care e undeva între 5 și 15% acum, în funcție de brand), Facebook recomandă mesajele sponsorizate, cu alte cuvinte plătești pentru a fii sigur că toți fanii paginii tale văd mesajele tale. Dacă ai fani fideli, interesați de ceea ce oferi tu, s-ar putea să îți convină să plătești uneori, de exemplu când ai o ofertă tentantă. Problema apare când 80% din fanii paginii tale sunt cumpărați la kilogram. E o diferență între a plăti afișarea unui mesaj către 2000 de persoane interesate și a plăti afișarea acelui mesaj către 8000 de conturi false, nu? Soluția e aceeași – ștergerea fanilor falși.

Sper că v-am convins să ignorați orice propunere de a cumpăra fani pe Facebook (sau alte rețele), pentru a evita ulterior costuri suplimentare în promovarea mesajelor brandului. Vorba aia, decât 10.000 de fani falși mai bine 1000, dar reali. 🙂 Și nu credeți că dacă vă falsificați influența online veți avea de câștigat.

În rest rămâne cum am stabilit, Facebook pune acum accentul pe știri, linkuri, nu pe imagini, dacă vreți ca mesajele voastre să ajungă la cât mai mulți oameni. Perioada meme-urilor a trecut, e timpul să creați conținut!

Recomandă

7 Comentarii

  1. Ai dreptate! Mai bine clienti fideli decat vizitatori care nu lasa nici macar o urma.

    Am si eu o curiozitate. Tu recomanzi reclamele sponsorizate de la Facebook? Chiar crezi ca ajung la tine oamenii care au nevoie de ceea ce tu oferi?

    O zi frumoasa si astept raspunsul tau!

    • Depinde de ceea ce vinzi și cui te adresezi. Dacă vinzi un produs serios e mai greu, dacă vinzi servicii, amuzament, produse pentru tineri pot funcționa și reclamele pe Facebook, dar depinde și de formatul reclamei, cum le targetezi, de exemplu reclamele în newsfeed convertesc mai bine decât cele din dreapta, de regulă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *