fbpx

De ce a prins Shein atât de tare, mai ales la tineri

Tocmai ce au primit fetele o comandă de pe Shein, că ne-au rugat să le mai comandăm niște prostioare. Ocazie cu care am descoperit că toți părinții de adolescenți știu de platforma asta, iar tinerii o folosesc aproape toți. Și nu doar la noi a crescut puternic, în State e cea mai populară aplicație de e-commerce pentru generația Z și millenials.

În opinia mea, Shein s-a focusat mult pe tineri și adolescenți – gamification cu tot felul de bonusuri în aplicație, lansarea de colecții fast-fashion după ultimele trenduri și prețuri mici. Asta i-a ajutat să crească rapid, dar cred că pe termen lung nu va fi suficient, mai ales dacă vor scoate business-ul la vedere. În 2024 vor să se listeze pe bursa din New York.

Sorin a realizat o analiză detaliată despre Shein în newsletterul on Strategy, dacă sunteți pasionat de business vi-l recomand.

  1. Ultra-fast supply chain. Shein’s supply chain is incredibly fast, allowing for rapid production and distribution of new styles, faster than competitors like Zara and H&M.( = 14 days from design to production)
  2. Data-driven design. Shein relies heavily on data analytics to predict trends and consumer preferences, which helps in creating highly demanded products. They order batches of 50-100 items based on search behavior. In comparison, Zara and H&M order batches of 100k items.
  3. Vast product range (ie. SKUs) – around 5-10k new SKUs per month vs. year at Zara and H&M
  4. Agile manufacturing network. The company works with a network of agile with 400k manufacturers in a way that their ERP systems are interconnected and Shein knows in real time if a plant can make the order or not. On top of that, if the manufacturer loses these bids from Shein (on price) it gets lower classified and afterward expelled from the bidding process.
  5. Cost-Effectiveness. Each SKU costs between 1-5 Yuan to produce, forced due to slave labor in Xinjiang.
  6. Targeting younger demographics. Shein has a strong focus on younger consumers, tailoring its marketing and product designs to appeal to Gen Z and younger millennials. It’s already Top of mind in the USA.
  7. Strong online presence. Unlike Zara and H&M which also rely on physical stores, Shein is primarily an online retailer, which reduces overhead costs and allocates all this money to ads (ie. customer acquisition costs)
  8. Effective use of Social Media. Shein excels in leveraging social media for marketing, using platforms like Instagram and TikTok effectively. Actually, their app is now copying TikTok in many regards.
  9. Responsive to fashion trends. The brand is quick to respond to global fashion trends, often introducing new styles faster than Zara and H&M. They use vocational educators to conduct online and on-the-phone research/interviews instead of sending the designers to Milano/Paris Fashion Week. This is a big deal because it shortens the production time.
  10. Catering to niche markets. Shein offers products for niche markets and specific fashion subcultures, which are not always addressed by Zara and H&M.

Voi de pe ce site-uri (chinezești) vă mai faceți cumpărăturile? 🙂

Recomandă

16 Comentarii

    • Și eu comand de pe Shein, tocmai aștept o comandă (am 32 de ani). Și deși e drept că or fi și mulți tineri, 90+% din review-urile cu poze, sunt de la persoane cu vârsta de peste 30. Am văzut destule și la peste 50.
      Calitatea de multe ori poate fi foaaaarte scăzută, dar dacă înveți după ce sa te uiți, te poți alege cu ceva chiar foarte ok, ținând cont de preț.
      Spre exemplu poți filtra tipul de material, ceea ce e foarte util daca nu suporți plasticele ordinare (am patit-o la prima comanda făcută). De asemenea poți filtra sa îți apară doar produsele care au recenzii cu poză. Acolo vezi cel mai clar cum cade materialul, daca e transparent, daca se respecta forma din poza de prezentare, sau de fapt o să primești un cort cu toate cusăturile strâmbe etc.
      Printre cele mai importante puncte, zic eu, este faptul că se respecta măsurile. În primele două dăți, având experiențe horror cu țoalele chinezești, am comandat cu vreo trei patru masuri mai mult și am primit niste prelate de haine .
      Deci nu se face economie de material.
      În afară de asta, pe partea de lenjerie, sunt bine de tot și aici mă refer la cea pentru…dormitor . Daca as lua modelele respective de la magazine de specialitate, as plati de vreo 10 ori mai mult, că na, daca se numește sex-shop, musai sa fie scump, deși tot made in china sunt.
      Dresurile la fel, sunt super bune, rezistente și la preț de nimic…
      E singurul site de genul pe care îl utilizez, fiindcă în general nu prea cumpăr chestii, ci doar când am nevoie cu adevărat. La ei comand de cam vreo două ori pe an, de obicei vara și acum în sezonul rece. Fac un mic stoc de chestii și aia e.
      Temu m-a tentat pentru decorațiuni de Crăciun, fiindcă as fi vrut niste beculețe de exterior, însă nu mi se par de încredere. Plus că e enervant că pe prima pagină vezi un preț și când vrei sa adaugi in cos, vezi că de fapt costa mai mult. Mi se par prea “ruletã” sa merite riscul.

    • Temu nici nu e, comandasem de test ceva cu un card virtual. Oricum, la site-urile noi sau mai puțin cunoscute recomand carduri virtuale sau de unica folosință, de exemplu cele din Revolut.

      • Pai tocmai, eu nu mai am vreun card de genul asta, poate cândva o să îmi fac unul fix pentru așa ceva.

        Cât despre măsuri, am mai văzut sa fie menționat EU (Amazon) și când colo am primit ceva ce in cel mai bun caz l-as fi putut purta pe post de mânecă . Unde mai pui că fiind o rochie de vara, materialul era ceva de îți venea să vomiți doar când îl atingeai. Un plastic din ăla compact de zici că era mușama…
        Înainte vreme, când locuiam în oraș, cumpărăm haine aproape exclusiv din sh, in special in Londra găseam niste super chestii, dar na, cum la țară nu exista așa ceva…

  1. Sotia a descoperit shein de vreo 2 luni, au venit vreo 3 comenzi pana acum, cam 70% din produse au fost deja aruncate. Lucruri de cea mai proasta calitate.

  2. punctul 5 – “forced due to slave labor in Xinjiang” – e demontat demult, doar o alta vrajeala a politicii externe americane.

  3. Imi poate spune cineva daca Shein trimite din China sau din UE? Adica trebuiesc ridicate de la Oficiul postal 9, cel cu vama sau de la cel de cartier, fara taxe vamale si tva adaugat?

  4. si sotia e nebuna duap shein, ar da comanda zi de zi a luat tot felul de chestii prin casa, ceva rochite si jucarioare. mai nou a aparut si temu in peisaj, a comandat tot ce inseamna globuri si accesorii de brad si sincer chiar arata bine si au veni in 10 zile, ceea ce e rapid parearea mea

  5. Personal nu cumpar de pe site-uri chinezesti, din 3 motive: 1. Sunt mult prea mici preturile si e indoielnica calitatea, totodata risti sa comanzi ceva si sa primesti altceva. 2. Dureaza foarte mult timp pana ajunge acel produs la tine. 3. Cu siguranta la produse de top iei teapa. Prefer Amazon!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *