fbpx

De ce Lenovo a cumpărat Motorola Mobility de la Google

A ajuns și în ziarele de la noi știrea că Lenovo a cumpărat divizia Motorola Mobility de la Google. La început tranzacția pare o afacere proastă pentru Google, ei au dat 12,5 miliarde dolari pe Motorola Mobility și au vândut-o acum cu 2,91 miliarde dolari. În realitate afacerea e mult mai complexă, Google a mai vândut niște bucăți din Motorola între timp, plus că a păstrat patentele deținute de Motorola, Lenovo va avea doar drept de folosință. O analiză bună a tranzacției a scris Orlando.

E clar că Google a vândut Motorola pentru a rezolva problemele generate de aceasta în relația cu ceilalți producători de smartphone-uri cu Android. Totuși, la noi văd că apare des întrebarea asta, de ce a cumpărat Lenovo o companie de telefoane?

Lenovo fac laptopuri foarte bune, după ce au cumpărat divizia de laptopuri de la IBM. Am cumpărat vreo 4 doar eu, acum folosesc un Y570, am recomandat și prietenilor și toți au fost mulțumiți. Din păcate, nu mulți români știu că Lenovo este și un producător important de smartphone-uri, poate și pentru că încă nu sunt vândute oficial în România. În China este pe locul 2 în topul vânzărilor de smartphone-uri, după Samsung, și China este o piață uriașă, iar la nivel mondial este pe locul 3, după Samsung și Apple.

Lenovo a cumpărat Motorola pentru a își întări poziția de producător de smartphone-uri, pentru a deveni mai puternic pe piața americană și europeană datorită conexiunilor oferite de Motorola și pentru a ajunge pe primul loc în topul vânzărilor de telefoane mobile. Există și o declarație din ianuarie 2013 a CEO-ului Lenovo în care spunea că vor să fie cei mai buni, nu se vor mulțumi cu locul 2.

Acum câțiva ani nimeni nu folosea smartphone-uri Samsung, erau niște telefoane frumoase ca aspect dar atât, s-au ridicat datorită bugetului uriaș de marketing investit în promovarea unor produse similare cu cele oferite de concurență. Asta se întâmplă acum cu Lenovo.

Să nu vă mirați dacă peste 2-3 ani veți folosi smartphone-uri Lenovo. Reclama de mai sus este pentru unul din ultimele smartphone-uri lansate de ei, la specificații se bate de la egal cu cele făcute de Samsung sau Apple.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Cu spoturi din astea … nu cred ca pot emite pretentii. Si nici cu Ashton Kutcher drept endorser. Google a facut o afacere proasta din start si a vandut pentru a reduce pierderile. Lenovo a cumparat pentru market share in state. Or so they think.

    • Ei, la spoturi mai au de lucru până le fac cum trebuie pentru piața americană. Asocierea cu Ashton Kutcher da, a fost una proastă. Totuși, produsele făcute de ei sunt bune, dacă își pun la punct marketingul cu siguranță vor crește vânzările. Google cred că a făcut o afacere destul de bună în final, au vândut Motorola mai ales pentru că ceilalți producători de telefoane cu Android îi vedeau ca pe un concurent direct. Problema a fost rezolvată elegant, plus că au cu ce să îi preseze acum pe cei de la Samsung.

  2. Practic Lenovo a cumpărat doar segmentul din Motorola care e esențial pentru ei, anume partea care îi ajută să construiască telefoane, Google păstrând anumite părți cheie ale afacerii prin care controlează majoritar ce se întâmplă cu dispozitivele construite sub brandul Motorola și implementarea anumitor părți sub patente păstrate în alte dispozitive. Lenovo știe bine că vor face un business bun și promovarea terminalelor va fi mai ușoară cât timp Google are o implicație majoră în conceptul lor.

    Eu sunt curios ce vor scoate ei în următorii 2-3 ani, pentru că această colaborare e mai strânsă între Google și Lenovo, decât cu Samsung, Asus sau LG. Mă duce gândul la modele noi de Nexus în care Google va decide mai precis specificațiile și poate extinderea suportului anumitor componente Android.

    Google a ales foarte bine să licențieze Android sub licență Apache 2.0 care le oferă anumite avantaje în drepturi de proprietate și blochează pe alții în anumite acțiuni (unul din ele nu poți face fork din proiect, deci nu poți lansa un altfel de Android alternativ).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *