fbpx

De ce mai mergeți pe litoralul românesc?

Mă uitam ieri la știrile despre cozile de kilometri întregi de la vămile spre bulgari și unguri, și mă gândeam că în continuare românii vor pleca afară pentru concedii în număr tot mai mare, în HoReCa locală mai e mult de lucru la calitatea serviciilor. Ironia este că acum nu e mai scump să mergi în afară în concediu, deoarece prețurile de pe litoralul românesc au tot crescut, și costul unui concediu poate fi similar.

Știm cu toții teoria, se merge în continuare pe litoralul românesc pentru turismul de weekend, se merge pentru că încă mai sunt români ce nu vorbesc engleza, se merge din comoditate. Totuși, singura dată când am fost la all-inclusive la frații bulgărești am fost la Albena, și e la doar o oră de Vama Veche, chelnerii vorbesc chiar și româna, deci dacă vrei condiții mai bune ca la noi se poate da o fugă acolo și peste weekend.

Eu nu am nici o problemă cu România, cred că avem multe destinații frumoase și la noi în țară, la prețuri corecte, deși sunt tot mai greu de găsit, dar pe litoralul românesc nu știu dacă m-aș mai duce, din proprie inițiativă. Ultima dată am fost prin 2013, și deja lucrurile se stricaseră.

De asta vă întreb și pe voi, dacă încă mai mergeți pe litoralul românesc în concediu, care sunt motivele?

Bonus, un studiu despre litoralul românesc și ce le place românilor:

Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, în topul celor mai vizitate stațiuni de pe litoralul românesc regăsim Mamaia (67%), Costinești (60%) și Eforie Nord (60%).

Principalele motive datorită cărora turiștii români preferă stațiunea Mamaia sunt experiența anterioară pozitivă (42%), opțiunile pentru petrecerea timpului liber (39%) și plajele amenajate (35%).

Mamaia a fost frecventată, de-a lungul timpului, într-o măsură semnificativ mai mare de către persoanele cu venituri mari, peste 4000 lei (79%), de persoanele mature peste 55 ani (76%) și de către cei cu copii (70% vs. 61% persoane fără copii).

În ceea ce privește nivelul de satisfacție față de stațiunile de pe litoralul românesc, se poate observa că cel mai înalt grad de satisfacție se înregistrează la evaluarea stațiunii Mamaia (78%), mai ales în cazul tineriilor cu vârste între 25-34 ani (83%) și celor fără copii (82%).

Recomandă

15 Comentarii

1. Eu as zice ca suntem o natie sadica, si mergem pe principiul:Da, a fost naspa, da, mi-am luat teapa, da, plajele sunt murdare, da, e aglomerat si scump, dar poate ca anul asta e mai bine.

2. Pentru cei din vestul tarii cu siguranta litoralul Romanesc nu este prima optiune. Lipsa unei autostrazi fiind principalul motiv. Preturile, ce-i drept nu se reflecta si in calitatea serviciilor.

3. Probabil daca as locui in Bucuresti sau prin imprejurimi, ar fi maxim o destinatie de weekend. Dar ca locuitor in nord-vestul tarii, litoralul romanesc nu e niciodata pe lista de vacante.

Excursiile prin tara le fac doar la munte.

4. Noi mergem pe litoralul romanesc din doua motive: voucherele de vacanta si comoditatea – neavand masina, mergem undeva unde este gara. Hotelul unde mergem in Neptun este si aproape de gara si de plaja… Plus ca are demipensiune. Ne place la Neptun si la Costinesti, unde mergem de 20 de ani la o familie. Suntem oamenii rutinei si a obisnuintei, probabil…

5. cat am avut copil mic am preferat sa mergem aici si sincer a fost bine.
    Am mers in Eforie nord si Mamaia nord.
    In Eforie am cautat cazare cat mai aproape de mare si de scari si am nimerit bine de fiecare data, la plaja mergeam la Ana Hotels, aveau nisip fin si ne placea mai mult. Mancarea fie la autoserviri fie la restaurante, in general buna/decenta spre foarte buna. Preturile in general la bere/cafea/gustari erau cam jumatate din cat am fi dat in Mamaia Nord.
    In Mamaia nord nu ne interesa cat de aproape eram de plaja ca mergeam cu masina la locul nostru de plaja, fiind pandemie aici ne comandam de mancare prin aplicatii indiferent ca eram pe plaja sau la cazare. Cazarea a fost la vile super curate, preturi decente dar fara restaurant.

Nu m-am simtit niciodata tras in piept, sau tepuit, cazarile au fost super ok, curate, proprietarii interesati sa te ajute sa ai un concediu placut, iar pe plaja unde mergeam era super ok, curat, cu toalete, muzica in surdina si din cand in cand cate un vanzator ambulant.

Ca idee in general ne-am incadrat sub 1000 euro cu concediile facute in Romania, cazare+mese+sezloange+drum

• Și noi credeam că ne va prinde bătrânețea prin 2 Mai, până s-au stricat lucrurile și pe acolo și am ajuns la frații greci. La prețuri nu pot compara, dar în primii ani când mergeam afară cheltuiam cam cu 30% mai mult față de România, pe servicii mai ok, cu tot cu transport.

6. Am un văr care are casa bătrânească în Vama Veche. Încă mai vin foștii studenți de la Cluj care au pus bazele Vamei – muzicieni, artiști, boemi. E frumos să bei o țuică sub nuc, la un grătar, și să stai la povești. După ce vor dispărea ultimii mohicani, nu voi mai avea nici un motiv să ajung în Vamă.

7. Multi merg datorita limbii. Nu e vorba de restaurant sau magazine dar multi prefera sa aiba cu cine relationa si intretine acolo. Copiii gasesc usor cu cine sa se joace si restul gasesti un burtos si o burtoasa cu care sa bei bere si sa spargi seminte si cu care sa te vaiti ca ai stat 3 ore pe valea Oltului, politica, razboi, Ilinca Vandici, fotbal, etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *