fbpx

Am râs când l-am văzut pe Selly, vloggerul care promovează orice în ultima perioadă, de la biscuiți Poieni până la creme de față și deodorante pentru bărbații 40+, încercând să facă glume la iUmor și să ne explice de ce oamenii normali urăsc influencerii.

Vorbim de același vlogger care critica sistemul de educație și lipsa de role models pentru elevi, în timp ce el punea pe Story live-uri de la petreceri cu maneliști făcute în stare de urgență, când toți eram închiși în casă, sau ne explica în melodiile lui cum e cu banii, fanii și dușmanii.

Mi s-a părut cam slab textul de la iUmor, glumele cu iarba lui Cheloo au expirat din 2017, dar să spunem că ar fi scris de el. Realitatea însă e alta – oamenii nu îi urăsc pe toți influencerii, ci urăsc un anumit tip de influencer. Influencerii prefăcuți. Mai jos de ce.

Lumea nu îi urăște pe toți influencerii, ci doar pe aceia:

  • care promovează tot felul de servicii și produse dubioase, deși nu au legătură cu stilul lor de viață sau nu sunt în targetul produsului respectiv. Pe scurt, nu sunt credibili și se vând prea ușor.
  • care își dau cu părerea despre orice, de la fotbal la politică și vaccinuri, chiar dacă nu au deloc experiență în acel domeniu. Și își dau cu părerea prost, fără un minim de documentare din surse decente.
  • care încearcă să vândă audienței un stil de viață fals pe internet, în poze, clipuri video, stil pe care nu îl au de fapt sau nu și-l permit.
  • care devin aroganți și cer chestii moca de la companii, pentru că au impresia că li se cuvine.
  • care sunt duplicitari, de exemplu zic că sunt cu salvarea mediului și reciclarea când e campanie plătită, dar în rest nu postează nimic pe subiectul ăsta, dacă nu e pe bani.
  • care evită să spună ce branduri folosesc cu adevărat prin casă, dacă brandurile respective nu sar cu banii.

Pe ăștia da, îi cam urăște lumea.

Nu am văzut prea mulți oameni să îl înjure pe Cabral, de exemplu, sau pe Adi Hădean, sau pe Alina Eremia, sau pe Jamila Cuisine, sau pe Aluziva, și toți au influență în domeniile lor. Sigur, au și ei hateri, dar un procent micuț, raportat la câți oameni îi urmăresc.

Unii influenceri știu cum să se poziționeze, în ce campanii să se bage, cu ce branduri să se asocieze, pe ce subiecte să comunice și când e cazul să tacă. Și lumea simte asta, când un influencer e autentic și comunică pe bune, sau când e fals și face totul doar pentru bani sau interesele proprii.

Asta urăsc oamenii, falsitatea, duplicitatea, aroganța, nu faptul că influencerii primesc chestii moca sau că fac bani promovând branduri. Nuanțe subtile, dar sunt.

Voi ce ați adăuga la lista cu motive pentru care lumea îi urăște pe unii influenceri?

7 Comentarii

    • Păi i-au zis bine comentatorii, audiența lui e pe adolescenți și tineri, nu adulti din clasa medie și superioară care vor să cumpere și își permit periuța Oral B. Plus fațetele, măcar dacă avea dinții naturali sau o poveste în spate despre cum nu a avut grijă de dinți dar a învățat din greșeli. Nimic, poza de 5 stele și atât.

  1. Nu cred ca e Cabral un exemplu. El, insa, da block la greu. Constant, zi de zi. Da, are multi laudatori, dar daca nu bloca de-a lungul timpului haterii, acum procentul era egal.

    Legat de Selly, e vb si de varsta. La 20 si ceva de ani oricum iti schimbi parerile, gusturile, brandurile. Nu e chiar acelasi lucru.

    Altfel, as vrea sa vad mai multi vloggeri la iUMOR. Bravo lui ca a incercat.

  2. Absolut 99,9 % din cei care fac reclame la anumite produse in mod normal nu le-ar utiliza niciodată dacă nu ar fi primite gratuit. Oricum majoritatea produselor sunt in consignație, deci după o perioadă trebuiesc returnate.

    • Nu chiar, depinde la ce nivel ești. Influencerii mari primesc produsul plus bani prin contracte, ce zici tu are legătură cu o mică parte, și chiar și așa, mulți primesc produsele la schimb pentru menționarea lor în postări.

  3. Influencerii mai sunt urati si pentru ca altii au impresia ca totul e usor si oricand pot face ei lucrurile mai bine :D.

    Mai conteaza si faptul ca unii se bucura de audienta generala, dar nu au reusit inca sa se pozitioneze clar pe o nisa sau pe o gama de produse.

    Cei cu experienta au inceput sa-si trieze colaborarile, sa-si defineasca stilul, dar au trecut ani.

    Insa avantajul tuturor sta in faptul ca fiecare e liber sa faca ce doreste. Fanii sa-i urmareasca, ei sa promoveze ce vor. Daca prinde, prinde!

    • Poate să prindă o perioadă, problema e când nu mai prinde. Suntem bătrâni și arțăgoși probabil, dar am văzut prea multe valuri venind și plecând… 🙂

Lasă un comentariu