Cei de la Yahoo au fost foarte ocupați în ultima perioadă, Marissa vrea să schimbe compania complet, atât ca orientare de business cât și ca imagine. Au cumpărat o mulțime de companii, inclusiv Tumblr, au relansat Flickr, au modificat homepage-ul Yahoo și acum au schimbat logo-ul.
Personal nu îmi place. Nu pentru că nu arată bine, ca design e ok, ci pentru că e prea obișnuit. Da, e creat de la zero, au făcut 30 de logo-uri în 30 de zile până l-au ales pe cel de mai jos, dar dacă ne uităm la vechiul logo vedem că acela sărea în ochi, era unic, noul logo e comun. E tech, e fresh, dar nu se diferențiază de multe alte logo-uri ale altor companii. Schimbarea e bună, dar nu când e făcută doar de dragul schimbării. Cred că Marissa a vrut să marcheze definitiv schimbarea de direcție de la Yahoo prin noul logo și a tras tare să îl schimbe, chiar dacă nu era nevoie de o schimbare radicală, ci doar de o stilizare a logo-ului.
De citit:
- Geeking Out on the Logo – Marissa explică cum a fost creat noul logo, ea s-a implicat mult în procesul de realizare.
- Yahoo! From fun to serious and dark.
- Of Irreverence and Irrelevance: A Yahoo! Redesign
Dacă sunt designeri web prin zonă aș vrea să aflu și opinia lor, eu privesc lucrurile din perspectiva practică a marketerului.
Logo-ul nu e mai bun dar nici mai rau decat cel cu care e obinuita toata lumea. Dar e mai adaptat, actualizat graficii actuale mai ales prin aspectul 3D. Metaforic vorbind, e ca diferenta dintre un model de masina din 1994 si unul de anul acesta.
Din ce știam eu logo-urile 3D sunt deja cam depășite, acum se merge pe logo-uri cât mai naturale.
Erau in lista de logo-uri zilnice mai multe care aratau chiar oK. Asta nou e sa fie. Nu vad ce e interesant la efectul ‘3d’, majoritatea logo-urilor sunt simple, fara chestii din astea. Plus ca asta este prea ‘scortos’ din punctul meu de vedere si chiar nu are nimic special. Cel vechi era ‘jucaus’ si mergea pe linia lor. Oh, well …
Dacă tot trebuia schimbat mie îmi plăcea cel din ziua 9 – http://www.yahoo.com/dailylogo. Am înțeles că acela a fost votat și de public, nu știu cum de l-au ales pe ăsta în final. În fine, sper să placă vizitatorilor Yahoo, eu în afară de messenger am cam renunțat la serviciile lor, mailul de Yahoo il folosesc doar pt crearea de conturi de unde știu că primesc spam. 🙂
Mie imi place noua lor identitate. Din cate am inteles, a fost un efort in-house si nu au apelat la o agentie cu renume in domeniu pentru noul design…si cred ca s-au descurcat destul de bine. Pare un logo bine gandit, simplu, curat, in trend cu ce se “poarta” astazi in materie de design de identitate. Recunosc, nu ma omor dupa acel efect 3D folosit in design, dar se pare ca si acesta a fost bine gandit. M-am uitat si peste celelalte variante de identitate “Yahoo” si marea lor majoritate sunt niste aiureli, simple font-uri cu care a scris cineva “Yahoo!”…iar varianta 9, cea care a placut publicului, pare ca e facuta in pauza de cafea, intre doua fumuri. A cautat un font mai “altfel” si gata logo-ul.
Logo-ul vechi era facut sa exprime ceva si anume Yahoo!, o stare de spirit, o atitudine care exista foarte clar exprimata si in nume. E ca si cum ai scrie Pinocchio cu textura metalica. Dar poate sunt eu obisnuit cu cel vechi si reticent la schimbare.