fbpx

Disperarea Facebook după adolescenți

Probabil ați citit și voi despre goana Facebook după adolescenți. în lipsă de idei bune singura chestie pe care o știu ei este să copie. Mai nou vor să transforme Instagram într-o copie tristă după TikTok, ocazie cu care au supărat toate comunitățile faine ce mai utilizau aplicația. Între noi fie vorba, nici eu nu mai stau prea mult pe acolo, intram pentru poze, dacă vreau să văd clipuri amuzante merg pe TikTok, nu intru pe Insta, ca să le văd repostate.

Revenind la Facebook, și-au cam săpat singuri groapa, fiind listată la bursă (da, e Meta, same shit) și nevoită să raporteze anual profit pentru a nu supăra investitorii. Problema lor e simplă, au aproape 3 miliarde de utilizatori la nivel mondial. Loc de creștere nu prea mai este, că adolescenții consumă altfel de conținut, în alte aplicații unde nu sunt părinții și bunicii lor, deci ce e de făcut? E simplu, copiem orice aplicație e pe val, ca să nu se vadă că suntem în declin.

Procentul adolescenților americani care utilizau Facebook în 2014-2015: 71%. Procentul adolescenților americani care utilizează azi Facebook: 32% – de aici, via Orlando.
Știți care e ironia? Disperarea asta de a copia orice e pe val alungă și utilizatorii actuali, adulții, cei care chiar dețin puterea de cumpărare. Să spunem adevărul, toate aplicațiile vor utilizatori adolescenți, că dă bine în statistici să spui că ești pe creștere, dar dacă modelul tău de business e bazat pe publicitate, cum e și cazul Facebook, s-ar putea să descoperi că vânzările reale, conversiile sunt făcute de adulți, și ar fi mai bine să îi mulțumești cumva, nu să îi enervezi. Toți publicitarii fac reclame cu mașini scumpe conduse de tineri la 20 de ani, dar în realitate butonul de Cumpără e apăsat de părinți, că acolo sunt banii. Uitați-vă în jur,, achizițiile scumpe le fac adulți și seniorii.
Între timp aplicațiile Facebook și Instagram funcționează tot mai prost, nu mai vezi postările prietenilor, ți se bagă pe gât reels de la branduri și influenceri cu care nu ai nici o tangență, iar oamenii de marketing și comunicare care lucrează cu aplicațiile de business create de Facebook își smulg părul din cap, că alea funcționează și mai prost, zilnic crapă câte ceva prin ele și targetarea nu mai dă rezultate.
Dacă nu era presiunea profitului Facebook putea să păstreze 3 miliarde de utilizatori fericiți, cărora să le dea ce își doresc, adică poze cu pisicile prietenilor și comunități faine în grupuri, iar ei luau mulți bani în continuare din reclame. În schimb ce fac acum e să își accelereze declinul, alungând și utilizatorii care au mai rămas. Adolescenții oricum nu stăteau prin zonă.
Voi mai stați pe Facebook?
Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *