fbpx

Facebook nu mai trimite trafic pe site-uri decât dacă plătești

Mi-au spus mai mulți oameni din online în ultima perioadă că a scăzut traficul organic trimis de Facebook pe site-urile de știri și conținut, dar nu așa, câte un pic, ci la modul grav. Zilele astea am apucat să verific și eu prin Analytics-ul blogului, și cam au dreptate, dacă nu bagi bani în promovarea mesajelor postate sau nu scrii articole cu titluri special create pentru a deveni virale, ei bine, Facebook a devenit cam inutil. Ca idee, la mine traficul organic din Facebook e acum de 10 ori mai mic decât traficul organic venit din Google. Nu zic acum să vă apucați să scrieți doar pentru Google, ca niște roboți, dar nici nu merită să îți bați capul cu Facebook, dacă nu ai buget.

Noi la Advertica tratăm de vreo 2 ani Facebook ca un canal plătit de trafic, adică nu ne complacem în ideea că pui mesaje pe o pagină și fanii le văd. Ai pus mesajul, dar dacă vrei să ajungi la oameni trebuie promovat, 5 sau 10% reach organic e fix frecție la un picior de lemn, dacă îl ai. Concluzia scurtă aici e că cine vă propune o strategie de social media pentru un brand fără să vă ceară buget pentru campanii plătite e cam la furat.

Ce înseamnă asta pentru bloggeri și în general pentru creatorii de conținut ce au site-uri proprii, că poate nu trăim toți din făcut meme pe Facebook? Ori că vor trebui să investească bani în promovarea conținutului (totuși, Facebook e mai ieftin decât Google pentru a atrage trafic), ori că e mai ok să își bată capul cu construirea altor surse de trafic pe termen lung, cum spuneam de acum un an:

  • în primul rând vizitatorii fideli, care intră direct din site.
  • în al doilea rând newslettere, să poți comunica direct cu cititorii.
  • în al treilea rând optimizarea articolelor și pentru Google, nu doar pentru cititori.
  • alte rețele sociale – știu, Twitter e mort, dar și din vina noastră.
  • trimiterea de notificări push pe mobil sau în browser, gen Onesignal, eu am ajuns la vreo 2700 de abonați.

Eu mi-am trecut toate opțiunile pe pagina Abonare, avem de toate pentru toți.

Concluzia? Verificați-vă statisticile la site, dacă traficul din Facebook tinde spre zero analizați și cât timp pierdeți pe această rețea socială pentru a atrage oameni de acolo la voi în ogradă, dacă merită, sau mai bine acordați atenție altor opțiuni.

Recomandă

11 Comentarii

  1. chestia asta era oarecum evidentă de acum doi ani, de pe vremea când experții insistau cu plan de content, cu posturi sponsorizate și cu share manual, nu automat.

    am verificat abonarea la newsletter să funcționeze, am renunțat la serviciul de share automat pe fb, am scos tot ce e cu fb de pe blog (ca să se încarce mai repede), am optimizat tot ce se putea seo și vizual, și traficul a crescut din google de la 15 la 27%. facebook a rămas tot la 7%.

    pe de altă parte, e mai ușor să te chinui cu feisbuc decât cu usability pentru cititori și alte minuni ca să îi păstrezi pe blog.

    • Da, știu când scriai despre asta. Facebook e mai ușor de vândut, prostești mai ușor clienții cu un plan gen vom face mesaje, vom da boost post, vom pune 50 de hashtag-uri irelevante și alte manele. E mai greu să îi explici că nu au trafic pe site deoarece prima pagină se încarcă într-un minut.

      • am semnat NDA-uri, că aș fi publicat niște studii de caz reale, să vadă oamenii că se poate. dar știi cum e, dacă angajez pe cineva să îmi facă chestii bune, nu vreau să vadă concurența, lasă-i să se zbată în moloz.

  2. Oamenilor de la Facebook nu le pasa de continutul scris din afara platformei. Au zis asta de multe ori anul trecut. Eu am renuntat la pagina de facebook a blogului, care devenise inutila si am invitat lumea intr-un grup inchis de discutii. Desi doar 20% din oameni au acceptat invitatia traficul e acelasi ca pe pagina, dar discutiile sunt mai interesante si mai gasesc idei pt blog. Probabil faptul ca discutiile nu se vad in feed-ul prietenilor.

    Evident ca nu se poate aplica asta pentru clienti, dar pt bloguri poate fi o alternativa. Stiu ca ideea e de a construi comunitate pe blog, dar chestia asta nu functioneaza pe blogurile mici.

    • Asta doar cât timp grupurile vor avea reach mai bun ca paginile, că acum Facebook le scoate la înaintare. Când va schimba placa…
      Soluția pe termen lung e să intre oamenii direct pe site, sau conținut bun pentru Google, sau comunicare directă – email, notificari push etc.

  3. Singurul mare boost care vine de pe Fb e atunci cand pun un articol cu un titlu foarte bun si de interes pe un grup mare. In rest, slabut si pe pagina fb, dar si pe profilul personal.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *