fbpx

O idee care m-a pus pe gânduri, dintr-un interviu publicat în Ziarul Financiar, cu o antreprenoare care vinde rochii la comandă printr-un magazin online:

„Bugetul pentru promovarea pe Facebook este de 400 de lei pe zi, care ne aduce circa 4-6 comenzi pe zi, rochii care se vând şi la 500 de lei.“ În acest business marja de profit este de 20-30%. În atelierul de producţie din Bucureşti lucrează trei oameni, un designer tânăr şi două croitorese.

Bun, deci am stabilit că Facebook vinde. Sunt de acord cu asta, am făcut suficiente campanii pentru clienți la Advertica și da, au fost mulțumiți de conversii, lead-uri generate, vânzări.

Problema e că dacă luăm cifrele oferite de tipa de la carmencita.ro și le comparăm rezultatele nu par ok. Investesc 400 de lei zilnic pe Facebook zic ei. Vând 6 rochii de 500 lei să zicem pe zi, cu 25% profit, deci 750 lei profit zilnic. Buun, din cei 750 de lei scădem cei 400 de lei băgați zilnic pe Facebook și rămânem cu 350 lei profit zilnic.

Acum înmulțim 350 de lei cu 25 de zile, că nu cred că vând chiar în fiecare zi 6 rochii. Ajungem la 8750 lei pe lună. Ei bine, plătiți voi din cei 8750 lei în fiecare lună cei trei oameni, cheltuielile cu utilitățile atelierului și restul cheltuielilor aferente unei firme, presupunând că taie factură pentru fiecare rochie vândută. Undeva ceva nu dă bine. Dacă judecăm doar după banii investiți în Facebook și profitul zilnic din vânzarea generată de clienții veniți din Facebook, firma asta nu are un viitor strălucit, pentru că rata de conversie e mult prea mică.

Mă înșel?

20 Comentarii

  1. Se presupune ca profitul este suma de bani cu care antreprenorul ramane dupa ce plateste cheltuielile (materie prima, facturi utilitati, publicitate, salarii etc). Sau nu?

    • Eu am înțeles că e profitul pentru o rochie vândută cu 500 lei, nu suma care îi rămâne la sfârșit de lună antreprenoarei. Oricum, să bagi 400 lei în reclame ca să vinzi de 3000 lei nu mi se pare ok pentru produse, dacă era vorba de servicii era altă discuție.

      Dacă e cum zici tu nu cred că poți avea 30% profit net după ce plătești toate cheltuielile cu angajații, taxele, utilități, chirii, rate la echipamente etc. Dar poate mă înșel și eu, de asta am cerut și alte opinii.

      • Păi da, prețul rochiei e de 500 de lei. De altfel, raționamentul tău e cât se poate de corect dar socotelile cam încurcate (sunt cârcotaș, știu). Dacă vine 6 rochii pe zi, încasează 3000 de lei. Diferența dintre suma încasată și ăia 25% profit pe care i-ai estimat tu, unde merge? Nu în cheltuielile pe care le-am menționat eu mai sus?

  2. Mai durează, abia acum vin și la noi clienții care se uită la costul pe clic, câți cumpără efectiv dintre cei care ajung pe site-ul lor și ce profit au la final.

  3. Mi se pare destul de putin. sa bagi 1 leu in promovare si sa scoti 5,25 din care doar 1,25 e profitul tau (-taxe?). Poate nu a dat date reale ori poate alege sa se bazeze pe rulaj. N-as vrea sa cred ca cineva care se recomanda specialist de marketing online nu ar fi capabil sa-si dea seama ca merge in pierdere.

  4. Mi se pare cam mare suma de promovare pe Facebook. Dar ar putea fi bine pentru început, până când construieși o bază de clienți mulțumiți care te pot recomanda. După aia ori omori promovarea pe FB ori găsești o soluție mai eficientă.

    • Recunosc că nu i-am studiat activitatea, dar de regulă nu bagi bani mulți la început, ci testezi apele, să vezi dacă merită. S-ar putea să convertească mai bine pe Adwords, sau poate a umflat bugetul alocat zilnic pe Facebook ca să dea bine în interviu, dar a uitat să umfle și încasările. 🙂

  5. Cam așa ceva.

    Fără legătură cu articolul, toate comentariile – ce puțin la mine – apar ca fiind făcute „about 3 hours ago”. Ai o problemă cu timpul din WP sau așa ceva. Vezi pe sub capotă, șurubărește, fă ceva Maaaariussssss!!! 😀

  6. In principiu ai dreptate, doar ca sunt mai multi indicatori care trebuie luati in calcul. In Facebook, datorita profilului retelei si al comportamentului userului, este normal sa ai rate de conversie mai mici decat in AdWords. Daca iei in considerare doar costul pe achizitie si tragi linie, ai dreptate, insa decizia ar trebui sa tina cont si de numarul de impresii si de numarul de click-uri – pana la urma asta inseamna awareness pentru business-ul tau, si este o componenta importanta pe langa vanzarile efective.

    Poate business-ul respectiv are si alte campanii axate mai mult pe vanzari, cu profitabilitate mai mare, ce pot “sustine” si promovarea din Facebook (din articol s-ar intelege ca mai are si alte campanii). In acest caz nu este neaparat corect sa opresti bugetul de Facebook (poate ca e, poate ca nu, trebuie analizate datele, testat). Poate ca un utilizator vede un ad in Facebook de mai multe ori, nu da click si peste o luna, sau cand are nevoie, cauta in Google rochii de seara. Vede ad-ul tau si pentru ca ii pari cunoscut da click pe tine si cumpara. In cazul asta tu atribui conversia lui AdWords, dar de fapt e o conversie “ajutata” si de ce ai facut in Facebook. Trebuie testat 🙂

    Parerea mea este ca trebuie sa ne uitam la campaniile online intr-un mod integrat, si sa luam in calcul mai multi indicatori. Pe aceasta idee un articol interesant gasesti si pe blogul Webdigital: https://webdigital.ro/blog/campanii-ppc-de-succes

    • Ai dreptate, nu poți lua în calcul doar bugetul alocat Facebook-ului, eu mă gândeam doar că ar putea fi optimizat mai bine bugetul de 400 lei zilnic, pentru a converti mai mult. Poate puțin remarketing.

    • @Tibi Neagu: – nu-i chiar asa. Ok, teoria ne spune ca marketeri sa nu ne panicam atunci cand campaniile nu aduc vanzarile dorite. Cand nu scoatem profit efectiv.
      Dar practica ne arata cu totul altceva. Si anume ca la o suma de cca 2000 de euro investita lunar in reclame pe Facebook (recunoscut ca fiind excelent in asistarea conversiilor) se genereaza automat si in cascada cresteri pe toate planurile, in special vanzari. Si nu, vanzarile nu trebuie neaparat sa fie generate de Facebook direct.
      De exemplu, o campanie pe Facebook suficient de bine targetata, genereaza o crestere direct proportionala a traficului organic primit dinspre Google. In timpul campaniei. Pentru ca asta-i comportamentul utilizatorului de Facebook, chiar daca vede reclama va prefera sa faca un search pe Google pentru a afla info despre firma si produsele firmei, decat sa dea click pe reclama.
      In plus, trebuie sa iei in considerare si faptul ca si concurenta are parte de promovare iar utilizatorii targetati de tine vor vedea si reclamele concurentei. Deci sa-ti limitezi succesul doar la awareness, nu e o idee buna. Poate doar daca esti o corporatie ori ceva asemanator.
      Si nu, nu tu ca marketer atribui conversiile unui anume canal. Astea sunt date masurabile in timp real si vezi efectiv de unde a venit clientul, ce anume l-a interesat, ce a cumparat de fapt, cat timp i-a trebuit pentru a se decide etc.
      Iti zic chestiile astea pentru ca am testat si extra-testat in modul cel mai dur cu putinta. Limitand promovarea la doar un canal per perioada. Ceea ce vreau sa subliniez este ca in marketingul online nu se merge pe presupuneri. Ori, la 400 lei pe zi investiti in Facebook, intr-o nisa ecommerce ca cea a vestimentatiei si accesoriilor vestimentare din .ro, vanzarile trebuie sa fie de cel putin 14 lei obtinuti pentru 1 leu investit in promovare.

  7. Pingback: Linkuri de weekend #6 – Bogdan Alupoaie Blog

Lasă un comentariu