Facebook vinde, dar vinde cu profit?

O idee care m-a pus pe gânduri, dintr-un interviu publicat în Ziarul Financiar, cu o antreprenoare care vinde rochii la comandă printr-un magazin online:

„Bugetul pentru promovarea pe Facebook este de 400 de lei pe zi, care ne aduce circa 4-6 comenzi pe zi, rochii care se vând şi la 500 de lei.“ În acest business marja de profit este de 20-30%. În atelierul de producţie din Bucureşti lucrează trei oameni, un designer tânăr şi două croitorese.

Bun, deci am stabilit că Facebook vinde. Sunt de acord cu asta, am făcut suficiente campanii pentru clienți la Advertica și da, au fost mulțumiți de conversii, lead-uri generate, vânzări.

Problema e că dacă luăm cifrele oferite de tipa de la carmencita.ro și le comparăm rezultatele nu par ok. Investesc 400 de lei zilnic pe Facebook zic ei. Vând 6 rochii de 500 lei să zicem pe zi, cu 25% profit, deci 750 lei profit zilnic. Buun, din cei 750 de lei scădem cei 400 de lei băgați zilnic pe Facebook și rămânem cu 350 lei profit zilnic.

Acum înmulțim 350 de lei cu 25 de zile, că nu cred că vând chiar în fiecare zi 6 rochii. Ajungem la 8750 lei pe lună. Ei bine, plătiți voi din cei 8750 lei în fiecare lună cei trei oameni, cheltuielile cu utilitățile atelierului și restul cheltuielilor aferente unei firme, presupunând că taie factură pentru fiecare rochie vândută. Undeva ceva nu dă bine. Dacă judecăm doar după banii investiți în Facebook și profitul zilnic din vânzarea generată de clienții veniți din Facebook, firma asta nu are un viitor strălucit, pentru că rata de conversie e mult prea mică.

Mă înșel?

Recomandă prietenilor!



20
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Lucian Mustata
Vizitator

Se presupune ca profitul este suma de bani cu care antreprenorul ramane dupa ce plateste cheltuielile (materie prima, facturi utilitati, publicitate, salarii etc). Sau nu?

Alina Andreea
Vizitator

Nu,nu te inseli! In curând,vor vedea din ce in ce mai multi asta! 😉

Marius Sescu
Vizitator

Mai durează, abia acum vin și la noi clienții care se uită la costul pe clic, câți cumpără efectiv dintre cei care ajung pe site-ul lor și ce profit au la final.

Alina Andreea
Vizitator

E doar o chestiune de costuri! Pur si simplu!

Liviu+R.
Vizitator

Mi se pare destul de putin. sa bagi 1 leu in promovare si sa scoti 5,25 din care doar 1,25 e profitul tau (-taxe?). Poate nu a dat date reale ori poate alege sa se bazeze pe rulaj. N-as vrea sa cred ca cineva care se recomanda specialist de marketing online nu ar fi capabil sa-si dea seama ca merge in pierdere.

akbar
Vizitator
akbar

Mi se pare cam mare suma de promovare pe Facebook. Dar ar putea fi bine pentru început, până când construieși o bază de clienți mulțumiți care te pot recomanda. După aia ori omori promovarea pe FB ori găsești o soluție mai eficientă.

akbar
Vizitator
akbar

Cam așa ceva.

Fără legătură cu articolul, toate comentariile – ce puțin la mine – apar ca fiind făcute „about 3 hours ago”. Ai o problemă cu timpul din WP sau așa ceva. Vezi pe sub capotă, șurubărește, fă ceva Maaaariussssss!!! 😀

akbar
Vizitator
akbar

*Nu toate, mea culpa, ci doar astea postate acum. Șterge comentariul ăsta, eventual 🙂

ZeList
Vizitator

Top 5 Posturi: Facebook vinde, dar vinde cu profit? (mariussescu.ro) http://t.co/N1OKTmOizB

Tibi Neagu
Vizitator

In principiu ai dreptate, doar ca sunt mai multi indicatori care trebuie luati in calcul. In Facebook, datorita profilului retelei si al comportamentului userului, este normal sa ai rate de conversie mai mici decat in AdWords. Daca iei in considerare doar costul pe achizitie si tragi linie, ai dreptate, insa decizia ar trebui sa tina cont si de numarul de impresii si de numarul de click-uri – pana la urma asta inseamna awareness pentru business-ul tau, si este o componenta importanta pe langa vanzarile efective. Poate business-ul respectiv are si alte campanii axate mai mult pe vanzari, cu profitabilitate mai… Citește tot »

Liviu+R.
Vizitator

@Tibi Neagu: – nu-i chiar asa. Ok, teoria ne spune ca marketeri sa nu ne panicam atunci cand campaniile nu aduc vanzarile dorite. Cand nu scoatem profit efectiv. Dar practica ne arata cu totul altceva. Si anume ca la o suma de cca 2000 de euro investita lunar in reclame pe Facebook (recunoscut ca fiind excelent in asistarea conversiilor) se genereaza automat si in cascada cresteri pe toate planurile, in special vanzari. Si nu, vanzarile nu trebuie neaparat sa fie generate de Facebook direct. De exemplu, o campanie pe Facebook suficient de bine targetata, genereaza o crestere direct proportionala a… Citește tot »

Marius Sescu
Vizitator

400 lei investiți zilnic pe Facebook pentru 350 lei profit. Merită? http://t.co/EMhjxoe34O

trackback

[…] Facebook vinde, dar vinde cu profit? Pana la urma chiar se merita reclama pe […]

Daniel
Vizitator
Daniel

Lifetime value 🙂 peste 20 de ani o sa vinda copiilor , copiilor, copiilor nostrii :)))