fbpx

Mi-am dat seama că în curând blogul pe care citiți rândurile astea va împlini 15 ani, perioadă în care am trecut prin multe aventuri cu el pe partea de găzduire.

Am avut blogul găzduit de firme dubioase pentru că am mers pe recomandări, am scăpat la mustață de a pierde tot conținutul blogului când o firmă a dat faliment și a dispărut cu fișierele mele și ale altor mii de clienți, am fost virusat pentru că eram pe servere shared cu alte site-uri ce aveau securitatea praf și lista poate continua.

Ce am învățat din toate experiențele astea e să nu mai alerg după prețuri mici când vine vorba de hosting, să verific la sânge furnizorul și să apreciez un server rapid, găzduit într-un datacenter din România și cu asistență tehnică bună. Toate astea costă, dar dacă ai un site sau un blog important pentru activitatea ta merită.

Sunt o mulțime de firme de hosting în România, nu le știu pe toate, dar vă zic la ce mă uit eu acum când caut găzduire web:

  • Suport rapid pe chat sau prin sistem de tichete – nu am pretenția ca hostingul să ofere asistență telefonică, dar contează mult să aibă un sistem cu tichete sau chat unde să ti se răspundă în termen de maxim câteva ore, ideal de cineva care știe ce face.
  • Uptime de 99% – pe hârtie toate firmele oferă asta, practic am avut și la agenție site-uri care erau picate zile întregi. Ideal e ca site-ul să nu fie picat mai mult de câteva ore pe an, și dacă pică, firma de hosting să te anunțe ce s-a întâmplat și cât durează.
  • Încărcare rapidă – evident că asta depinde mult și de fișierele încărcate pe site, tema și modulele folosite, dar dacă ai o pagină simplă cu text care se încarcă în 10 secunde ai o problemă cu hostingul.
  • Serverul să fie în România – e logic ca atunci când ai majoritatea cititorilor din România să îți dorești ca site-ul să fie găzduit cât mai aproape de ei.
  • Să nu fie un hosting foarte ieftin – firmele care îți promit spațiu nelimitat și trafic nelimitat de obicei fac overselling, și pe termen lung nu se pot susține. Ele se bazează pe faptul că majoritatea clienților nu folosesc toate resursele, dar sigur vor fi câțiva clienți care abuzează de resurse, și dacă ai ghinionul ca site-ul tău să fie pe același server îl vei avea mai mult picat decât online.

Am ajuns la concluzia că prefer să plătesc mai mult pentru servicii, dar să mi se răspundă rapid la tichete, să nu am site-ul picat și cei de la suport să îmi zică că e vina mea atunci când pică, în loc să îmi ofere soluții.

Articolul e scris la invitația Hostgate, o companie ce oferă găzduire web, servere VPS, servere dedicate și înregistrare domenii. Sunt mai noi în peisaj, dar echipa e formată din oameni cu peste 10 ani de experiență în domeniu, pe care îi știu și eu.

Serverele lor sunt în România, Bucuresti, în centrul de date Voxility. Pentru a convinge lumea că sunt buni oferă o perioadă de testare de 15 zile pentru pachetele de hosting, plus 3 luni gratuite în cazul în care vă mutați de la un alt furnizor. Bonus, de transferul site-urilor se ocupă ei, gratuit.

Eu ziceam că personal nu țin la suport telefonic, dar ei oferă și asta, au chat și asistență telefonică între orele 09:00 -18:00, plus asistență non-stop prin email/tichete din contul de client.

Voi pe unde mai aveți site-urile sau blogurile găzduite, și pe ce criterii ați ales furnizorul de hosting?

6 Comentarii

  1. Mă uit la suportul tehnic (1) și la uptime (2).

    Pentru ambele e destul de greu să spui cum va fi relația cu un furnizor, de asta e bine să citești feedback în online.

    Eu folosesc de mai mulți ani Simplenet, pentru mai mulți clienți (am recomandat clienților să apeleze la ei) și sunt mulțumit de colaborare.

    Am și clienți care au ales Simplenet înainte să colaborez cu acei clienți.

  2. Blogul personal îl am la Digital Ocean, cam scump dar își face treaba. Mai am și ceva site-uri mai mici la Chroot unde voi trece, probabil, și cu blogul principal, în toamnă, de Black Friday.. că sunt prețuri bune la ei atunci și se mișcă foarte bine. 😀

Lasă un comentariu