La agenție una din primele întrebări pe care o punem unui potențial client ce are nevoie de promovare online este dacă folosește newslettere, dacă are o bază de date cu clienții ce sunt de acord să primească emailuri din partea brandului. Mai bine de jumătate dintre ei nu au așa ceva.
Și e păcat, email marketingul este în continuare un canal foarte bun și direct pentru a comunica. Nu mai zic de faptul că poți avea conversii mai bune prin newslettere, dacă ai o bază de date construită corect, cu oameni interesați de produsele și serviciile tale.
Faza e că marketerii ăștia pe rit nou, apropo de ce scria Andrei despre social media pentru neinițiați, îți vor propune toate jucăriile pline de sclipici pentru a te promova pe internet. Poate vor recomanda brandului să fie prezent pe TikTok ori Pinterest, poate vor zice că ai nevoie de campanii cu influenceri sau de un viral, dar adesea nu vor stabili bazele unei strategii coerente de marketing.
Cum văd eu lucrurile?
În continuare trebuie să ai baza bine construită. Să ai un site sau magazin bine pus la punct, cu texte scrise frumos și fotografii profi, atractive. Să ai o strategie de a păstra legătura direct cu clienții actuali și potențiali fără a depinde de Facebook, Instagram sau ce mai apare prin social media (adică blog cu articole utile, newsletter). Să ai un profil al publicului vizat de tine și pe unde își face el veacul de obicei pe internet. După aceea putem discuta despre platforme, virale și notorietate, când avem baza pusă.
Cristi are aici o listă cu motive de actualitate pentru care să folosești newsletterul în strategia de marketing. Eu am scris prin 2015 un articol despre cum te poți promova eficient dacă ai doar 1 oră pe săptămână pentru marketing, newsletterul era pe lista de must have.
Noi pe clienții care nu au newslettere îi convingem destul de ușor că merită să investească în ele: le arătăm rezultatele obținute de clienții actuali. Avem branduri cu baze de date de câteva mii de adrese de email ale clienților anteriori, de fiecare dată când trimit emailuri despre produsele noi lansate realizează vânzări, de la câteva sute la câteva mii de euro, în funcție de produsele vândute și nișa clientului.
Sistemul funcționează, dacă e gândit corect – oamenii se abonează din proprie inițiativă pe site sau în magazinul online când cumpără ceva, brandul trimite emailuri utile, fără spam zilnic, și comunitatea reacționează pozitiv. Vorbim de comunicare directă, 1 la 1.
De asta zic, nu ignorați newsletterul în strategia de marketing.