fbpx

În goana după clienți încercăm orice platformă, dar nu punem osul la treabă

La articolul cu Facebook care nu mai trimite vizitatori pe site-uri decât dacă ai bani discutam și cu Vali și cu alți prieteni din online și concluzia a fost că oamenii de marketing și PR aleargă prea mult după toate jucăriile noi și sclipitoare, pe care le pot vinde clienților drept soluția miraculoasă care le va aduce clienți. Soluția reală e să aibă un site sau magazin online util pentru vizitatori și să creeze conținut interesant pentru clienții potențiali pe termen lung, dar asta ar însemna muncă și strategie.

E mai simplu să ne facem cont pe orice rețea sau aplicație s-a mai lansat, să îi spunem clientului că are nevoie de un viral, că trebuie să instaleze nu știu ce extensie de retargeting, remarketing, că TiK Tok e viitorul dacă vrei să vinzi puștanilor (acum 2 ani era Snapchat, dar na..). Orice, doar să nu îi spui clientului că are un produs prost, un site prost sau idei proaste legate de promovare.

Și partea tristă este că am văzut clienți ce au băgat bani mulți tot încercând chestii, dar fără să gândească o strategie coerentă. Au schimbat site-ul pe nu știu câte platforme, au făcut conturi pe toate rețelele sociale, au băgat bani ca să strângă like-uri care nu le folosesc la nimic, că nu interacționează cu fanii lor. Dacă îi întrebi de conținutul de pe site, de baza de date cu clienții, de newslettere, de bounce rate la trafic, se uită la tine ciudat.

Una dintre soluții pentru branduri, înainte să aleagă o agenție cu care să lucreze, ar fi să angajeze un consultant plătit fix pentru asta, un audit al afacerii, să le zică fără perdele ce probleme au, ce ar trebui să facă, cu cine ar putea să lucreze, de cine să se ferească.

A doua soluție, dar asta implică bani și efort pe termen lung, ar fi să stabilească clar pe unde stă audiența lor în online și să comunice simplu, pe limbajul clienților, folosind platformele respective (chiar și pe bani), cu trimitere către site. În final oamenii vor să cumpere, dar de la brandurile care au aceleași valori ca și ei, și care știu cum să îi abordeze.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Plătesc pe unul sa pună o poza pe Instagram sau Facebook ? cunosc eu un baiat care este la Liceul de Info, ne ajuta el.

    Acum serios, depinde de portofoliu dar multe campanii au site inutil, ca nu intra nici dracul. A avut Coca Cola o campanie cu niste bratari pe care le scanezi si te inscrii la un concurs, n-a functionat scanatul si cand am intrat pe site sa bag codul am simtit ca sunt in anii 90, un site de ziceai ca este facut in flash, cu tot felul de animatii si butoane, multe link-uri moarte etc.

    Nu mai bine angajezi un fotograf sa iti faca 10 poze de calitate, le pui pe FB, IG si Twitter si aia este ? De restul banilor plătești niste influenceri sa pună o poza cu produsul tau si aia este, suntem in 2019.

    Apropo, cine a castigat masina la concursul Emag ? Sau la cealalta campanie ?

    • Pai dacă programatorul agenției știe doar Flash? Site-urile au utilitatea lor, te ajuta să faci o bază de date, mai rău e că ăștia la fiecare campanie fac alt site, cu altă bază de date.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *