fbpx

Cu 4 ani în urmă Instagram lansa Stories, copiind cam tot ce era la vremea aceea bun pe Snapchat. Principiul era același, să distribui fotografii sau clipuri video care dispar după 24 de ore, cu cei care te urmăresc. Între timp serviciul a devenit tot mai bun, Snapchat s-a dus la vale, 500 de milioane de utilizatori folosesc Instagram Stories zilnic, și acum folosim avem opțiunea de Stories și pe Facebook, și pe WhatsApp, de fapt cam peste tot.

Și poate că nu am prins eu bine trendul, dar am senzația că se pierde foarte mult timp inutil cu crearea de Stories de care nu îi pasă nimănui. Da, oamenii stau acolo, dar nobody gives a shit.

Majoritatea oamenilor obișnuiți de pe Facebook și Instagram nu folosesc prea mult Stories. Mă uitam și la prietenii mei, mai pun câte un selfie, o poză veche cu ei,  amintiri, lucruri pe care le făcuseră deja, acum doar își amintesc de ele, și de obicei sunt vizibile doar pentru prietenii. Aici are sens, și cred că mai mult de 2-3 pe lună nu pune nimeni.

Influencerii și vedetele online abuzează de Stories, mai ales în perioada asta, probabil se plictisesc în casă. Înțeleg oarecum utilitatea funcției pentru ei, unii sunt obligați să publice Stories în cadrul campaniilor cu brandurile, alții le folosesc pentru a își ține la curent fanii cu tot felul de nimicuri din viața lor. Ce nu înțeleg este de ce alocă așa de mult timp vedetele pentru a crea conținut efemer, că văd unele clipuri super profi, regizate, chiar dacă oricum vor dispărea după 24 de ore.

Și ajungem la branduri, unde e partea cea mai dureroasă. Nu zic că nu e bine și pentru branduri să folosească Stories, mai alez pe zona de fashion, cosmetice, dar unele branduri alocă mult timp pentru a crea și promova Stories, chiar și câte 10 pe zi, iar site-ul, magazinul online sau newsletterul lor e praf. Am vopsit frumos gardul, dar înăuntru…

Înțeleg să îți ții la curent fanii cu noutățile, nu orice știre e suficient de importantă pentru un articol pe blog, dar mă uitam și pe statistici. Impactul Stories e în scădere, că tot mai mulți marketeri au început să pompeze conținut aici, și totuși se insistă.

Mă uitam și la statisticile zilnice, la unele dintre brandurile cu care lucrăm. 2-3 oameni care se uită la o poveste, semn că oamenilor nu le pasă de ele. Nu mai bine scriem un articol util pe blog, sau optimizăm site-ul să se vadă frumos pe mobil, sau lucrăm un pic la SEO, sau facem un clip video în care ne prezentăm produsele sau serviciile? Nu, hai să producem conținut care va dispărea peste 24 de ore, și la care nu se uită nimeni.

Strict pentru branduri mi se pare că se pune prea mult accent pe chestiile efemere, dar care dau bine la imagine sau în rapoartele de final de lună, în loc să se pună accent pe lucrurile care contează.

Voi ce ziceți, sunt utile Insta Stories sau doar pierdere de timp?

Lasă un comentariu