Am pregătit un nou interviu pe blog despre utilizarea social media pentru promovarea unui brand, de data asta cu Adelina Oprea, marketing manager la ZorileStore.ro, magazin online de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sport. Mi-a plăcut mult că Adelina a răspuns foarte deschis și sincer întrebărilor legate de modul în care folosesc ei rețelele sociale și blogul pentru a ajunge la clienți.
Toate interviurile realizate până acum pot fi găsite după eticheta interviuri social media.
1. De ce ați decis să promovați ZorileStore.ro folosind rețelele sociale și blogurile?
Stim ca magazinele online nu pot oferi experienta de cumparare pe care un client o are intr-un magazin traditional. E imposibil sa oferim senzatia tactila si vizualizarea produsului care exista in magazinul traditional. Inca de la lansarea magazinului am vrut sa le oferim vizitatorilor nostri o experienta cat mai buna si am ales sa avem imaginea produsului de jur imprejur, din orice unghi posibil. Mizand pe o relatie foarte apropiata cu clientii nostri am ales sa intram in social media, pentru a putea raspunde cat mai usor intrebarilor pe care ni le-ar putea adresa acestia in orice mediu. Un magazin online nu este magazin online daca nu raspunde intr-un termen rezonabil la orice intrebare venita fie si prin Facebook sau Twitter. Pentru noi a fi prezenti pe social media este o chestiune obligatorie. Suntem acolo unde sunt si clientii nostri.
2. Ce rețele sociale și strategii folosiți în promovarea brandului pe internet?
Suntem activi pe Facebook, Twitter, Google+, Pinterest si nu in ultimul rand in blogosfera, comunicand diferentiat in functie de reteaua de socializare. Cel mai mult timp il dedicam Facebook-ului, spatiu unde am reusit sa legam o relatie destul de buna cu vizitatorii si clientii nostri. Pe locul doi ar fi blogul, spatiu care speram ca intr-o zi sa fie locul de unde putem sa comunicam cu oamenii din blogosfera mai bine decat o facem acum.
3. Ce aplicații recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media în cadrul unei companii?
Pentru promovare nu am folosit inca nici o aplicatie dedicata, insa am folosit reclamele (facebook ads) obisnuite din facebook. Pe alte retele sociale inca invatam cum sa ne promovam, si ne cautam uneltele potrivite. Pentru monitorizare recomandam google analytics (ne uitam la rezultatele campaniilor din social media) si zelist monitor sau facebrands, pentru monitorizarea blogurilor respectiv a paginilor de facebook. Suntem inca la inceput si testam diverse instrumente, invatam de la prietenii nostri din online.
4. Care este scopul principal al activității voastre în social media?
Vrem sa cunoastem si sa fim cunoscuti de cei care isi petrec timpul in online, caci online-ul este si spatiul in care noi existam. Avem clienti si fani ai produselor pe care le comercializam in spatiul acesta deci trebuie sa fim alaturi de ei pentru a le raspunde la intrebari. Avem produse si servicii de calitate si vrem ca acest lucru sa il comunicam tuturor celor cu care intram in contact pe retelele sociale. Chiar daca pe online suntem la inceput ZorileStore are o traditie in servicii de calitate in mediul offline si vrem sa ducem aceeasi experienta extraordinara din magazinele noastre traditionale in mediul online. Avem deci multe de spus celor care ne viziteaza site-ul. Printre alte servicii faine pe care le oferim clientilor, avem taxa de livrare la numai 5 lei per colet. Incercam sa comunicam aceste puncte care ne diferentiaza in mediul online in special prin social media. Nu suntem doar un alt magazin online care vinde produse de imbracaminte si incaltaminte sportive. Suntem mai mult de atat. De la noi rasare soarele in periplul sau de-a latul tarii. Vrem sa fim primii si in social media.
5. Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității în social media?
Oo, da! In primul rand feedbackul pozitiv venit din partea clientilor si vizitatorilor ne incurajeaza si ne determina sa tratam din zori si pana’n seara fiecare problema cu seriozitate. Inca aflam cum sa convertim mai bine in vanzari traficul venit din social media, dar exista o crestere semnificativa a acestuia pe retelele sociale pe care am avut timp sa le dezvoltam, cum este facebook-ul. Insa numai si pentru a colecta feedback am ramane fideli social media. Nu credem ca exista o promovare mai buna decat cea din gura in gura, si social media este un instrument potrivit pentru acest lucru. Daca nu se inventa, si nu avea numele de facebook, twitter sau google+ atunci aparea probabil altceva, dar tot trebuia sa existe acest tip de mediu.
6. Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra companiei?
Pe facebook cel mai mult conteaza ca oamenii sa vorbeasca cu si despre noi, masuram engagement-ul, ca raport dintre fanii activi si numarul total de fani, pe twitter ciripim si ne bucuram cand si altii duc vorba mai departe, masuram numarul de retweet-uri si de mentionari.
Blogul are un loc special in inima mea. Mereu am crezut ca blogul este aproape intodeauna scris de persoane care simt o anumita vapaie interioara si vor sa comunice cu lumea. Ne-am facut simtita prezenta in blogosfera de curand si masuram performantele de aici prin zelist, ca orice blogger constiincios, sau cautand pe google blog search. Ne uitam si la numarul de comentarii de la fiecare post. Sper sa ne facem treaba bine si sa devina un blog de referinta in domeniu.
7. Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?
Sarcina promovarii in online imi revine mie care nu sunt un expert in social media, dar imi place mult ceea ce fac. Insa citesc mult, ma instruiesc, si merg la evenimente de profil pentru a fi la curent cu tot ceea ce e nou iar atunci cand o campanie merge e ca o batalie personala castigata. Insa ne gandim serios sa angajam un expert in momentul in care vom aloca bugete mai mari de promovare in social media. Si o vom face cat de curand.
8. Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media în cadrul companiei?
Destul de mult, primul lucru care il fac atunci cand ajung la birou este sa deschid toate conturile din social media si sa verific ce am pierdut cat am lipsit, in mod special verific daca sunt clienti care au intrebari la care nu au primit inca raspuns. Apoi, paginile raman deschise pana in zorile celei de a doua zi, cand o luam de la capat… In fond, ZorileStore ar trebui sa fie primul magazin online care ciripeste in social media in fiecare zi la rasarit, nu?
9. Cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării folosind rețelele sociale și blogurile?
Depinde foarte mult de tipul campaniei pe care o facem, dar de foarte multe ori 50% din bugetul de marketing merge spre social media sau bloguri.
10. Aveți exemple de campanii de succes realizate în ultima perioadă online?
Da! Campania dedicata bloggerilor in care erau invitati sa testeze o pereche de papuci brazilieni a prins foarte bine. A fost primul test-drive la papuci din online-ul romanesc. In aceasta campanie ne-am dorit ca oamenii din social media sa testeze si sa isi spuna parerea sincera despre trei marci braziliene ce fabrica papuci de foarte buna calitate. Si am reusit! In trei saptamani s-au inscris 403 bloguri. Asta inseamna 806 de articole in blogosfera romaneasca despre papuci nostri brazilieni. In plus, comunicarea cu cei din social media a devenit mult mai prietenoasa si apropiata ceea ce ne bucura. Vom continua sa avem campanii mai mari sau mai mici in blogosfera, pentru ca avem rezultate si ne plac oamenii din social media!
Ca de obicei, dacă aveți întrebări pentru cei de la ZorileStore le puteți lăsa în comentarii.
Am scris si eu pe blog despre campania Zorile de test – drive la papucii brazilieni. Acum sunt in faza de testare papuci, adica i-am primit! Cat despre campanie, am scris despre beneficiile bloggerilor si ale brandului; puteti citi pe http://www.afaceriprofitabileonline.info/promovare-site/promovare-magazin-online/
[…] datorită lui Cristi o pereche de blugi Puma de la ZorileStore.ro, magazinul online despre care am mai povestit pe blog, fiind un brand foarte activ online în ultima perioadă. Nici eu nu știam până acum că Puma […]