fbpx

Întreabă-l pe Sescu: despre Twitter, blogging, imaginile de pe Google și clipuri virale

Continuăm cu seria Întreabă-l pe Sescu, plecând de la întrebările prin care ajunge lumea pe blog, plus cele primite pe email.

Dacă aveți întrebări despre marketing, comunicare, PR, social media, internet sau alte lucruri despre care am mai scris pe blog, le puteți lăsa în comentarii, trimite prin email sau direct pe Facebook ori Twitter, iar eu voi răspunde într-un articol ce va fi publicat marțea pe blog.

intrebari Întreabă l pe Sescu: despre Facebook, blogging și marketing

De ce ar trebui să folosesc Twitter?

Twitter în România nu a prins la fel de bine ca afară, comparativ cu Facebook e doar un copil. Sunt 60.000 de conturi pe Twitter versus 5 milioane de utilizatori pe Facebook. Totuși, Twitter e un serviciu foarte util pentru a fi la curent cu noutățile din diferite domenii, dacă urmărești oamenii potriviți, iar companiile folosesc Twitter atât ca serviciu de asistență pentru clienți cât și pentru a monitoriza ce se discută despre ele. În 2012 datele despre Twitter sunt rezumate aici, iar dacă căutați diferențele între Facebook și Twitter articolul ăsta le evidențiază pe cele mai importante. Nu mai zic de faptul că Twitter poate fi o sursă bună de trafic.

De ce ar trebui să îmi fac un blog?

Articolele despre blogging about blogging sunt demodate, dar vor apare mereu oameni dornici să își facă un blog. Blogul poate fi un instrument util pentru amplificarea brandului personal, pentru a deveni mai cunoscut într-un domeniu. Un blog te poate ajuta să te angajezi mai ușor (dacă e un blog nișat), să cunoști  oameni noi, să te dezvolți, să îți faci ordine în gânduri, ba chiar să faci și fani, dacă îți pui asta în gând. Depinde de fiecare cum îl folosim. Am mai scris despre sugestii pentru crearea unui blog și idei de promovare a unui blog.

Cum fac dintr-un cont de Facebook pagină?

E bine că au ajuns mai mulți să întrebe asta, semn că încet încet companiile care au creat conturi personale pentru afacerea lor și-au dat seama că greșesc (sau au ajuns la limita de 5000 de prieteni și vor să crească). Am scris în 2011 un articol despre convertirea contului personal de Facebook în pagină, principalele avantaje ale unei pagini sunt că nu ești limitat la numărul de fani, pe când conturile personale au o limită de 5000 de prieteni, iar paginile beneficiază și de statistici despre numărul de afișări ale mesajelor, gradul de răspândire virală, practic știm mult mai multe informații despre eficiența acțiunilor noastre.

Nu mai vreau să îmi apara poze cand caut imagini cu numele meu pe Google, cum procedez?

Există companii care se ocupă cu asta, perierea imaginii unei persoane în motoarele de căutare. Pe scurt cea mai simplă soluție pentru a influența rezultatele căutărilor este crearea de profile cu numele propriu pe site-urile care sunt pozitionate sus în căutări: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Google+, Vimeo etc.

Totuși, când vine vorba de imagini lucrurile sunt mai complicate, trebuie generate cât mai multe rezultate de tip imagine care să conțină în numele și descrierea imaginii numele vostru, fie că vorbim de imagini încărcate pe site-uri, bloguri sau alte platforme. O soluție mai simplă dacă este vorba doar de o imagine compromițătoare este să vedem pe ce site apare imaginea, să contactăm frumos proprietarul site-ului și să îl rugăm să o șteargă.

Cum faci un video să devină viral?

Nu există o rețetă sigură pentru a crea un clip viral. În final orice clip are șansa de a ajunge viral, dacă există un buget suficient de mare pentru promovare și e contactată o agenție specializată în generarea de clipuri virale. Ideea e că pe Youtube sau alte platforme video orice clip care atinge un anumit număr de vizualizări are șansa de a intra în top recomandări și să fie văzut de milioane de oameni, problema e să obții acel număr de vizualizări (în jur de 50.000 de regulă) cât mai repede.

În rest, pentru a crea un clip viral cu buget restrâns se pot folosi artificiile clasice: clip de maxim 30 de secunde, includerea de animale, mai ales pisici, folosirea copiilor în videoclipuri, folosirea umorului sau a situațiilor penibile. Am pus pe blog o prezentare despre etapele realizării unui videoclip viral, iar tipul ăsta explică bine de ce doar unele clipuri ajung virale.

Cum fac să nu mă poată eticheta  nimeni pe Facebook?

Home – Privacy Settings – How Tags Work – Edit Settings – Timeline Review of posts friends tag you in before they go on your timeline – selectați ON. Chestia asta trece automat toate etichetările făcute de prieteni în moderare, trebuie să aprobați voi etichetările făcute de ceilalți în fotografii sau mesaje. Detalii aici.

E avantajos marketingul prin conținut?

Da, avantajul cel mai important al content marketingului e generarea de trafic constant pentru afacerea proprie, pe când o campanie generează trafic de regulă doar în perioada derulării ei. O prezentare interesantă pe tema marketingului prin conținut, plus un infografic.

Aveți întrebări pentru articolul de marțea viitoare? Le aștept în comentarii, prin email sau direct pe Facebook ori Twitter.

Recomandă

9 Comentarii

  1. Spre rusinea mea, desi activez si eu in domeniul 2.0 de cateva luni, azi e prima zi cand dau de articolele tale cautand practic un nonsens.
    Din tot ce am citit aici la tine cred ca respect un minim de 80% si totusi am un numar destul de mic de vizitatori pentru ca din pacate lumea cauta din ce in ce mai des numai articole de gen “cancan” .
    Cred ca ar merge dezbatut faptul ca sunt multe bloguri destul de mari care publica numai nonsensuri si articole foarte sarace in exprimare sau detalii dar totusi sunt extrem de urmarite pentru ca intervine efectul de turma si ne obliga pe bloggerii incepatori sa ne axam pe tot felul de campanii sau parteneriate pentru a avea o sansa sa crestem.
    Cum crezi ca se pot afirma blogeri incepatori daca sunt mascati continuu de cei care sunt propulsati de diverse tertipuri si de optimizare SEO sau pentru ca pur si simplu isi permit datorita castigurilor unele avantaje pe care nu le pot avea toti, in special in Romania, in special in perioada de criza…

    • Mă uitam pe articolele tale: știri rescrise, concurs, viralul zilei, iar știre, iar viral. Nu am găsit nici un articol 100% original, construit de tine de la zero.

      Acum vine întrebarea? De ce ar citi pe blogul tău cineva o știre pe care cu siguranță a aflat-o deja? De ce ar fi interesat să intre pentru a vedea un clip de pe Youtube? Nu zic să nu scrii despre știri sau să pui clipuri, dar cât timp tu te mulțumești să faci copy/paste vei rămâne la nivelul de blogger începător care se plânge că nu e citit, tocmai pentru că nu oferi motive de a fi citit.

      Majoritatea bloggerilor mari pe care îi critici au făcut ceva pt a ajunge acolo. Dacă scriu despre o știre vin cu un punct de vedere unic, cu o nouă perspectivă. Dacă povestesc ceva o fac înr-un stil amuzant sau interesant. Dacă pun clipuri de pe Youtube le pun pe alea de care nimeni încă nu a aflat. Dacă pun linkuri trimit către articole super tari, despre care altfel nu ai aflat.

      Înainte de a critica că fac SEO spam sau că nu ajută bloggerii aflați la început uită-te la arhiva lor, analizează stilul de scris, vezi ce îi deosebește de marea masă. Majoritatea bloggerilor cunoscuți au mulți ani de blogging în spate și mii de articole.

      • Intradevar citesc destul de multe stiri si foarte multe site-uri cand am timp si ceea ce pare interesant mai pun din cand in cand si la mine pe blog, dar nu sub foarma de copy-paste de unde observ stirea, o prezint in modul in care am perceput-o eu si incerc sa pornesc discutii de acolo.
        Asta am vazut ca se poarta pe multe alte bloguri si am crezut ca este o idee buna, la fel am luat si chestia cu viralul zilei, se pare ca am fost si eu prins de sindromul de turma.
        Oricum eu iti multumesc pentru observatii si o sa incerc sa tin cont de ele, sunt genul de persoana care invata din greseli si incerc sa imbunatatesc mereu ceea ce fac ascultand de sfaturile celor mai cunoscatori in domeniu, atata timp cat sfaturile vin intr-o forma civilizata.
        Eu recunosc ca mai am destule de invatat si orice sfat este bine primit si luat la cunostinta, de aceea ma bucur ca am dat peste articolele tale azi.

  2. Va rog frumos am si eu nevoie de ajutor. Cum fac un blog inactiv, adica sa nu mai apara la cautari pe google, dar fara sa-l sterg?

  3. da este pe wordpress, dar la setari am doar urmatoarele optiuni:
    general, scriere, citire, discutie, media, partajare, sondaje, ratings, email post changes, text messaging, openid, webhooks

    thx for help

  4. Salut! La profil la Twitter imi apare “@MarianVoicu6” , as vrea sa stiu daca pot si cum sa fac sa nu-mi mai apara

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *