fbpx

Ar trebui să învățăm și din eșecuri

Adevărul e că nimeni nu vrea să citească despre eșecurile altora, toți vor poveștile de succes. E ușor să te lauzi când îți merge bine, e mai greu când trebuie să admiți că ai greșit.

De exemplu și la noi la Advertica, ne-a luat ceva timp până am găsit mixul potrivit între serviciile oferite pe zona de marketing și web development, clienții pe care ni-i dorim și prețul corect pentru aceste servicii. Ne-am vândut prea ieftin la început, am targetat clienți care nu se potriveau modului nostru de lucru, am mai dat-o în bară. Acum ne descurcăm, dar despre greșeli am vorbit prea puțin.

Și chestia asta se aplică în toate domeniile,:

La toate conferințele (mai nou online) de marketing reprezentanții brandurilor ne arată ce campanii de succes au avut pe social media, dar nu vorbesc despre eșecuri, campaniile unde au aruncat bani aiurea, reach mult și zero rezultate.

La toate evenimentele cu antreprenori vedem cum au făcut și au dres ei ca să ridice compania pe culmile succesului, cum au listat-o la bursă, dar nu ni se spune câte companii au falimentat înainte, câți bani au cheltuit pe produse sau servicii fără priză la public, sau de câte ori au greșit până au nimerit mixul potrivit.

Oamenii care au realizat ceva la viața lor sunt admirați, invitați să ne explice secretul succesului pe la TedX, dar adevărul e că pentru fiecare persoană care a reușit sunt 99 care au dat-o în bară, și pe ăștia nu îi vedem pe scenă, deși ar avea povești de viață fascinante.

Eu zic că am avea de învățat și din eșecurile altora. Sigur, în eșecuri nu vom găsi cheia succesului, dar e un punct bun de plecare, ce a făcut X și a greșit, ca să nu repet aceeași greșeală.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Cel mai mare chix posibil in industria mea sunt Google Ads. E un macel incredibil in unele industrii. Nu ai nicio sansa sa rulezi Ads eficient.

    Sunt, binenteles, nise ~fara concurenta pe Ads si rezultatele pot fi spectaculoase.

    • Asta depinde mult de rata de conversie. Și eu când văd clienții cum sunt dispuși să dea 15 lei pe un clic și rata de conversie e 1-2% le zic să schimbăm tactica, dar unii insistă. Hostingul web și de obicei serviciile sunt influențate mai mult de recomandările de la specialiști, KOL-s, prietenii din jur care folosesc deja, comparativ cu căutările pe Google. Dar depinde unde ești cu firma, ce clienți vrei să atragi, noi nu am făcut Google Ads deoarece nu funcționează pentru ce clienți ne dorim, dar pe recomandări rulăm fin.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *