fbpx

Știu eu pe cineva care te promovează ieftin pe internet

Tot mai multe firme mici si mijlocii încep să fie interesate de promovarea online. Au auzit/înțeles și ele că dacă nu ești pe internet nu exiști și au început să bage bani în asta, pentru că un simplu fluturaș nu mai ajunge.

Problema? Patronii apelează la amatori, oameni care fac social media, marketing online sau optimizare pt motoarele de căutare din auzite, din ce au mai citit și ei pe internet, oameni care nu livrează rezultate. Și așa ajung să aflu de la diverși clienți care ajung la Advertica că social media nu funcționează, că promovarea online e scumpă și ineficientă, că nu merită să bagi bani pe internet.

Nu neg, poate că e și vina firmelor, care apelează la cei mai ieftini oameni, caută să facă reduceri de costuri, dar uită să ceară niște referințe, să se axeze pe rezultate.

Marketing_memeSursa foto

Discuția devine interesantă când începi să vorbești cu reprezentantul firmei respective (de regulă proprietarul) și îi pui întrebări legate de obiectivele urmărite, de integrarea campaniilor Google Adwords cu contul Analytics, de optimizarea costului pe clic, de remarketing, de costul de achiziție pe client și alți indicatori banali, dar care ar trebui să fie monitorizați pentru a știi dacă activitățile în care bagi bani sunt eficiente sau e cazul să schimbi/optimizezi strategia folosită.

De regulă răspunsul e același: păi nu știu, eu am băgat 500 de lei în niște clicuri din Google, mi-a zis băiatul cu care lucram că am avut 150 de clicuri, dar s-au terminat banii în câteva zile și nu am mai băgat, că e prea scump și nu ne-a sunat nimeni.

Sau dacă vreți varianta cu social media, de obicei e: am vorbit cu Costică că și așa stă toată ziua pe Facebook, ne-a făcut el un cont acolo pentru firmă unde punem linkuri către toate produsele pe care le vindem în magazinul nostru. Social media FTW!

Sună cunoscut? Sigur că da. Nu m-ar deranja foarte tare chestiile astea, dacă oamenii care se apucă de investit bani în promovarea online și-ar alege mai cu grijă oamenii cu care colaborează și ar fi dispuși să plătească sume decente pentru servicii, dacă ele aduc rezultate. Pentru că se pot obține rezultate, se pot genera vânzări, se pot atrage clienți, dar trebuie să știi și cu cine să lucrezi.

Dar nu, de regulă ei bagă bani aiurea (uneori mulți bani), își iau țeapă și după aia se apucă să spună că marketingul online nu funcționează. Normal că nu funcționează când lucrezi cu amatori.

În final e ca în bancul ăla cu clienții: firma noastră vă oferă trei tipuri de servicii: rapide, ieftine și bune. Cele rapide și ieftine nu sunt bune, cele rapide și bune nu sunt ieftine, iar cele ieftine și bune nu sunt rapide. De care doriți?

Recomandă

8 Comentarii

  1. Foarte corect articolul, asa se intampla intradevar dar multe probleme de fapt pornesc de la cei care comanda campaniile publicitare. Daca nu reusesti sa ii faci sa inteleaga ca 10000 de vizitatori pe zi veniti de aiurea echivaleaza cu 100 de vizitatori care chiar vor sa cumpere si sunt potentiali clienti reali, ajungi si tu sa livrezi aceiasi “calitate”. Marea majoritate vor “multi vizitatori” chiar daca ei au o afacere de nisa. Bunaoara am avut o firma care comercializeaza proteze ortopedice si vroia, “acolo, daca se poate”,minim o mie, doua, de vizitatori pe zi. L-am “pasat” la un amic fara constiinta prea multa, dar care oricum castiga mai mult decat mine.

  2. Cam asta se intampla cand apelezi la veterinari, pentru ca sunt mai ieftini ca stomatologii.

    Plus ca oricum sunt medici. Iar mamiferele sunt cam-cam la fel.

  3. […] De partea cealaltă au apărut tot felul de specialiști pe piață, mulți oameni care vindeau la Mc acum 2 ani, fac în prezent site-uri sau strategii de marketing. Și nu e nimic rău în asta, e bine că evoluăm, important e ca noul val de specialiști să nu strice prea tare afacerile clienților, zic bine? Am mai scris eu că dacă un specialist e scump, să vezi ce scump e un amator. […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *