Victor îi spune autism corporatist, eu îi zic limbaj de lemn. E vorba despre prezentarea lui Victor Kapra la Social Media Snow Camp, care a discutat despre stilul folosit de companii atunci când interacționează cu clienții. Clientul poate fi atât un consumator, cât și un jurnalist, un blogger, deci nu ne referim doar la clienții finali.
Adevărul este că în continuare multe companii au rămas prinse în trecut. E 2011, avem rețele sociale, internet, bloguri, clienții oferă imediat feedback dacă ceva nu le convine ceva la un produs, online se declanșează adevărate revoluții în jurul unor clienți înșelați sau dezamăgiți, iar multe firme încă se mulțumesc să trimită comunicate de presă seci către jurnaliști și bloggeri, iar dacă un client le trimite un email critic, pur și simplu îl ignoră.
Chiar azi am scris un mesaj pe pagina de Facebook a unui salon de frumusețe din București, care mă spama pe email, deși nu am avut nici o legătură cu ei și nici nu stau în București. Reacția lor? Au șters mesajul. Atât. Nici măcar un Ne cerem scuze.
Breaking news pentru companii, online-ul a schimbat balanța, consumatorii își pot face auzită vocea acum mult mai rapid datorită internetului. Mizeria nu mai poate fi ascunsă sub preș. Când vine vorba de comunicare, cel mai simplu pentru o companie este să comunice simplu, clar, prietenos, fără înflorituri și informații de umplutură. Clienții apreciază asta.
E mult mai bine să fii o companie prietenoasă, deschisă către conversație, decât una rece și inabordabilă.
perfect adevarat,si cine stie poate vor sa invete ceva din asta,si repede.
Cei de la salonul de infrumusetare nu puteau sa-ti raspunda “Ne cerem scuze”. De ce? pt ca ar fi trebuit sa-ti zica “Va cerem scuze”, ca asa-i corect. Oricum, asta nu justifica atitudinea celui care ti-a sters mesajul.
@anda – eu nu am nici o problemă cu adresarea la per tu, cât timp nu se transformă în limbaj de mahala. Nu cred că respectul constă în folosirea formulelor de politețe, ci în atitudine.
Nu ma refeream la lipsa de respect,ci la corectitudinea limbii romane. Corect se zice “iti/va cer/cerem scuze”, fiindca se cer scuze persoanei respective, nu propriei persoane 😉 Si da, ai dreptate, respectul e in atitudine.
[…] Comunicați pe înțelesul fanilor, al simpatizanților, fără limbaj corporatist, cuvinte seci. Încercați să ajungeți la sufletul alegătorilor, să folosiți un limbaj simplu, accesibil, […]
[…] rețelelor sociale, încât să comunice pe înțelesul utilizatorilor de internet, fără acel limbaj de lemn de care fugim cu toții. Ori de regulă asta e cam greu de […]
[…] Mai puțin bullshit în comunicatele de presă, descrierile de pe site-uri și în prezentări, reclame. Mai multe cuvinte care să aibă sens pentru audiență. […]
[…] Comunicați pe înțelesul fanilor, al simpatizanților, fără limbaj corporatist, cuvinte seci. Încercați să ajungeți la sufletul alegătorilor, să folosiți un limbaj simplu, accesibil, ca […]
[…] au probleme în a se exprima, mai ales atunci când comunică pentru un brand, deoarece folosesc un limbaj de lemn, plin de expresii […]