fbpx

Când eram mai tânăr și mai naiv mergeam prin magazinele cu haine „de firmă” și blocam vânzătoarele care voiau să mă ajute cu o cerere foarte simplă – le ceream haine cât mai discrete, fără logo-uri afișate ostentativ pe bluze sau pantaloni. Nu avem era răspunsul în 90% din cazuri.

Instinctiv făceam ceva ce este normalitatea pentru cei cu adevărat bogați. Vedeți voi, mulți dintre noi avem impresia că pentru a ne arăta bogăția, faptul că ne merge bine, trebuie să ne afișăm cu haine, accesorii și gadgeturi cât mai scumpe, Gucci și Balenciaga, dar de fapt e tocmai invers, cei cu adevărat bogați nu simt nevoia să își etaleze bogăția, ci preferă produse de calitate, discrete.

Un indicator foarte bun al unui brand de lux e fix ăsta, cât de mare e afișat logo-ul și unde. Ai dat 500 de euro pe o pereche de pantofi și sigla ocupă jumătate din zona vizibilă? Nu ești bogat, ești doar o reclamă ambulantă. 🙂

Există două felul de branduri, cele făcute pentru oamenii ce vor să pretindă că sunt bogați și cele făcute pentru cei bogați cu adevărat. Brandurile cu adevărat de lux pot părea simple pentru cei care pretind că sunt bogați, dar acolo e vorba de calitate și exclusivitate, nu de afișarea bogăției sau a siglei.

Plus că brandurile cu adevărat de lux sunt mult mai scumpe, dar posesorii nu le cumpără pentru a arăta că au, ci pentru că se simt bine în ele și nu atrag atenția. Oamenii de rând cred că sunt haine sau obiecte simple, banale, dar cine știe cunoaște.

Numai zic, pentru că adevărații bogați râd când văd oamenii ce poartă pe haine și la accesorii brandurile cu logo-ul cât mai mare. Investiți în calitate, în materiale, în produse făcute la comandă, în piese clasice, nu în sclipici.

Și ceva pe subiect:

2 Comentarii

  1. Inca un exemplu de generalizare fara sens. Bro, sunt oameni bogati care prefera branduri populare si sunt oameni care nu cred in branduri exclusiviste, se incalta cu New Balance si poarta un iWatch la mana. Si nu ma refer la rapostaul Steve ca el pare-mi-se ca nici n-a mai prins iwatch-ul.

    O alta idee e ca si brandurile din video-ul exemplificat de tine au colaborari cu branduri mainstream sau chiar low cum e H&M (Giambatista Valli a avut colectie) iar Celine e un brand accesibil chiar si pentru cineva cu un venit de 5000 de euro pe luna (deci deloc exclusivist).

    Da, bogatii excentrici cauta branduri de care nu a auzit nimeni doar pentru ca asta ii face sa fie excentrici. Dar iti garantez ca 95% din bogatii lumii au la mana un Patek Philipe sau ceva similar (Breguet, Vacheron Constantin etc).

    • Mi-a mai zis cineva faza cu Patek, dar cei care vor să flexeze își iau Rolex, tocmai pentru că au impresia că ăsta e apogeul, să ai un Rolex.

      Nu știu cât caută branduri necunoscute, cât mai degrabă caută branduri care să le ofere confort, calitate, fără a ieși inutil în evidență. Sunt de acord că suficienți bogați preferă brandurile populare, nu neapărat cele exclusiviste, dar nu poți să negi că mai degrabă cei care vor să arate că sunt bogați caută să scoată în evidență bogăția. Hai să o luăm altfel, se vede diferența între cel care a dat abia acum de bani și cel care e născut într-o familie bogată de mai multe generații. Evident, nu la noi.

Lasă un comentariu