Să nu ne amăgim acum, nu toate brandurile internaționale au ales să boicoteze Rusia și să iasă de acolo pentru că era lucrul corect de făcut.
Unele chiar au coloană vertebrală și au decis să nu sprijine războiul lui Putin, altele au realizat că opinia publică se opune războiului și pe termen lung au mai mult de pierdut dacă rămân, și altele au făcut damage control, oricum Putin e pornit să naționalizeze toate companiile din Rusia, deci și-au asumat pierderile acum, ca să nu piardă și mai mult pe viitor.
Václav Kudělka este un art director ceh care s-a jucat un pic cu logourile marilor branduri, după plecarea lor din Rusia. Rezultatele sunt faine.
O sa pun cu copy-paste acelasi comentariu pe care l-am lasat pe blogul lui Arhi. @Marius sunt atat de multe companii care au facut scheme ca asta de mai jos sau modificat pe hartie ruta de import prin China incat nu are sens sa iti bati capul:
O schema pe care am auzit-o si cred ca e frecventa in anumite domenii e asta : compania X anunta pe toate canalele disponibile ca iese din Rusia definitiv, dar in acelasi timp apare o firma noua Y detinuta de aceeasi actionari ca firma X, doar ca sa nu piarda angajatii calificati si clientii, domeniul fiind IT / dezvoltare de software, cu clienti doar din Rusia. Majoritatea oamenilor afla doar ca firma X a dat afara nspe sute sau mii de angajati rusi si toata lumea trece mai departe fericita ca vai ce le-au dat-o rusilor.
La brandurile mari nu prea merge cum zici tu, că dacă apare Coca-Cola sau McDonalds în Rusia din nou se află imediat, și își iau și sancțiuni, și boicot din partea clienților din Vest. Pe servicii, produse de nișă da, posibil să mai găsești metode de ocolire a sancțiunilor.