fbpx

Voi cumpărați produsele marcă proprie din supermarketuri?

Economedia are un articol util despre mărcile proprii ale supermarketurilor, de ce sunt ele mai ieftine decât alternativele de la branduri cunoscute, de multe ori la o calitate similară. Pe scurt, marile supermarketuri creează aceste produse fie sub brandul propriu, fie o altă marcă creată special pentru a fi utilizată exclusiv de către acesta. Sunt mai ieftine pentru că se fac economii cu distribuția, promovarea lor, ambalarea și etichetarea, taxele de raft, iar supermarketurile pot negocia direct cu producătorii, furnizorii, sau pot să aibă propriile fabrici. Mai puțini intermediari, mai puține costuri.

Produsele marcă proprie sunt versiuni mai ieftine ale produselor pe care consumatorii le-ar cumpăra în mod normal. Cu toate acestea, este important de înțeles că prețul mai mic nu înseamnă întotdeauna o calitate inferioară. Asta pentru că produsele marcă proprie sunt fabricate în general de aceiași producători care fabrică produse și pentru marile branduri și pot oferi calitate similară cu brandurile tradiționale.

Mie mi se pare o prostie declarația ministrului agriculturii:

„Din punctul meu de vedere aș scoate marca proprie definitiv din comerț pentru a se crea o relație comercială corectă. De ce să avem marca proprie unde 4 lei este kg. de lapte și alt lapte intră cu 7 lei. Să reglăm prețurile. Eu nu sunt de acord cu marca proprie în România”, a declarat Florin Barbu în cadrul unei conferințe organizată de Antena 3.

Înțeleg logica lui, supermarketurile sabotează cumva brandurile cunoscute, care nu pot concura, dar strict din punctul de vedere al consumatorului eu văd doar avantaje. Vrei lapte la 4 lei sau la 7 lei? Iaurt la 3 lei sau la 5 lei? Dacă ar fi să ne luăm după logica lui, nici Decathlon nu ar trebui să mai vândă haine DOMYOS sau încălțăminte QUECHUA, ci doar Nike și Salomon, nu?

Și mi-am amintit că noi suntem ok cu mărcile proprii de la Lidl, nu degeaba se laudă ei că peste 80% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor sunt marcă proprie. M-am uitat și acum în frigider, e plin de iaurturi și lapte Pilos, tot felul de brânzeturi Milbona, salate de la Chef Select, plus diverse dulciuri din gama Deluxe. Am mai cumpărat și tricouri sau gadgeturi făcute tot sub mărcile lor, rare au fost cazurile când am fost dezamăgit.

La Kaufland și Profi parcă nu e la fel cu mărcile proprii, nu am clicuit noi, dar din Mega mai cumpărăm uneori alimente Delhaize.

Voi cumpărați mărcile proprii din supermarketuri, sau doar produse ale brandurilor foarte cunoscute?

Recomandă

12 Comentarii

  1. Fara sa fiu subiectiv, Hanul Boieresc rupe norma, la orice produs, de la carne la caramele, trecand prin compot, bulion sau visinata.

  2. Deși eu nu sunt mare fană a mâncărurilor cu smântână din aceea care se ține la rece, colegele mele mămici susțin faptul că smântâna marca Gusturi Românești (din Mega Image) e destul de bună deoarece nu se brânzește o dată pusă în supa fierbinte.

    • +1 pentru gusturi romanesti. Smantana de 30% grasime e cea mai ok si gustoasa de pe piata(dpmdv), este singura care nu mi taie sosurile – in special de branza cu mucegai, plus ca poti manca jumate de kg cu sare si paine :), atat de gustoasa e. Una singura este mai gustoasa, cea de la laptaria cu caimac, dar e dublu pretul. Branzeturile, iaurturile, laptele de consum 3,5% si icrele sunt alte produse cu un gust foarte bun, apropiat de cel de casa, si nu industrial. Iar despre brand urile cunoscute, eu nu am mai mancat de ex. branzeturi sau icre sa semene cu ce trebuie sa fie din pacate.

  3. Da, chiar cumpăr foarte des în ultima vreme. Făină și ulei ca un exemplu. Dar și unt. Carne, în special de la Kaufland, brandul lor.

    Sper să-l zboare pe acest Barbu de la minister. Până aseară nici nu-i știam numele, doar fața aia de neinteligent.

  4. In orice tara oferta de produse este adaptata puterii de cumparare si mai ales standardelor din tara respectiva. Cu toate acestea, in tarile cu apa calda permanenta la robinet exista trei paliere de ofertare alimente (si nu numai):
    – produse iefine, cu un pret mic si cu o calitate proasta, pentru saracime, care este majoritara in orice natiune
    – produse medii, cu un pret mediu si cu o calitate medie, pentru clasa medie, care este cel mai mare cheltuitor national
    – produse scumpe, premium, gourmet, pentru cine isi permite sa cumpere, fie din cand in cand, fie un mod regulat

    In Romania aceasta oferta este in felul urmator:
    – produse iefine, cu un pret mic si cu o calitate extrem de proasta, oferite pentru saracime si clasa medie
    – produse medii, cu un pret MARE si cu o calitate proasta si uneori medie, oferite pentru cine isi permite, pentru “noua burghezie”
    – produsele premium si gourmet sunt inexistente, fiind practic inlocuite de produsele medii din vest, fiind vandute in Romania pe post de delicatese la preturi astronomice.

    Data viitoare cand auziti un emigrant roman din clasa medie care spune ca in Vest produsele alimentare (si nu numai) sunt mai bune calitativ si de multe ori mai ieftine, sa stiti ca va spune adevarul.

    https://youtu.be/OKHjAFgzsgI
    https://youtu.be/yR5f9H2DVU8

    Nu uitati in ce tara traiti:
    https://youtu.be/yRZGEm-VNRo
    https://youtu.be/GODsmDv2Ja8

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *