fbpx

Marketerul modern și tehnologia

Mi s-a întâmplat să discut cu oameni de marketing din diverse companii, mici sau mijlocii, și să constat că ei nu erau la curent cu tehnologiile moderne, ba chiar unii le respingeau sau considerau că nu intră în responsabilitățile lor să cunoască toate noutățile care apar.

E adevărat, ca om de comunicare nu trebuie să știi chiar toate noutățile care apar, mai ales că atunci când vine vorba de marketingul online mereu apar chestii noi, dar e responsabilitatea ta să fii la curent cu tendințele, să știi ce metode noi de comunicare apar, ce strategii de marketing sunt folosite de concurență pentru a ajunge la clienți și așa mai departe.

E ciudat ca în 2013 să vorbești cu un marketer și el să nu știe nimic despre newslettere, blogging, social media, responsive layout. Nu zic acum că trebuie să folosești toatea astea în activitatea de promovare, dar trebuie să fii la curent ele, trebuie să știi ce funcționează și ce nu, pentru a putea lua decizii bune și a ajuta firma unde lucrezi să se promoveze eficient, să își crească vânzările, să ajungă mai ușor la clienți.

De ce un marketer modern trebuie să fie unul pasionat de tehnologie? E simplu, pentru că altfel în scurt timp el va fi depășit, iar jobul lui va fi luat de cineva mai tânăr, mai bine pregătit, mai competent.

the modern marketer

Cred că una din cele mai mari prostii pe care încă le aud este că studiatul se termină odată cu facultatea (sau masterul, doctoratul). Am mai auzit persoane care spuneau că abia așteaptă să își ia diploma pentru că s-au săturat de învățat.

Breaking news – dacă lucrezi în comunicare sau orice alt domeniu care are legătură cu tehnologiile moderne, școala nu se termină niciodată. Asta e una din lucrurile care trebuie să îți intre în reflex, trebuie mereu să fii la curent cu tehnologiile noi, să citești cărți de specialitate, să experimentezi pe cont propriu pentru a știi ce funcționează și ce nu. E adevărat că principiile de bază ale marketingului nu se schimbă, dar metodele de comunicare și strategiile de marketing da, și nu cred că este o firmă care poate spune că își permite să ignore internetul în acest moment, indiferent de domeniul de activitate.

Bonus, caracteristicile marketerului modern, luate dintr-o analiză realizată de Eloqua – Defining the modern marketer:

The modern marketer balances equally the creative skills required for traditional
campaigns, along with knowledge of marketing technology. The ideal modern marketer
must have mastered ideas and strategy, as well as the scientific skills necessary to
achieve a strong marketing ROI.

The modern marketer is financially savvy. He knows what competencies enable sales
to do its job, and how marketing can help drive conversions, sales and revenue.

Data increasingly is driving modern marketing, and defining the role of the ideal modern
marketer.

Prospects are hungry for content and marketers know it. Among the most important
approaches marketers use to inform their lead-gen efforts, content-intensive tactics like
white papers and webcasts are prominent.

Marketers generally want to improve in their use of technology, and better leverage the
resources they have at hand. This may indicate that relying on outside vendors to better
deploy technology, lead-gen and nurturing is advised.

Modern marketers have a long way to go to reach the self-defined status of the “ideal
modern marketer.” Marketers give themselves a score of just 65 out of 100 when
measuring themselves against five primary competencies of marketing. Marketers want
to do better in the following areas, and must if they are to become truly modern
marketers:

” Marketing technology—Workflow and marketing automation integrated with CRM,
and including social monitoring and business intelligence.

” Analytics—Leveraging Big Data, understanding return on marketing investment,
measuring marketingʼs contribution to revenue.

” Conversion—Devising a prospect-to-customer strategy, along with collaboration
with sales to deliver high-quality leads.

” Engagement—Delivering the right content via the right medium at the right time,
using an appropriate mix of activities such as PR, website, social media/blogging,
events and demand gen.

” Targeting—Knowing whoʼs involved in the buying process, with their roles and
responsibilities clearly identified, and using dynamic profiling to properly align
targeting with changing market and business needs.

Concluzia: învățați, învățați, învățați, școala nu se termină niciodată.

Recomandă

Un comentariu

  1. Mai sunt inca firme care se promoveaza doar prin fluturasi, deci mai supravietuiesc si marketerii atehnici o perioada.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *