fbpx

Marketing direct către clienți existenți

Anul ăsta s-a accentuat un trend pe care l-au ratat cam toate site-urile ce abundau prin ianuarie în predicții despre chatbots, integrarea AI-ului în magazinele online și influencer marketing.

Tot mai multe companii au crescut bugetele alocate marketingului direct către clienții existenți și au dezvoltat programe, platforme și aplicații proprii ca să nu mai depindă de Facebook, Instagram, Google și alte metode de promovare în atragerea clienților. Sigur, erau și înainte programe de loialitate, dar acum se joacă la alt nivel.

Eu ziceam de mult că brandurile se axează prea mult pe atragerea de clienți noi dar ignoră cea mai importantă resursă, clienții existenți, uite că lucrurile se schimbă.

O fi de vină și peisajul digital actual, că social media marketingul a ajuns foarte complicat, cookies ne dau peste cap targetarea și aproape jumătate din bugetul pentru online e pierdut, dar nu știm care jumătate, chiar dacă măsurăm. Cert este că tot mai multe branduri comunică direct cu clienții, și preferă să ofere beneficii clienților fideli:

M-am uitat în telefon un pic, că am director separat cu aplicațiile de shopping:

  • Lidl oferă tot felul de promoții și discounturi clienților care folosesc propria aplicație pe telefon.
  • Cora la fel, aveau vouchere de câțiva ani pentru achizițiile viitoare, acum văd că le dau și în aplicație.
  • McDonald’s face ceva similar, au tot felul de oferte disponibile doar în aplicația proprie, plus recompense, condiția este să arăți codul ofertei la drive in sau în fastfood.
  • H&M – când am mers la ei aveau discounturi și prețuri speciale dacă foloseam vouchere din aplicația lor, te ajutau la casă să îți instalezi aplicația.
  • Selgros trimite tot felul de cupoane prin notificări push firmelor ce folosesc aplicația lor.
  • Primim tot mai des emailuri personalizate cu oferte de produse pe baza istoricului de navigare din magazinele online preferate, că sunt mai multe șanse să convingi un client ce s-a uitat de 5 ori la un produs să îl și cumpere.
  • eMag deja știe ce urmează să îmi cumpăr înainte să intru pe site, bagă promoția zilei mai rapid dacă ai instalată aplicația, și afli prin notificări push ce oferte au.

Evident, soluțiile astea sunt mai greu de implementat când ești la început și nu ai o bază de date cu clienți suficient de mare, dar dacă gândești programele de loialitate și retenție din timp, ai mai multe șanse să crești vânzările și să afli informații utile despre clienți.

Voi ce alte branduri active ați remarcat în zona asta?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Carrefour impinge tare in fata aplicatia lor. Dar e si foarte marfa ca iti scanezi din mers produsele si nu mai stai prea mult la casa. In plus stii mereu cat cost cosul sau daca pretul nu e conform cu pretul de la raft. … Sa-mi las contul sa-mi trimita bani ca-i promovez? 🙂 sau un voucher de 3 lei pentru cumparaturi mai mari de 100 de lei :))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *