fbpx

Marketing online – să cheltuim mai puțin, dar mai eficient

Rand Fishkin are un articol bun despre problemele legate de publicitatea online, care devin tot mai mari. E tot mai greu să urmărești conversiile, să justifici bugetele de marketing online, iar partea aia cu optimizarea automată a reclamelor e o glumă proastă, zic eu.

Omul e cumva părtinitor, că el e axat pe conținut și SEO, dar asta nu înseamnă că nu are dreptate. Partea cea mai interesantă e la finalul articolului – el zice că e mai bine să angajezi o agenție sau un consultant de marketing plătit și motivat să îți optimizeze bugetul de marketing, să îți optimizeze cheltuielile, în loc să cheltuie cât mai mult.

Acolo greșesc multe branduri, angajează agenții care le zic că trebuie să cheltuie mai mult, deoarece ele sunt plătite la volum.

And there’s no substitute for hiring an agency incented to save you money, vs. spend your money.

De multe ori mă întrebam dacă nu procedam greșit atunci când luam un client nou la agenție, noi în primul rând încercăm să identificăm ce funcționează deja în strategia de marketing online, dacă există una, și după aceea să creștem bugetele mai ales pe acele segmente.

Mulți clienți vin din start și cer să creștem bugetul de marketing general, să băgăm cât mai mult pe mai multe canale, pentru a avea rapid rezultate, dar mi se pare o prostie să faci asta, până când nu știi ce funcționează bine și ce consumă aiurea bani. Articolul menționat întărește ideea mea.

Sunt clienți care vând bine prin email marketing, sunt clienți cărora le este suficient un site bun, optimizat SEO, cu conținut de calitate, sunt clienți care au comenzi multe din Instagram shopping, sunt clienți care vând doar din Google Ads, sunt clienți care vând mai ales pe WOM, deci contează recenziile…

Pe termen lung ca marketer cea mai bună strategie e să începi prin a studia afacerea clientului, publicul țintă, concurența, a testa diverse canale de marketing, a aloca bugete pentru fiecare și a crește bugetul acolo unde sunt conversii.

Buget de marketing nu înseamnă doar reclame online, ci și bani pentru creare conținut pe blog, scriere texte care să vândă pe site, angajare fotograf sau videograf care să facă poze și clipuri bune cu produsele, discounturi pentru clienții fideli și așa mai departe.

Durează mai mult să optimizezi plecând de jos și crescând bugetele pe ceea ce funcționează, e adevărat, dar cel mai important e ca brandul să înțeleagă că un buget mai mare cheltuit pe promovare nu înseamnă mereu mai multe vânzări, dacă jumătate din buget e cheltuit aiurea.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *