fbpx

Marketingul nu poate vinde un produs prost

Apropo de dorința oamenilor de marketing de a veni mereu cu ceva nou, de a schimba logoul, site-ul, campania de promovare sau agenția cu care lucrează, am remarcat asta și la unii clienți cu care lucrăm. Chiar dacă totul merge bine, chiar dacă campaniile aduc comenzi noi, chiar dacă traficul de pe site e în creștere, ei mereu se gândesc să modifice ceva, își pierd timpul cu detalii minore, în loc să se gândească la imaginea de ansamblu, la dezvoltarea afacerii. Și sunt 2 observații aici.

1. Presiunea de a face mereu ceva nou în marketing e foarte mare

Eu îi zic sindromul Shiny New Thing, îl puteți vedea și în alte domenii. A citit șeful că AI e the next best thing? Repede, să facem o campanie cu inteligență artificială, să dăm și noi un comunicat, să arătăm că suntem pe val. A scris nu știu ce site că marketingul pe TikTok e the next best thing? Hai să ne facem cont, să punem videoclipuri amuzante acolo, chiar dacă noi vindem cuie la kilogram și nu avem nici o treabă cu publicul țintă de pe TikTok.

Nu zic că trendurile trebuie ignorate, ci doar că nu trebuie să schimbi ceea ce funcționează și să implementezi ceva imediat ce apare.

Mai ales în mediul online mereu sunt tehnologii și platforme ce sunt prezentate ca fiind viitorul, dar în majoritatea cazurilor nu vor fi. Mai țineți minte acum 1 an, cum toate brandurile voiau să scoată ceva cu NFT-uri, cum vor schimba ele lumea, cum se vindeau NFT-uri cu maimuțe cu milioane de dolari? Exact, au dispărut cum au apărut.

Soluția decentă aici e să urmărești din când în când trendurile, să te gândești dacă acel trend are legătură cu domeniul în care activezi, cu clienții tăi și dacă te-ar putea ajuta cumva. Dacă da, să testezi cu buget redus, înainte de a merge all in. Schimbările făcute de dragul schimbării sunt o risipă de timp și bani.

2. Marketingul nu poate vinde un produs prost

Noi de regulă la agenție evităm clienții care ne zic că vor marketing, dar nu își cunosc deloc produsul sau serviciul și piața. Când vine un potențial client și îți zice că el vrea și site și TikTok și campanii pe Google și pe Facebook și să fie pe primul loc în Google (fără glume), e clar că acel client e la furat.

Și nu, clientul nu trebuie să le știe pe toate, dar ar trebui să aibă măcar o mică idee despre cine ar trebui să cumpere ce vrea el să vândă și pe unde își petrec timpul clienții lui potențiali, pe internet. Altfel o va da în bară grav cu afacerea, e clar că nu și-a făcut planul cum trebuie, nu a analizat deloc piața, concurența, publicul.

Există ideea asta, că marketingul e ceva magic, apasă cineva pe niște butoane pe undeva și apar imediat oameni care cumpără orice vinzi tu, doar pentru că ai făcut niște campanii de promovare sau ai lansat un site.

Am zis-o de multe ori și aici pe blog, marketingul nu te poate ajuta dacă ai un produs prost, oricât de multă promovare i-ai face. Poți să faci cel mai tare site sau magazin online, să comunici foarte fain pe Instagram, să ai reclame faine, să targetezi excelent publicul, dacă ceea ce vinzi tu nu e adaptat cerințelor de pe piață sau nu livrează la nivelul așteptărilor marketingul nu te poate ajuta. În cel mai bun caz, te va ajuta temporar, vă atrage niște clienți noi, care vor fi dezamăgiți și îți vor face anti reclamă.

Marketingul îți poate aduce mai multă vizibilitate, mai multe lead-uri și de ce nu, mai mulți clienți, doar dacă îți faci deja treaba foarte bine, dar vrei să treci la următorul nivel, să crești mai repede și să nu te bazezi doar pe recomandări.

Recomandă

9 Comentarii

  1. Un marketing bun poate vinde și un produs prost, doar că în online acest lucru este atât de dificil încât pare improbabil. În schimb, marketingul, oricât de bun ar fi, nu poate dezvolta o afacere care oferă produse și/sau servicii proaste. Am auzit la un comediant fraza „am vândut mașini care troncăneau și în poze”, care este inspirată din viața de zi cu zi, e plin internetul de povești cu țepe primite de la samsari.

  2. Legat de primul paragraf cu modificari aduse chiar si atunci cand totul merge bine se aplica si in offline. Lucrez intr-un service hidraulic si pe langa serviciul de baza de reparat pompe, motoare, furtunuri de presiuni de pana la 1000bari, am amplasat in fata undeva si vreo 8 rafturi unde am pus la vanzare diverse produse din nisa noastra. Ei bine, chiar daca se vand binisor multe dintre produse, imi place sa le rotesc pe rafturi la cateva luni, le aranjez fie altfel si aduc de fiecare data cate un artificiu sau mic detaliu. Ca prin minune, de cele mai multe ori se cumpara fix acele produse care au fost atinse si sucite prin magazin. Si mai ales, incerc sa pun pe pagina de facebook cel putin odata pe saptamana cate un post cu produsele altfel aranjate.

  3. Încă de când am citit titlul acestui articol, am simțit cum neuronii mei de marketer încep să se agite. Știu, știu, sună a blasfemie, dar trebuie să fiu sincer aici: marketingul poate vinde chiar și un produs mai prost decât un hamster beat care încearcă să conducă o mașină.

    Adevărul este că marketingul are această putere magică de a transforma o broască șchioapă într-un prinț fermecător. Poți avea un produs care se desface ca un puzzle ieftin de la piață, dar o campanie publicitară ingenioasă îl va face să strălucească ca un diamant în ochii consumatorilor.

    Și hai să fim sinceri, toți am căzut în plasa marketingului cel puțin o dată în viață. Cine nu și-a cumpărat vreodată un gadget inutil doar pentru că reclama părea să sugereze că e mai important decât apa și oxigenul?

    Așa că nu mă încercați cu ideea că marketingul nu poate vinde un produs prost. Marketingul poate face orice! Îl pot vedea deja pe un expert în marketing prezentându-ne cu patos: „Știm că acest aspirator își pierde suflul în 2 minute și jumătate, dar uitați-vă la aceste culori vibrante și la butoanele încântătoare! E ca și cum face curat singur! Ei, ce ziceți? Vă mai luați unul?”

    Deci, dragii mei, nu subestimați puterea diabolică a marketingului. Poate vinde chiar și cele mai proaste produse, dar va face asta cu atâta entuziasm încât veți rămâne uimiți și veți cumpăra două!

  4. Foarte adevarat, mereu trebuie sa incercam sa aducem ceva nou, chiar daca de multe ori mai usor este sa ne folosim de ce exista deja si nu sa reinventam roata. Eu cred ca trebuie sa ramanem la traditional. Urmarea trendurile nu garanteaza succesul. Baza mereu trebuie sa fie solida si sa reprezinte un serviciu calitativ.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *