fbpx

Newsletterele aduc mai mulți clienți decât Facebook. Întrebarea e câți marketeri folosesc newsletterele?

Știți cum e cu studiile astea, în fiecare zi mai apare câte unul. Totuși, studiul ăsta, care zice că emailurile și căutările organice aduc mai mulți clienți decât rețelele sociale, e chiar interesant.

Pe scurt, studiul făcut de Custora analizează canalele de de marketing folosite de afacerile online pentru a genera clienți noi, din 2009 până în 2013. În ultimii 4 ani numărul clienților generați prin email marketing a crescut de 8 ori, ajungând la 6,84% în 2013. Facebook a generat doar 0,17% clienți noi în 2013, iar cireașa de pe tort sunt căutările organice, care au generat aproape 16% din totalul clienților anul acesta.

canale online clienti noi

Normal, cifrele sunt discutabile, studiul lor poate nu se aplică în totalitate la piața românească, dar se observă un trend aici, nu?

Newslettere și content marketing

Mai pe românește, dacă ai o afacere online prin care vinzi servicii sau produse, pe termen lung ești mult mai câștigat dacă investești în crearea și trimiterea de newslettere către clienții actuali și cei potențiali (atenție la baza de date, nu spamați inutil cu baze de date de pe net, aveți grijă ca persoanele respective să fie înscrise voluntar la newsletter).

În plus, dacă vreți să aveți o strategie de marketing online coerentă trebuie să investiți în crearea de conținut. Vedeți în tabelul de mai sus că cel mai important canal pentru atragerea de clienți noi sunt căutările organice. Clientul caută informații pe Google având o dilemă. Ajunge pe site-ul vostru unde aveți o secțiune de articole legată de căutarea lui. Citește 1-2 sau 10 articole, se convinge că știți despre ce vorbiți pe nișa voastră și vă trimite o cerere de ofertă.

Nu ai cum să generezi trafic organic din motoarele de căutare dacă site-ul tău e unul static cu 3 pagini simple de prezentare. Asta înseamnă content marketing, să creezi conținut relevant pe nișa ta, să te asiguri că potențialii clienți ajung la tine atunci când caută informații din domeniu.

Știți ce e trist?

În momentul de față, dacă discuți cu un om de afaceri mic sau mijlociu de la noi care are o afacere online, e mult mai simplu să îl convingi că are nevoie de o pagină de Facebook decât de o strategie de marketing gândită pe termen lung, care implică trimiterea de newslettere lunare sau la 2 săptămâni și crearea de articole noi pe site, măcar 2-3 pe lună.

Facebook e la modă, e ușor să creezi o pagină, să postezi câteva statusuri, poze, eventual luate de pe net. În schimb când vine vorba de newslettere și content marketing e de muncă, iar munca trebuie plătită, și din păcate majoritatea proprietarilor de afaceri online caută soluții ieftine și rapide, care nu sunt eficiente pe termen lung.

Reality check

Dacă compar studiul de mai sus cu experiența proprie tind să cred că cifrele sunt apropiate de realitate. Nu îmi amintesc ultima dată când am agățat un client pentru că am postat un status fain pe Facebook, dar am suficiente emailuri de la clienții actuali care începeau cu Îți citesc blogul de ceva vreme, Căutam pe Google termenul … și am ajuns la tine sau Sunt abonat prin email la articolele de pe blog….

Nu zic că Facebook, Twitter, Google+, Youtube sau alte rețele sociale nu sunt bune, în funcție de domeniul în care activați. Zic doar că dacă aveți o afacere online și singura voastră strategie de promovare e Hai să facem o pagină de Facebook nu vă văd bine pe termen lung. Nu e suficient să ai conturi în rețelele sociale pentru a vinde.

Totuși, nu disperați, sunt și studii care spun că social media vinde.

Acum să vă văd pe voi. Dacă aveți afaceri online, ia spuneți care a fost până acum cea mai bună metodă de a genera clienți noi?

Recomandă

11 Comentarii

  1. Salut Marius

    Vezi ca ai un broken URL aici: Totuși, nu disperați, sunt și studii care spun că SOCIAL MEDIA VINDE.

    Ai dreptate in articol evident, cu mica mentiune ca este foarte important domeniul/sectorul in care activezi.
    A, si evident sa nu se ocupe de ‘partea asta cu facebook si vrajeala pe net’ tanti de la contabilitate sau fi-su, cand au o ora libera pe luna. Citatul de mai sus este real, auzit de mine de la un patron de pe la noi din Romania.

  2. Marius, ti-am inteles punctul de vedere, insa hai sa privim si mult mai obiectiv! 🙂
    1-Aria de analiza a studiului este pe ultimii 4 ani si e normal sa fie un trend crescator pentru Newsletter, luand in calcul, in special faptului ca intre 2009-2012 au intrat in online foarte multe firme/produse/etc, care au inceput sa foloseasca acest serviciu (newsletterul)! Totodata, intrarea masiva a firmelor in online (vanzarea de produse/servicii prin intermediul online-ului) a facut sa creasca volumul de info atat de pe Google cat si de pe Facebook, asta insemnanad ca pe canalele astea a devenit din ce in ce mai greu sa ajungi la posibilii clienti (si de asta trendul descrescator)!
    2-Firmele, marea lor majoritate, sunt mult mai active pe Facebook&Google decat pe Email, de unde rezulta ca nu e corecta o analiza comparativa intre aceste canale (de exemplu, la un milion de vizitatori generati de facebook, doar 100.000 devin clienti, asta inseamna 10%, iar la 100.000 de vizitatori generati de newsletter 10000 devin clienti, asta insemnand tot 10%…..intelegi ideea)!
    3-Exact cum ai zis si tu, nu prea are relevanta sa compari punand toate sectoarele de business in aceeasi oala, sunt mult prea multe si multe dintre ele diametral opuse!

    Ca sa-ti raspund la intrebare, pentru firme mici, campaniile prin Google Adwords, cu afisare doar in Search pe Google, au generat de regula mai multe vanzari decat FB+Email+Twitter la un loc! Pentru firme mari, implicit cu multe produse si servicii, Facebook a generat de cel putin 10 ori mai mult decat toate celelalte surse la un loc!
    Au fost si cazuri cand campanii de advertoriale pe bloguri au generat (si inca genereaza) vanzari mai mari decat orice alta sursa, in special atunci cand erau lansate produse/servicii noi iar oamenii nu aveau de unde culege informatii si blogurile/advertorialele au venit la fix!

    Dar in final, conteaza firma, produsele firmei, publicul tinta…s.a.m.d!

    • Păi dacă trebuie să fim obiectivi până la capăt, în ultimii 4 ani a explodat și numărul utilizatorilor din rețelele sociale, mai ales că mulți au acces la internet de pe mobil, tabletă etc. Cu toate astea, nr de clienți generați din social media nu a crescut similar cu cel generat de newslettere, deci argumentul cu newsletterele care au început să fie folosite mai mult nu ține, mai nou orice firmă are și pagină de Facebook. Ar fi trebuit să fie creșteri similare la clienți generați.

  3. Vreau sa te cotrazic 😀

    Ma ocup de Social Media pentru o clienta din Germania iar, in ciuda faptului ca la inceput avea o lista micuta (20 si ceva de abonati – numarul a crescut ulterior la 90) dar cu clienti fideli (2-3 reveneau macar la 2 luni cu comezni mari 🙂 ), tot social media e la putere in generarea de leaduri si bani. Din social media vin mai mult de 70% din incasari. Iar multi dintre noii abonati vin tot din social media.

    Si pentru incheiere as mai adauga: e dat naibii internetu’ asta. 🙂

    Toate bune!

    • De curiozitate, clienta respectivă are și o secțiune de blog pe site, unde se postează articole legate de produsele pe care le vinde? Trimite și newslettere? Pentru că altfel nu prea ai ce comparație să faci.

  4. Depinde in primul rand de targetul pe care il ai. Daca tintesti un segment 15 – 25 pe electronice sau haine s-ar putea sa ai succes mai mare pe facebook, dar profitul poate fi relativ mic. Daca vrei sa vinzi mobila, materiale de constructii sau scule profesionale segmentul de varsta se schimba si cred ca ai mai putin succes in social media, aici ma refer la 30 – 45 +.
    Cert e de pe departe organicul aduce mult mai mult profit daca ai content pe site si ce vinde decat social media asa ca studiul mi se pare corect.
    Sunt doua subiecte separate si trebuiesc abordate separat in functie de ce vinzi si cui

  5. Site imobiliar cu oferte de la proprietari. Din newsletter 2-3 clienti pe saptamana, facebook 2-3 clienti/an, twitter 0. Intradevar in functie de domeniul de activitate.

    In schimb facebook genereaza 10 % din trafic cu 2-3 postari/zi

  6. […] continuare un canal foarte bun și direct pentru a comunica. Nu mai zic de faptul că poți avea conversii mai bune prin newslettere, dacă ai o bază de date construită corect, cu oameni interesați de produsele și serviciile […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *