fbpx

Întâi Snapchat avea Stories, poze care dispăreau după o zi automat. După aceea au fost copiate de Instagram în 2016, că era greu să vină cu ceva nou. După aceea au apărut și pe Facebook în 2017. Mai nou inclusiv pe WhatsApp poți pune statusuri care dispar după o zi. Și mă întreb ca un om care mănâncă online pe pâine, care e avantajul lor pentru o persoană normală?

Înțeleg utilitatea Stories pentru marketeri, dacă chiar ai timp pui poze din viața companiei, ce activări a mai făcut brandul tău, din astea, plus că peste 10.000 de fani pe Instagram poți include și linkuri. Fanii vor avea senzația că sunt mai speciali, că află informații interesante, mai vinzi ceva, e ok.

Înțeleg utilitatea pentru influencerii, mai ales cei mari, au așa de multe colaborări cu brandurile încât prin Stories mai eliberează și ei feedul de conținut normal, plus că arată și companiilor că ei lucrează, nu pun doar 2 poze și un hashtag în campanie.

Ce nu înțeleg este utilitatea mesajelor care dispar pentru oamenii normali care folosesc Facebook, Instagram, WhatsApp. De ce aș pierde timp urcând poze cu mine sau ce fac eu, poze care oricum vor dispare mâine? Care e avantajul Stories pentru cineva obișnuit, care lucrează de la 9 la 5, seara mai iese prin parc, la un film, din astea?

Logica mea este că dacă am o poză bună, vreau să comunic ceva, o pun public pe Instagram. Dacă e mai intimă, o pun să apară doar pentru prieteni pe Facebook. Dacă vreau să vadă poza doar anumiți oameni o trimit pe Messenger sau WhatsApp.

Cu toate astea, foarte mulți utilizatori normali folosesc Stories. Îmi explicați și mie de ce? Le-am mai folosit și eu, dar nu mă prind, și nici nu găsesc o explicație plauzibilă, de ce ar trebui să mă atragă.

Suntem toți brusc atât de faimoși încât trebuie să postăm tot ce facem pe rețelele sociale, chiar dacă știm că mâine mesajele astea dispar? Am ajuns așa de narcisisti?

Și dacă pui 20 de Stories pe zi cu ce faci, unde mergi, ce mănânci, ce bei, când mai ai timp să te și bucuri de viață?

9 Comentarii

  1. Hai mai Marius… e foarte simplu. Instagramul este reteaua de socializare care in acest moment vinde cel mai bine un “stil de viata”. Pe story poti impartasi pentru scurt timp ceea ce faci. Chiar mi se pare foarte cool 🙂

    • Nu am spus că e nasol, tocmai, încerc să înțeleg de ce ai crea conținut care peste 24 de ore nu mai e. E ca și cum eu aș fi scris 10000 de articole pe blogul ăsta, dar ele au dispărut între timp. Ok, le-a citit cineva, am arătat ce deștept sunt, dar cu ce am rămas după?

  2. Printre studenti e cam asa: 80% sunt fete care vor sa se laude cu ce tari sunt ele si ce bine o duc/ce vad/ce mananca etc…iar baietii…incerca sa impresioneze acele fete…
    Efectul de turma e mult peste puterile noastre de intelegere…
    Ti.o spune un student!
    Si mai e o chestie… Pui o poza…darnu vezi cine se uita la ea (in caz ca nu primesti like). In timp ce la un instastory/myday…vezi cine s.a uitat (e o perceptie in randul tinerilor de genul: fetele-ia sa vad cine.mi da tarcoale, cine se uita la ce fac eu etc; baietii-ia sa vad ce “pisi” tin aproape…)
    Trista realitate…i kow…

    • Ok, e pentru combinații, deși Snapchat pare mai interesant pe zona asta. Practic e un fel de Vezi cine și-a văzut profilul de Hi5, doar că zilnic, 2018 style. Dacă nu știi ce e aia Hi5 nu mă supăr. 🙂

  3. Stories e un produs Snapchat care are sens in ecosistemul Snapchat. Facebook a introdus conceptul nu neaparat in ideea ca va fi util pentru utilizatorii obisnuiti de pe Fb sau Instagram ori ca s-ar plia pe ce ofera Fb si instagram ci pentru a anula ideea de exclusivitate oferita de Snapchat si a opri influencerii si brandurile sa migreze spre Snapchat doar pt asta.

    In plus, cand Fb si-a dat seama ca Instagram e un rival, strategia lor a fost sa ii cumpere. Fix la fel au facut cu Whatsapp desi aveau messenger. Spiegel nu a vrut sa vanda asa ca strategia s-a schimbat de la “cumpara” la “copiaza tot” astfel incat sa nu mai fie relevanti. Stories pe Fb si Instagram a facut parte din strategia asta de a banaliza tot ce facea ca Snapchat sa fie unic.

Lasă un comentariu