fbpx

E un pic de nebunie acum în zona serviciilor de marketing online, social media, web development, advertoriale pe bloguri și colaborări cu influenceri, cam tot ce ține de internet. Pe de o parte a crescut mult cererea de servicii, că toate firmele vor să fie pe internet, să vândă ceva, să își crească reach-ul, notorietatea, poate chiar și vânzările, dacă știu ce fac.

De partea cealaltă au apărut tot felul de specialiști pe piață, mulți oameni care vindeau la Mc acum 2 ani, fac în prezent site-uri sau strategii de marketing. Și nu e nimic rău în asta, e bine că evoluăm, important e ca noul val de specialiști să nu strice prea tare afacerile clienților, zic bine? Am mai scris eu că dacă un specialist e scump, să vezi ce scump e un amator.

Nu în al treilea rând, inflația reală a dus și la creșterea prețurilor practicate, vorba aia, dacă tu vinzi servicii cu prețul din 2019 de fapt ești cu cel puțin 30% mai sărac, că uleiul nu mai e 4 lei acum, ci 8.

În condițiile astea, nu există prețul pieței, cum îmi spunea cineva care încerca să mă convingă să lucrez foarte ieftin, doar pentru că a primit el alte oferte ieftine, și zicea că aia e media, e prețul pieței. La întrebarea de ce nu lucrează cu cei care i-au făcut deja ofertele alea nu mi-a mai răspuns.

Scriu astea nu neapărat pentru noi, suntem destul de ok la Advertica, ci pentru cei mai tineri care se uită în jur și nu înțeleg cum să abordeze clienții atunci când vând servicii.

Ideea e simplă, dacă nu ai portofoliu tragi tare până când apar primii clienți, eventual mai faci discounturi, livrezi 110%, ca să fie toată lumea mulțumită, să primești recomandări.

Pe măsură ce începi să ai clienți și experiență te asiguri că devii tot mai bun în ceea ce faci, că livrezi valoare clientului, nu doar discursuri motivaționale și prezentări în PowerPoint.

Vezi că telefonul sună constant, muncești 12 ore pe zi dar tot nu câștigi suficient? Mai crești prețurile, scopul nu e să lucrezi mult, ieftin și prost, ci suficient și de calitate.

Într-un final ar trebui să ajungi la un echilibru între timp, venituri și clienți. În momentul acela nu ar trebui să îți mai pese de prețul pieței, ci doar de gradul de mulțumire al clienților tăi. Delivering happiness, la prețul corect.

Mereu vor fi oameni ce vând servicii ieftine, dar și servicii scumpe. Sunt clienți pentru ambele categorii, important e să te asiguri că nu vinzi scump un serviciu slab, că în cazul ăsta nu reziști mult în nici un domeniu.

Bonus – din experiență, clienții care caută servicii ieftine sunt și cei mai pretențioși, mereu vor mai mult decât ce plătesc și întârzie cu achitarea facturilor. Numai zic.

Bonus 2 – să nu vă mai cumpărați cafea de la Starbucks, e peste prețul pieței. 🙂

Lasă un comentariu