fbpx

Promovarea pe Facebook – s-a terminat cu sclipiciul

Că tot se discută despre freelancerii ce se ocupă de promovarea unor afaceri pe Facebook, pe sume mai mici sau mai mari, eu sunt fericit că s-a cam dus sclipiciul, a trecut perioada aia în care dacă știai să pui poze cu pisici și cafea pe pagina unei afaceri puteai cere bani pentru asta. Ok, poate că mai găsești și fraieri dispuși să te plătească pentru așa ceva, dar din ce discutăm noi la agenție cu clienții lumea s-a deșteptat, oamenii știu acum cum să treaba cu reach-ul, nu mai cred poveștile cu 14 milioane de oameni care au văzut mesajele noastre, și încep să se uite la vânzări. Și asta e bine, pentru oamenii de marketing care chiar știu să facă treabă.

Faza este că noi mult timp nu am avut clienți doar pe social media marketing tocmai pentru că era greu să le explici proprietarilor de afaceri că promovarea online nu înseamnă doar postat poze cu mesaje siropoase pe o pagină, e nevoie de un plan bine pus la punct, ai nevoie de un site ok, de o analiză a clienților potențiali, stabilirea mediilor în care activează aceștia și abia după aceea te apuci de gândit strategia de comunicare și promovare:

    • ce vinzi
    • cui vinzi
    • care este stilul de comunicare abordat
    • care sunt cele mai eficiente canale prin care poți ajunge la clienții tăi
    • cum monitorizezi și optimizezi rezultatele, adică vânzările
    • cum înglobezi totul într-o strategie coerentă, cu mesaje unitare
    • să nu uităm de branding.

Când vine unul care știe doar să posteze mesaje pe Facebook și cere 100 de euro unei afaceri pentru asta e cam greu să mergi tu la proprietar, să îi spui că un serviciu corect de administrare/promovare a unei afaceri online, ce generează vânzări, costă de 3-4 ori mai mult, pe lângă bugetul de promovare ce trebuie gestionat separat. Nu ai cum, proprietarul se mulțumește să aibă ceva activitate pe Facebook (plan de comunicare cu pisici, gen), și după câteva luni de zile spune că marketingul online nu funcționează, nu că el s-a zgârcit cu bugetul.

Dar cum spuneam, lumea s-a schimbat, am trecut de perioada de educare a pieței, avem acum discuții cu proprietari de afaceri care știu deja chestiile astea, nu mai trebuie să le explici, ci să le arăți că știi despre ce vorbești și ce poți face pe bune pentru a le aduce clienți reali pentru afacerea lor.

Pentru noi cei mai buni clienți sunt cei care și-au luat țeapă de câteva ori, apelând la servicii ieftine ce nu le-au adus nimic concret sau la servicii scumpe făcute de amatori ce i-au fraierit pe bani mulți. E trist ca business să treci prin așa ceva, dar după aceea înveți din greșeli și începi să cauți oamenii buni, să te uiți la recomandări, să apreciezi lucrul bine făcut, chiar dacă costă.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *