fbpx

Rapid, ieftin și bun

Andrei are o observație foarte bună, în afaceri un profesionist costă mai mult decât un neprofesionist și pentru că profesionistul pierde mai mulți bani, încercând să educe clienții, spunând NU atunci când clientul are idei stupide, spunând adevărul sau atrăngându-i clientului atenția atunci când greșește. Un amator va spune mereu DA clientului pentru că vrea să ia banii, chiar dacă ce vrea clientul este util sau nu pentru afacerea acestuia, pe termen lung.

De exemplu, perioada asta este foarte bună pentru tot ce ține de promovare online. A crescut numărul de cereri pentru site-uri, magazine online, campanii prin Google și Facebook Ads etc. Toate afacerile vor să fie acum pe internet sau să atragă mai mulți clienți prin site, social media, newslettere etc, chiar dacă înainte li se părea un moft.

Problema este că majoritatea celor care vor să intre pe online nu au așteptările corelate cu realitatea. Mulți încă au impresia că internetul este ieftin, că poți pune un template ecommerce de 50 de euro pe un domeniu și gata, vor avea sute de comenzi lunar.

Când erau doar câteva site-uri pe fiecare nișă lucrurile mergeau și așa, dar acum pe orice nișă sunt sute, poate chiar mii de afaceri ce se promovează intens, și pentru a te diferenția trebuie să investești. Nu e suficient doar să fii online.

Mă uitam și la Advertica, a crescut numărul de cereri de ofertă, e dublu și față de anul trecut. Problema principală este să ajungem la clienții ce au așteptări și bugete corelate cu realitatea, nu cerințe exagerate și bugete inexistente.

De obicei atunci când clientul nu vine cu cerințe clare din prima încercăm să aflăm bugetul alocat pentru site, bugetul lunar pentru marketing online și ce obiective de vânzări vrea să atingă în următorii 1-2 ani. Prezența online nu e o investiție ce se amortizează din prima lună, poate dura 6 luni – 1 an până încep să apară rezultatele.

Și în multe cazuri prin discuții ajungem la întrebări simple, de genul – Ok, vreți să faceți un magazin online care să vă coste maxim 500 de euro, să investiți lunar în promovare 200 de euro, dar sperați să vindeți de 10.000 de euro lunar? Am înțeles bine?

Un alt aspect pe care mulți antreprenori dornici de promovare online îl ignoră este că internetul e în continuare un canal de vânzări foarte bun, dar nu doar concurența e acerbă, consumatorii sunt și ei tot mai exigenți.

Ai nevoie de site profi, bine pus la punct, ai nevoie de o strategie de comunicare gândită pe termen lung, de campanii de promovare diferențiate pe obiective, și de profesioniști care să le facă pe toate cum trebuie.

Peste jumătate din trafic vine acum de pe mobil, dar multe site-uri încă se încarcă în 30 de secunde, sau îți cer să faci 10 clicuri până să cumperi efectiv de pe ele, sau te plimbă aiurea și te asaltează cu pop-up-uri. Ăsta e doar un exemplu.

Vrem să vindem produse scumpe, dar noi nu știm să scriem corect în română pe site, să punem diacritice sau să ne exprimăm clar. Și nici nu avem poze clare la produse, că și fotograful costă.

Visăm la campanii online ce au conversie de 5%, dar credem că e suficient să dăm Boost post pe Facebook și să alegem la audiență toată România pentru a vinde. Și lista continuă…

Vrei să te promovezi cu 100 de euro lunar? Vrei să îți faci site gratis sau cu 50 de euro? Se poate, dar rezultatele vor fi pe măsură. Nu poți avea și rapid, și ieftin, și bun.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Domnule Marius Sescu dece se permite ca anumite persoane să spargă conturile pe Facebook

  2. Foarte frumos scris.
    Caz real la noi la agentie saptamana trecuta, vine un domn ce doreste:

    1. Optimizare SEO – dorea sa fie pe primele 3 pozitii cu 6 cuvinte cheie (in 2 luni atentie :))
    2. Videouri postate pe Youtube in fiecare saptamana timp de 2 luni
    3. Imagini postate pe Facebook la fiecare 3 zile
    4. Articole
    5. plus extra cerinte legate de site

    Toate acestea pentru 300 de euro :))
    A trebuit sa ii explic sa incerce sa taie din taskuri sau sa ridice bugetul altfel va atrage numai scameri.

    • Am râs, dar am râs trist, nu e primul care visează așa ceva. Am mai spus-o, cei mai buni clienți sunt cei care și-au luat țeapă de câteva ori, după aceea ajung să aprecieze profesioniștii.

  3. […] Rapid, ieftin și bun. În afaceri un profesionist costă mai mult decât un neprofesionist și pentru că profesionistul pierde mai mulți bani, încercând să educe clienții, spunând NU atunci când clientul are idei stupide, spunând adevărul sau atrăngându-i clientului atenția atunci când greșește. Un amator va spune mereu DA clientului pentru că vrea să ia banii, chiar dacă ce vrea clientul este util sau nu pentru afacerea acestuia, pe termen lung. (sursa: mariussescu.ro) […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *