Dacă e o constantă când vine vorba de reclame este aceea că reclamele TV vor prinde mereu. Sigur că televiziunea se schimbă, ne uităm tot mai puțin pe canalele clasice și facem tot mai mult streaming de seriale, filme și emisiuni, dar din moment ce plattformele de streaming încep să ofere planuri cu reclame e clar că nu vom scăpa de ele pe micile ecrane.
Citeam la Sorin despre modul în care inteligența artificială schimbă advertisingul și cum vor evolua încasările din reclame, la nivel mondial.
În următorii ani încasările din reclame TV nu scad, din contră, cresc, dar destul de puțin. Presa, atât cât a mai rămas din ea, va încasa tot puțin. Veniturile din reclame outdoor cresc și ele un pic, dar când vine vorba de reclamele online încasările vor exploda, pe măsură ce timpul petrecut online va crește și internetul devine accesibil peste tot pe glob.
Ce este interesant este cum va evolua partea de creație a reclamelor digitale. În ultimii 10 ani lucrurile erau clare, aveai nevoie de un strateg care să îți gândească campaniile de promovare, de un copywriter pentru a scrie texte care să vând, de un designer care să îți facă bannere frumoase, de un fotograf sau videograf ori chiar o agenție dedicată pentru reclamele video și materiale cu produsele tale, și evident, de un specialist în marketing care să îți seteze campaniile.
Pe măsură ce au apărut tot mai multe platforme și aplicații care usurau aceste procese specialiștii au fost nevoiți să se adapteze și ei. Sigur, încă ai nevoie de un grafician, dar sunt multe afaceri mici care se mulțumesc cu bannerele din Canva. Încă ai nevoie de un copywriter, dar Chat GPT îți poate sugera texte pentru reclame care pot fi un punct bun de plecare. Pe partea de video CapCut și alte aplicații ce lucrează cu template-uri video permit oricum să scoată un clip video decent, iar când vezi ce pregătește Open AI prin Sora, practic scrii un text și ți se generează clipul video, nu ai cum să nu cazi un pic pe gânduri.
E clar că inteligența artificială va fi implicată tot mai mult în procesul de pregătire, creare și optimizare al reclamelor digitale, nu mai zic de targetarea reclamelor și setarea campaniilor de marketing online. Cine zice că nu e așa nu realizează cât de mult s-au schimbat lucrurile în ultimii 2 ani.
Asta nu înseamnă că AI-ul va face tot, dar ne va ajuta să lucrăm mai eficient.
How AI is changing the business of advertising
1/ The adoption of artificial intelligence (AI) in the advertising industry marks a significant shift toward hyper-personalized and cost-effective advertising strategies. Publicis and WPP’s investment in embedding AI into their operations underscores the technology’s potential to revolutionize creative processes, making it possible to generate highly tailored advertising on a massive scale quickly and affordably. This strategic pivot reflects an industry-wide recognition of AI’s transformative impact, akin to the internet’s invention, signaling a move away from traditional advertising methods towards more direct and personalized consumer engagement.
2/ The increasing reliance on AI for creative and operational tasks in advertising agencies presents a dual-edged sword, offering efficiency gains while posing existential threats to traditional roles within the industry. The ability of AI to disintermediate the creative process, demonstrated by instances of brands directly utilizing AI for tasks traditionally handled by advertising agencies, underscores a significant upheaval. This shift challenges the industry’s value proposition, suggesting a future where the relevance of traditional advertising executives and their creative concepts may diminish as direct AI applications for marketing strategies become more prevalent and accessible.
3/ The shift towards digital advertising, driven by changing consumer behaviors and technological advancements, is reshaping the advertising landscape, necessitating a strategic realignment by agencies. The dominance of digital platforms in advertising revenue and the projected growth of digital advertising underscore the urgency for traditional media and advertising agencies to adapt to this digital transition. While the industry faces challenges from the decline in traditional advertising mediums and the direct-to-consumer capabilities offered by digital technologies, there remains optimism. Opportunities for innovation and the integration of AI into creative processes suggest a future where advertising agencies can leverage technology to enhance their offerings, despite the potential for job displacements and the need for agencies to evolve their business models to stay relevant in a rapidly changing digital environment.
Doar “publicul captiv” mai priveste cu orele la TV in fuecare zi, iar acest public este format doar din doua categorii de oameni care in final sunt tot una:
– saraci de toate varstele
– pensionari, care in mare majoritate sunt tot saraci
Cand nu ai bani de hobby-uri, de excursii si de diverse activitati cu care sa-ti umpli timpul liber, stai lipit de televizor de dimineata pana seara.
AI/ML-ul este doar o unealta, nimic mai mult, iar la baza lui sta muuulta statistica, nu magie.
Nu orice pacalici care pune o intrebare pe Chat GPT este un specialist in AI/ML si va reusi sa creeze solutii viabile la orice problema sau opere de arta. Din contra, acesti specialisti se numesc “Prompt Engineer”. Sa nu-ti scape din vedere partea cea mai importanta si esentiala, si anume “engineer”.
https://duckduckgo.com/?q=prompt+engineer&ia=web
Pentru cine inca nu itelege care este treaba cu AI/ML:
https://youtu.be/PH9RQ6Yx75c
https://youtu.be/x1TqLcz_ug0
În toate țările televiziunea este divertisment ieftin, nu doar la noi. Nu trebuie să ai bani pentru toate hobby-urile, ieșitul la plimbare în parc, pădure sau pe munte (dacă ai așa ceva aproape de unde locuiești) e gratis, pentru jogging poți lua și niște adidași de la Decathlon cu un tricou la 20 lei și pantaloni la 30 lei. Mai greu e cu voința, e mai ușor să stai în fața televizorului și să cauți scuze, cred.