Reclamele nu contează, până când contează

Se discută zilele astea despre faptul că anul trecut Samsung a cheltuit 11,2 miliarde de dolari pentru reclame, cu 13% mai mult decât anul anterior, fiind pe primul loc în topul realizat de Ad Age. Și cam toate companiile din topul ăla au crescut cheltuielile cu publicitatea anul trecut. Evident, Samsung a băgat mai mulți bani pentru a trece peste problemele din 2016 cu Note 7, dar haideți să privim pe termen lung, mai țineți minte unde era Samsung ca brand în 2008?

Nu am găsit date despre bugetul lor de marketing în 2008, dar telefoanele lor de top arătau cam așa pe atunci:

Pe lângă faptul că au investit enorm în cercetare și inovație pentru a ajunge la nivelul Apple, Samsung a crescut de la an la an bugetele de publicitate. Să nu credeți că a ajuns peste noapte în topul producătorilor de telefoane și al preferințelor utilizatorilor. Nu e doar calitatea produselor, ci și marketingul.

De asta zic că ai nevoie și de promovare.

Poți să ai cel mai bun produs de pe piață, dacă nimeni nu știe de el vânzările tot zero vor fi. Și partea aia cu un produs bun se va vinde singur e adevărată doar în măsura în care suficienți oameni au ajuns să descopere acel produs și să îl recomande altora.

Sigur, Samsung stă bine acum, e pe primul loc în topul vânzărilor de smartphone-uri, dar credeți că e o coincidență faptul că brandul care cheltuie cel mai mult pe marketing are și vânzările cele mai mari? Numai zic.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Ionut
Vizitator

Nu, nu e coicidență. Un produs bun își face singur reclamă (din gură în gură), dar informația nu poate ajunge la toată lumea. Pentru a cuprinde cât mai mult este nevoie și de marketing (spoturi publicitare, etc etc), care nu sunt tocmai ieftine.