fbpx

Cât de eficiente sunt reclamele pe Waze

Creșterea în popularitate a aplicației Waze și în România a dus și la o creștere a interesului brandurilor pentru reclamele din aplicație, mai ales că Waze promovează intens serviciul, de două luni au o campanie cu un credit de 30 de dolari pentru brandurile ce își fac cont de advertiser.  Totuși, sunt eficiente reclamele pe Waze, merită să vă promovați acolo firma voastră? Răspunsul e cel la care mulți clienți își dau ochii peste cap: Depinde.

Am avut la agenție mai mulți clienți ce voiau să se promoveze prin Waze, și am avut mai multe campanii, dar rezultatele nu au fost încurajatoare, multe afișări, puține clicuri, zero vizite în magazine. Recunosc că nici clienții nu se potriveau perfect pe profilul utilizatorilor Waze, dar cu ocazia asta am studiat un pic cum funcționează reclamele în sistemul lor și pentru ce fel de afaceri sunt potrivite ele.

Pe Waze te poți promova prin:

  • pinuri ce apar șoferilor atunci când sunt în apropierea afacerii tale.
  • căutări plătite, practic afișarea locației tale când oamenii caută ceva într-un oraș.
  • Zero-Speed Takeover, un fel de banner ce apare pe tot ecranul când șoferii sunt opriți complet, în apropierea locației tale.

Minimul bugetului pe care trebuie să îl aloci este de 2 dolari zilnic, sau 60 de dolari pe lună. Ultimul client pe care am lucrat într-o mică campanie de test, un magazin, a avut cu 18 dolari 20.000 de afișări ale reclamei și 26 de clicuri (clic site, clic pe navigație, clic pe informații suplimentare, clic pe telefon), deci un cost mediu de 70 de cenți pe acțiune. În magazinul fizic nu s-a concretizat nimic, dar nici nu speram, noi i-am spus clientului că nu se va potrivi cu profilul utilizatorilor Waze.

Pentru ce fel de afaceri sunt eficiente reclamele pe Waze:

În principiu, orice business ce poate fi de folos unui șofer, indiferent că e șofer din localitate sau în trecere, ar avea succes pe Waze, dar să fie cu o ofertă concretă, nu reclamă generalistă.

De exemplu, dacă ești benzinărie cu prețuri bune poți afișa o reclamă cu Cel mai mic preț la combustibil azi, doar la Benzinăria Moldtrom. Dacă ai un fast food chiar la strada principală poți băga ceva cu Cele mai proaspete sandvișuri din orașul X, gata în 2 minute. Și lista continuă.

Ideea e simplă, nu băgați bani în reclame pe Waze dacă nu aveți oferte concrete adresate șoferilor, care să îi motiveze să treacă pe la voi. Altfel veți trece banii cheltuiți doar la capitolul brand awareness.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Folosesc Waze ocazional, dar mai da si rateuri. Insa, sa-ti scriu pe scurt o mica intamplare legata de Waze si reclamele afisate.
    La inceputul lunii decembrie conduceam pe la vreo 30km de Brugge, cu Waze indrumandu-ma, cu poate permisiunile solicitate de aplicatie si acceptate de mine, cu locatia si datele active. Ma luase foamea si vreo 2 minute am vorbit cu sotia ca daca sa mergem la McDonald’s sau nu, si daca da, la care din ele. Ca sunt doua in Brugge. Dupa doua minute, am decis ca mai bine mergem acasa si consumam ce avem pregatit deja, altfel va ajunge la gunoi.
    Ei bine, la fiecare intersectie unde opream pentru cedeaza, stop sau semafor, aparea reclama din Waze pentru McDonald’s. Si cat as face pana acolo si ca au parcare si nu stiu ce oferta.
    Practic, doar am vorbit in masina despre asta. N-am cautat niciodata de pe telefonul meu o locatie McDonald’s.
    Chiar am ramas extrem de surprins de intamplare. Nu stiu ce sa zic, daca-i ok sau nu chesta asta. Sa fi targetat ascultandu-ti telefonul. Pe de o parte ma ingrijoreaza.

    • Waze e cumpărat de Google, faza cu microfonul e veche. Posibil să fie coincidență sau chiar să te targeteze, deși mă îndoiesc ca funcționează chiar așa de rapid, in real time.

    • Și la faza cu îngrijorarea da, și dreptate, nu plătim cu bani utilizarea serviciilor, ci cu accesul la informații despre noi. Și dacă ar cere bani, 95% nu ar plăti.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *