fbpx

Aveți idee ce părere au românii despre reclamele afișate de branduri în rețelele de socializare? Un studiu realizat de Reveal ne spune că 36% dintre români declară că apreciază mai mult un brand care are reclame sponsorizate online, dar 46% dintre respondenți declară că se simt indiferenți față de reclamele sponsorizate văzute pe Facebook sau pe Instagram, spunând chiar că se simt obosiți și plictisiți de acestea. Reclame proaste și targetare făcută aiurea, aș zice eu.

Dintre toate rețelele de socializare, Facebook este la putere în preferințele românilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi. Alte aplicații accesate frecvent într-o zi de către români sunt YouTube cu 63% și Instagram cu 37%.

Deși TikTok nu se află în top 3 aplicații, fiind menționat de doar 15% dintre respondenți, se observă, totuși, că utilizatorii petrec mult timp pe această rețea. Românii care folosesc TikTok petrec în medie 2,3 ore/pe zi navigând printre videoclipuri.

52% dintre consumatori declară că reclamele sponsorizate pe care le văd pe social media, de obicei, au legătură cu interesele lor, spunând chiar că au căutat produse similare pe internet.

Practic, 48% dintre respondenți consideră că reclamele pe care le văd nu au tangență cu interesele lor, deci dacă vă întrebați de ce aproape jumătate dintre români ignoră reclamele din social media aveți răspunsul chiar în studiu.

În primul rând vorbim de reclamele cu texte slabe plus imagini banale, am obosit eu la câte reclame cu greșeli gramaticale sau de exprimare am văzut, și în al doilea rând de targetarea pe audiențe greșite – produse pentru femei afișate bărbaților, reclame imobiliare din București afișate celor din Iași, reclame la mașini de 100k euro afișate utilizatorilor tineri care nu au bani să treacă strada și așa mai departe.

Voi considerați utile reclamele pe care le vedeți în social media?

RECOMANDĂ
  • 66
  •  
  •  
  •  
  •   

7 Comentarii

  1. Meh, cred ca maxim 20% dintre reclamele vazute pe Facebook sunt utile. Cele mai enervante sunt cele cu remarketing afisate DUPA ce am cumparat produsul, pentru acelasi produs.

  2. Aș spune că e amuzant, dar pe termen lung nu e, pentru că tot noi consumatorii vom fi obosiți de practicile astea. Oamenii sunt obosiți de reclame pentru că sunt peste tot – Rețele sociale, TV, pe stradă, în magazine, pe site-uri în general – aproape oriunde te uiți cineva promovează ceva. Ăia 28% sunt colegi de breaslă probabil, pentru ăia mă bucur sincer.

    Reclamele în mare lor majoritate au fost, sunt și vor fi proaste pentru că nu toți sunt btanduri care să bage bani serioși în conținut interesant.

    Ziceam că e amuzant: de ce crezi că li se servesc tinerilor reclame la mașini scumpe? păi după alea se uită, alea îi interesează. Nimeni nu caută informații despre Logan SH, pe ăla îl cumperi și pui folii pe geamuri, nu stai să bălești la el pe net. Ăsta e doar unul dintre motivele pentru care publicitatea e obositoare, că n-o să priceapă în veci ce vor de fapt oamenii.

    Uite un alt exemplu: la review-urile camerelor video de 50k $ se uită în general ăia care nu le vor cumpăra niciodată, de asta nu mai sunt tehnice și dedicate profesioniștilor (review-urile, nu camerele). Deci mă uit la alea și îmi cumpăr o săpunieră – aia e pe toate gardurile, n-am nevoie de 3 reclame pe minut ca să-mi cumpăr așa ceva și nici n-o să conteze magazinul de unde o cumpăr (prea mult).

    • Eu spuneam de reclamele la mașini scumpe afișate tinerilor deoarece nu se justifică. Ca marketer știi că ei nu au bani pentru ele, că cei care le cumpără pe bune au 45-55 ani, nu mai bine afișezi reclamele cui are bani? Bine, dacă chiar vrei să vinzi, nu să te lauzi cu reach și like-uri.

  3. Reclamele sunt foarte enervante mai ales la Youtube, cand vin cate 2 si nu te lasa sa sari de prima decat dupa 5 secunde… Nu e de mirare ca acum mai toti folosim AdBlock.

  4. Tema studiului mi se pare interesanta, insa variantele de raspuns sunt mai mult decat bizare. Cel putin in cazul meu, o reclama (indiferent pe ce platforma) nu ma obeseste, multumeste, provoaca emotii negative si nici nu imi da energie. Reclamele sunt ceea ce noi – utilizatorii, trebuie sa “suportam” pentru a ne bucura in continuare de platforme de social media gratuite.

Lasă un comentariu