fbpx

De ce tot mai mulți oameni renunță la Facebook

Dacă tot se discută despre faptul că generația noastră stă tot mai puțin pe Facebook, am și eu o teorie, pe lângă ceea ce știm deja, că interfața e tot mai aglomerată și greu de utilizat, iar newsfeed-ul e plin de reclame.

Eu zic că stăm tot mai puțin pe Facebook deoarece nu mai avem de ce să stăm. Cu prietenii apropiați comunicăm pe Whatsapp, iar pe platformă calitatea conținutului a scăzut foarte mult, și aici e strict vina Facebook, că în goana după utilizatori și engagement scoate la înaintare tot felul de mizerii, sugestii de postări din grupuri cu care nu avem nici o tangență, fake news și glumițe obosite.

Și o să vă dau un exemplu personal, ca să nu dau din cifrele clienților. Am și eu o pagină de Facebook de care nu reușesc să mă ocup, deci reach-ul organic e slab la postările serioase sau cele cu linkuri externe către blog. În medie când pun ceva de pe blog acolo este văzut de câteva sute de oameni, primesc câteva like-uri și/sau comentarii, poate 1-2 shareuri.

În schimb, dacă pun glumițe fără link extern toate au reach și reacții de cel puțin 4-5 ori mai mari. Am postat în ultimele săptămâni câteva poze cu memes trendy de pe net, care știam că vor prinde. A ieșit asta:

Facebook încurajează și împinge conținutul creat direct în platformă, dar asta are ca efect faptul că foarte mulți oameni nu mai văd rețeaua ca o sursă de informații utile, de discuții productive, ci doar zgomot.

Evident, eu aș putea să pun doar glumițe pe pagină, să cresc reach-ul, comunitatea cu virale, dar ar fi doar o iluzie, aș crește pe o zonă care nu mă interesează.

Și asta ne duce la concluzie, oamenii stau tot mai puțin pe Facebook deoarece calitatea conținutului a scăzut, discuțiile sunt tot mai slabe. La câte glume obosite să mai râzi?

Sigur, mai sunt grupuri nișate unde găsești informație valoroasă, comunități faine, dar și acolo contează cine le gestionează, cum moderează discuțiile, că altfel se ajunge la înjurături ca la ușa cortului.

Ce e de făcut? Nimic, veniți pe Twitter, parcă e mai curat. 🙂

Recomandă

6 Comentarii

  1. Facebook (încă) îl folosesc doar pentru capabilitățile business, adică Advertising. Dacă asta nu ar fi, l-aș abandona cu totul.
    Așa cum ai precizat și tu, calitatea conținutului a scăzut enorm, primând fake news-urile sau articolele panicarde (dar asta se întâmplă oricum și în presă sau media, deci nu e o noutate).
    În plus, engagement-ul a scăzut în ultimii ani destul de mult: Ori captezi atenția utilizatorului cu ceva de-a dreptul șocant sau ieșit din tipar, ori ai pierdut „click-ul”. E simplu. Iar atenția asta este de maximum câteva secunde sau în limita unei imagini sau a unui headline. Atât.

    În final, contează enorm și cui vrei să te adresezi. Vrei să vinzi haine și chestii fashion, chestii de trend? Facebook te va ajuta!. Vrei să oferi servicii de consultanță business? Șansele sunt mult mai mici, pentru că acest public nu prea va căuta asta pe facebook. (Sunt doar două exemple rapide și trebuiesc tratate ca atare).

    PS: Că mi-am adus aminte de ceva – The future is PRIVATE. Și cred cu tărie asta. Va prima mesageria privată. Oamenii par că țin mult mai mult la datele lor și parcă nu vor să mai facă public orice rah*t din viața lor (Cel puțin în cercul meu cam asta observ).

  2. Legat de statul pe telefoane. Vreau sa spun ca am observat asta pe dincolo. Ungaria, Polonia, Austria. Am si fost la festivaluri de dans unde veneau straini din toata Europa. Dar si la party-uri in Ungaria. Mai nimeni nu ii vezi sa stea pe telefon. Si nici la terase sau mall-uri

  3. Mi-am suspendat contul acum un an și l-am deschis de curând strict pentru a promova conținutul pe care îl creez pe un site. În toată această pauză de Facebook, am avut timp să fac conținut în liniște.
    Înainte sa-l suspend, am șters toate cele aproape 600 de contacte si am rămas cu 10 (din care posibil că o sa mai șterg curând trei sau patru). Încă nu sunt hotărât dacă să refac lista de „prieteni” sau dacă să o las așa redusă.
    Acum feedul meu e curat, fără pisici sau activități ale „prietenilor” din Facebook, îmi apare in feed doar ce urmăresc in mod intenționat.
    Am lăsat strict oamenii cu care vorbesc sau cu care mă întâlnesc la telefon in mod curent .
    Facebook a devenit un fel de TV unde lumea primește informația servită, constant, fără efort din partea spectatorului. Pornind de la zero, cu mintea începătorului, am discutat cu un amic și l-am întrebat simplu: ce avantaje am eu daca redeschid Facebook, la ce e bun el acum corelat si cu ceea ce fac eu.

  4. Comentariul 2: Dupa ce am suspendat contul, am reușit sa ajung, la rece, la niște concluzii pe care le-am scris într-un articol pe spatiulconstruit.ro.

    „Facebook ca platformă autonomă și autarhică se transformă într-un internet sau intranet separat. Grupurile de profesioniști care erau pe forumuri specializate de pe site-uri publice, s-au mutat parțial sau total pe grupurile Facebook. Vă voi scrie în acest articol cum distruge Facebook internetul pentru profesii, profesioniști și nu numai.

    Forum-urile sunt în moarte cerebrală
    Dacă acum 5-10 ani intram pe internet să caut un site specializat, un forum sau un cuvânt cheie pentru o problemă sau o informație, acum trebuie să intru pe grupurile de Facebook, să mă strecor printre postările și notificările rudelor sau ale prietenilor, postări cu pisici, filme cu glume, reclame la detergent și știri politice sponsorizate și fake news.
    Toate bune și, aparent, frumoase, oamenii, pisicile și reclamele pot fi agreabile, dar distrag atenția de la scopul pentru care am intrat pentru o informație sau o discuție utilă. De multe ori intram cu intenția de accesare a unui grup și mă trezeam după o oră scrolând prin filme cu pisici.
    Da, și înainte aveam sau avem reclame strecurate de Google dar reclame strecurate mai mult sau mai puțin estetic și de cei care au site-uri și forumuri. Da, dar această informație nu era distrasă, amestecată și diluată la modul în care se face pe platforma Facebook.
    Oamenii au fost atrași unii de alții, de prieteni și de familie, în această stațiune „all inclusive” în care „eat all you can” cu jocuri și cu poze. Niciodată nu am fost în asemenea stațiuni și probabil că nu voi merge prea curând. Dacă voi merge, va fi asumat, nu obligat.
    Restul articolului este aici: https://www.spatiulconstruit.ro/articol/forum-pentru-specialisti-sau-grup-de-facebook-facebook-elimina-internetul-deschis/24476

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *