Alex face un update la situația rețelelor sociale relevante pentru un brand activ în România lui 2016 pe internet. E aceeași poveste pe care o tot zic și eu, o companie nu trebuie să fie prezentă pe toate rețelele care apar, doar pentru că sunt la modă acum.
Dacă discutăm despre o companie mare, cu buget și resurse, care vizează un public larg, are sens să ne facem conturi pe mai multe rețele sociale, cu condiția să putem crea conținut decent pentru fiecare.
În schimb dacă avem un brand micuț sau mediu, unde de promovare se ocupă o singură persoană, doar câteva ore pe zi, regula este să ne axăm pe rețelele unde sunt prezenți cei mai mulți oameni din publicul nostru țintă și unde știm că putem publica constant mesaje de interes, fără a plictisi lumea sau a ne repeta.
Facebook – evident că ne trebuie pagină de brand, sunt 8.4 milioane de utilizatori în România. Totuși, e 2016, nu mai merge cu poze cu pisicuțe, cafea sau clipuri furate de pe net. Avem nevoie de poze reale cu produsele, chiar atractive, de mesaje bine gândite și de cineva care să stea cu ochii pe pagina aia de Facebook, tot mai mulți români folosesc paginile companiilor pentru suport, când au o problemă trimit mesaje directe, și dacă brandul nu răspunde în 24 de ore deja sunt dezamăgiți. S-ar putea să nu aveți nevoie de pagină de Facebook dacă vă adresați clienților business, de exemplu dacă vindeți servicii de consultanță pentru afaceri, utilaje industriale și alte din astea.
LinkedIn – util pentru recrutarea de personal, merge bine mai ales pe zona de IT, iar companiile care vând B2B s-ar putea să aibă avantaje dacă sunt active aici cu o pagină, dă bine la PR când vrei să convingi pe cineva să lucreze pentru tine.
Youtube – conținutul video și vloggingul sunt pe creștere, am și eu un canal unde încerc să postez chestii interesante. Totuși, nu vă faceți canale de Youtube pentru a urca clipuri filmate VGA cu un telefon de acum 3 ani, dacă nu aveți minime cunoștințe de editare video și echipament pentru a filma clar, măcar HD, mai bine o lăsați baltă sau apelați la un profesionist, dacă aveți buget. Și nu merge nici ideea de hai să ne facem Youtube, că poate vom pune reclamele noastre și prezentările video în care ne lăudăm cât de tari suntem. Pe Youtube trebuie să ai conținut atractiv, dacă nu l-ai convins pe om în primele 30 de secunde el pleacă, are o grămadă de alte clipuri la care să se uite.
Instagram – e pe creștere la noi, tot mai mulți tineri își fac conturi, iar Facebook împinge puternic și reclamele. Util pentru brandurile axate pe vizual, fashion, turism, gadgeturi. Se pot face lucruri frumoase, dacă ai un om care știe platforma și cum să ajungă la comunitate, să comunice folosind hashtag-urile.
Twitter – nu prea mai găsesc motive pentru a îl recomanda unui brand românesc acum, poate dacă vrei să ajungi mai ușor la oamenii din online. În ultimii ani la noi e pe scădere, în cel mai bun caz stagnare, sunt în jur de 30.000 utilizatori activi. Nu se poate compara de exemplu cu Instagram, cu sute de mii de utilizatori activi.
Restul? Pinterest, Tumblr, Google+, Snapchat? Doar dacă aveți prea mult timp și bani de investit sau aveți un interes fix pe audiența acelui canal, Pinterest pentru fashion de exemplu sau Tumblr și Snapchat pentru adolescenți. Dar e prea mult de lucru dacă bugetul pentru social media e mic și aveți un singur om care trebuie să le facă pe toate.
Google plus e bun pentru indexare in Google
#socialnetworks #RObranding
E aceeași poveste pe care o tot zic și eu, o companie nu trebuie să fie prezentă pe… https://t.co/8rS2XR2taw
RT @mariussescu: 2016: Rețele sociale utile pentru brandurile românești https://t.co/TQQpUdlata https://t.co/LwM0rSFOsg