Când am terminat eu facultatea marketingul online era despre bannere și inovația însemna The Million Dollar Homepage. Între timp vorbim despre social media marketing, retargeting, cookies, GDPR, influenceri, privacy și alte nebunii, dacă rămâneam cu ce știam atunci probabil lipeam plicuri pentru direct marketing printr-un depozit prăfuit.
Când am început să învăț despre finanțe personale Kiyosaki rula fin și toți ziceau că e ok să fii bazat doar pe imobiliare, între timp bursa a urcat mult, oamenii sunt mai educați financiar și Crypto e văzută ca the next best thing. Cine știe…
Vreți să vă zic și de siteurile web? Se făceau (Doamne ferește) în flash, în cazurile bune în HTML, pe Geocities sau cu Microsoft Front Page, nu ca acum, cu platforme gen WordPress, Wix, Shopify sau Squarespace.
Pe zona de prezență online conținutul text a fost rege, după aceea conținutul foto, de vreo 5 ani conținutul video e the next best thing, că așa au zis cei de la Youtube și frații chinezi de la TikTok. Totuși, cine s-a adaptat o duce bine. Nu s-a schimbat mesajul, ci doar ambalajul.
Vă plac aplicațiile și rețelele de socializare? MySpace și Hi5 sunt praf și pulbere acum, TikTok și Instagram rulează fin, că social media se schimbă mult prea rapid, și ce era la modă anul trecut e depășit anul ăsta, dar un singur lucru e mereu valabil, indiferent de domeniu: SCHIMBAREA.
Faza e simplă, dacă nu vreți să fiți considerați depășiți, expirați, inutili, plictisitori, obisnuiți-vă cu schimbarea, îmbrățișați-o și încercați să vedeți unde merge domeniul în care activați. Uneori veți nimeri speciala, alteori veți pierde timpul aiurea, dar un lucru e sigur, nu veți fi bătrânul ăla care începe toate discuțiile cu… Pe vremea mea…
Cam ăsta e viitorul joburilor și al nostru, vom fi nevoiți să învățăm mereu lucruri noi, nu că asta ar fi un lucru rău.
Skills gaps continue to be high as in-demand skills across jobs change in the next five years. The top skills and skill groups which employers see as rising in prominence in the lead up to 2025 include groups such as critical thinking and analysis as well as problem-solving, and skills in self-management such as active learning, resilience, stress tolerance and flexibility.
On average, companies estimate that around 40% of workers will require reskilling of six months or less and 94% of business leaders report that they expect employees to pick up new skills on the job, a sharp uptake from 65% in 2018.
Într-adevăr lumea se schimbă prea repede,dar se pare că cei care nu vor s-au nu pot să se schimbe,vor dispărea ca dinozauri ,din păcate.
Doar dacă se complac.
Cu automatizarile din acest moment in 3 luni poti pregati un om sa faca aproape orice “meserie”. Nu va fi excelenta ci abia functional. Si asta ajunge.
Nu m-aș baza să fiu operat de un doctor pregătit în 3 luni, nu aș locui într-o casă proiectată de un arhitect cu 3 luni de studii, nu aș angaja un avocat care a învătat legile timp de 3 luni. Hai să nu generalizăm, roboții fură joburile simple, sarcinile repetitive.
Ai dreptate, de aia am spus „aproape orice”! Exista meserii care cer o pregatire mai lunga. Insa majoritatea nu au nevoie de mult timp. Un zidar, un sofer, un agent vanzari, instalator, un croitor, un brutar, contabil primar de exemplu nu mai trebuie sa faca 4 ani de liceu ca sa intri in paine. Cu acestia interactionam de mii de ori intr-o viata. Cu avocatii si chirurgii mai rar. 2-3 ori cred.
Sunt de acord, pentru unele joburi nu e nevoie de ani de pregătire. Dar nu toate.
[…] Rezistența la schimbare […]