fbpx

Cum stă treaba cu ROI-ul pe Facebook în 2022

Am râs un pic citind rezultatele studiului făcut de Hubspot despre tendințele în marketing și social media, mai ales la partea cu ROI-ul oferit de platformele de socializare, unde Facebook e pe primul loc, urmat de Instagram. La cum văd eu lucrurile, focusul a fost pe social media, dar întrebarea corectă e alta, ce canal de marketing online vă aduce în 2022 cel mai bun ROI? În final marketerii ar trebui să se uite pe cifre, și să investească bani acolo de unde vin rezultatele, și când zic rezultate nu mă refer doar la chestii frumoase cu reach, engagement și vizualizări, că alea pot fi aranjate din pix, ci lucruri concrete – leads și sales, adică clienți.

Dacă faceți marketing într-o companie mare cu siguranță vă puteți permite să vă uitați și la astea, să discutați despre strategii pe termen lung, despre creșterea notorietății, despre poziționare, dar prin firmele mici și mijlocii, unde bugetele sunt atent calculate, focusul e în continuare pe vânzări, mai ales în perioada asta, când orice client nou contează. Iar pe zona asta, de vânzări, conversiile venite din Facebook sunt tot mai scumpe. Peste tot au crescut prețurile cu publicitatea online, dar la cum văd eu lucrurile, Facebook e mult mai puțin eficient pe targetare, mai ales de când Apple le-a tăiat macaroana și nu mai au acces la preferințele utilizatorilor de iPhone.

Studiile aici și aici, via Victor.

Nu zic că Facebook sau Instagram nu mai sunt eficiente deloc, zic doar să verificați bine cifrele și unde alocați bugetele, mai ales dacă vreți vânzări, nu like-uri.

În ultimul an costul de conversie pe Facebook s-a dublat, uneori chiar triplat pe anumite domenii.

Am făcut și un experiment simplu, pe un client cu buget de marketing online de 1500 euro lunar, fashion ecommerce, care nu ne credea când îi spuneam că au crescut costurile pe social media prea mult. Principalele canale de vânzări sunt Facebook/Instagram și Google Ads. Am mutat complet bugetul de pe Facebook pe Google Ads o lună, mai ales pe Google Shopping și Performance Max, că merge pe nișa lui. Are vânzări duble, cu același buget. S-a lămurit și clientul, păstrăm Facebook pentru awareness, engagement, mutăm mai mult pe Google pentru conversii.

Concluzia – luați toate studiile și opiniile despre ce merge și ce nu cu scepticism, inclusiv ce vă zic eu. Experimentați, testați, mai ales când aveți bugete mici și nu vă permiteți luxul de a arunca banii pe geam.

Voi cum vedeți publicitatea online în 2022?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Dacă acum 3-4 ani puteai vinde cam orice pe Facebook & Insta cu rezultate mulțumitoare, acum a ajuns să fie canal neperformat în unele cazuri.
    Evident că ține și de modul în care setezi campaniile, de ofertă, de mesaje și vizualuri, dar per general, costurile cu reclamele pe Facebook & Insta au crescut de când au problema cu Apple și din pandemie.
    Ai punctat bine, în final, e important să ne uităm la date și să nu ne bazăm doar pe studii empirice care uneori n-au treabă cu proiectele noastre.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *