M-au sunat câțiva clienți în ultima perioadă să mă întrebe de GDPR, adică Regulamentul privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privat, care va intra în vigoare de pe 25 mai. Și partea mai tristă este că toți erau speriați, consultanții lu pește au băgat frica în ei că vine Baubau, că trebuie să își angajeze Data Protection Officer, că nu vor mai putea să vândă nimic pe net și așa mai departe. Asta se întâmplă când tot felul de anonimi vor să facă un ban grămadă vânzând cursuri și consultanță pe o chestie care, în esență, e bună și pentru companii și pentru utilizatori.
Pe scurt, GDPR nu e apocalipsa pentru nici o firmă. Da, va fi nasol pentru cei care spamau în draci, furau baze de date de pe net, trimiteau mii de newslettere lunar fără consimțământul destinatarilor, dar pentru companiile decente ține doar de stabilirea unor proceduri suplimentare și includerea unor bife pe site-ul sau magazinul online, să știe utilizatorii cu ce sunt de acord când cumpără sau trimit mesaje, să aibă opțiunea de a fi șterși din baza de date dacă nu mai vor mesaje și așa mai departe.
Sigur, ca aspect vizual va fi cam nasol, s-ar putea să intri pe un magazin online și să te trezești cu vreo 3 mesaje că ești de acord cu cookies, termeni și condiții, politica de confidențialitate doar pentru a citi un amărât de articol sau a lăsa un comentariu, dar asta e altă discuție.
Și stați liniștiți, nu vă trebuie Data Protection Officer angajat special pe poziția asta decât dacă firma are peste 250 de angajați, în rest puteți delega sarcinile legate de datele cu caracter personal unui angajat sau puteți angaja o firmă specializată, dacă vă depășește subiectul.
Oricum, GDPR nu e Baubau, nu vine sfârșitul lumii, majoritatea firmelor mici nu vor simți nimic dacă fac câteva ajustări în procedura de lucru, mai ales cele oneste.
Și câteva resurse utile: Cristi a scris mai multe articole rezumate aici, inclusiv un ghid pentru marketeri.
GDPR – cele mai importante prevederi
Există deja un modul dedicat dacă aveți site pe WordPress sau WooCommerce – WP GDPR Compliance.
Imi zice o prietena ca, totusi, ar fi si ceva efecte nedorite, printre care si dificultati in a mai fi usor de gasit in cautarile pe motoarele de cautare. Mai ales pt magazine online.
Nu văd legătura între motoarele de căutare și GDPR, sunt proceduri de implementat pe site, dar nu au legătură cu optimizarea.
Nu ma pricep eu. Zucea ceva despre pop up uri care pot aparea inainte de a ajunge omul sa deschida bifele care tin de proceduri. Sper ca am inteles bine 🙂
Mara Sescu da, dar nu trebuie să fie pop-ups neapărat, pot fi amplasate într-o bară sus sau jos, nu interferează cu optimizarea. Depinde și peste ce programator dai.
[…] mai zis că GDPR a devenit un mare bau bau, prilej pentru toate companiile să se milogească de clienții lor cu emailurile de genul Dă clic […]
[…] eu cred că GDPR a stricat și mai mult experiența de utilizare a internetului, tocmai pentru că s-a forțat nota. Și probabil ați simțit și voi că GDPR-ul nu a eliminat spamul, din contră, ba chiar avem […]
Inspectoratului pentru Situații de Urgență nu respecta GDPR-ul! Mi-a trimis doua mesaje la diferență de 10 minute unul de altul! Vad și eu ca-i furtună… se poate ajunge la fabula cu lupul .
Instituțiile statului nu au treabă cu GDPR-ul.